Home

Vraag: Teruglevering niet zichtbaar op "Mijn Eneco"

PeterV Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten PeterV heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
Reacties: 0

8 september 2012, 17:13

Ik heb een slimme meter met 4 telwerken; 2 voor verbruik (hoog/laag) en 2 voor teruglevering.
Op het dak liggen 8 zonnepanelen die lekker terugleveren. Alles is aangemeld en ook de subsidie is al binnen!
Op de slimme meter worden de 4 telwerken gevuld. In deze tijd van het jaar is de teruglevering groter dan het verbruik.

Het verbruik wordt wel netjes aangegeven op "Mijn Eneco" maar de teruglevering niet.
Heeft dat een reden?
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 26 tot en met 41 van 41
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28741
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

30 september 2014, 17:12

Lastig hoor, vind ik uiteraard, hè meerdere apparaten, terwijl Toon ook keurig daar toe in staat is.
    Uiteraard even wachten op Zon op Toon en dan ben je met 1 apparaat klaar en gekoppeld aan iPad en iPhone.
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Stef

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Stef heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 3

30 september 2014, 18:03

Leuk hoor Brandje, je bent Eneco wel erg aan het verdedigen, volgens mij ben je gewoon een werknemer van Eneco. Je wilt zo weinig ingaan op de tekortkomingen van Eneco, dat zegt genoeg.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

1 oktober 2014, 15:49

Stef wrote:

Leuk hoor Brandje, je bent Eneco wel erg aan het verdedigen, volgens mij ben je gewoon een werknemer van Eneco. Je wilt zo weinig ingaan op de tekortkomingen van Eneco, dat zegt genoeg.

Kijk het is helemaal niet leuk en ik ben ook niet leuk:P, maar gezien het onderwerp van dit topic wil ik er alleen maar op wijzen dat Toon en straks Zon op Toon ook prima de info geven die je wilt hebben..........

Kijk enige maanden geleden was ik ook een voorstander van Enelogic, simpel weg omdat Eneco het niet voor elkaar de tussenstanden slim te tonen.
    Je zou eens terug moeten lezen hoe ik en vele daarover gemopperd hebben.........
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Robin Harmsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin Harmsen heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 277
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

26 juni 2015, 15:07

Even dit oudere Topic nieuw leven inblazen.
    Hoort MijnEneco tegenwoordig ook teruglevering te tonen?

Ik zie namelijk geen teruglevering terug terwijl ik gisteren toch zeker heb teruggeleverd (zie er ook geen kolom voor in de tabel)
    Applicatiebeheerder/ICT Professional | Zonnepanelen (2650Wp) | Toon Veldtester | Toon 4.4.21
  • EvavdZEvavdZ

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EvavdZ heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 921
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

26 juni 2015, 16:09

@Robin Harmsen,

Het is mogelijk om via Mijn Eneco de teruglevering te monitoren. De teruglevering vind je niet in de tabel met het vebruik, hiervoor moet je de gegevens downloaden. In een ander topic las in dat de panelen gisteren geplaatst zijn. Omdat de uitlezing via Mijn Eneco een aantal dagen achterloopt, zie je binnen enkele dagen wat je hebt teruggeleverd.
  • Robin Harmsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin Harmsen heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 277
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

26 juni 2015, 16:17

Jammer dat jullie die gegevens niet in de tabel en grafieken tonen.
    Zou een mooie aanvulling zijn mijns inziens.

Ik zag bij SlimmemeterPortal overigens wel al reeds mijn teruglevering. Heb bij jullie nog niet verder gecontroleerd (lees: gedownload)
    Applicatiebeheerder/ICT Professional | Zonnepanelen (2650Wp) | Toon Veldtester | Toon 4.4.21
  • PDA Technologies Center

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten PDA Technologies Center heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt
    Reacties: 5

10 juni 2017, 18:37

Beetje oude topic, maar ik heb een eGauge geïnstalleerd. Doet alles wat je wilt, en verteld je precies wat je wilt weten: http://egauge35114.egaug.es Dit in tegenstelling van de Slimme meter, Toon, en de leverancier websites.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

10 juni 2017, 18:45

Daar gebben wij gewoon Toon® voor met Zon op Toon®.
    Alle info inzake de PV inzichtelijk per maand en oer jaar:

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten PDA Technologies Center heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt

10 juni 2017, 18:51

Okay maar voor het geld wat zon op Toon kost, heb ik een eGauge..... Voor mij een stuk interessanter. Wellicht ook voor andere semi-professionele gebruikers.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

10 juni 2017, 18:59

Ach zo heeft ieder z'n keus.
    Ik kies graag voor alles op 1 apparaat en kan zodoende alle grafieken/overzichten in 1 keer overzien op elk moment van de dag; raadpleegbaar in de huiskamer aan de muur.

En vervolgens vindt er een doorkoppeling van Toon met App's op smartphone en tablet plaats voor o.a realtime zicht op de prestaties van je PV.
    Daar heb ik die €99 graag voor over!

En realtime:

1 Bijlage

100 kilowatt

10 juni 2017, 19:05

Zeker, Toon is niet verkeerd, maar paste niet in mijn eisenpakket. Zit er ook nog niet een jaarlijks abonnement aan vast? Zon op Toon zou voor mij het dubbele kosten vanwege de hoge solar opbrengst.
    Ik wilde graag inzicht via een webinterface. Daarbij als thermostaat heb ik niets aan Toon, omdat ik al een Honeywell systeem heb die afzonderlijk de radiatoren bedient, en de informatie via Toon is wat beperkt. Wat me wel meevalt is dat Toon het verbruik onderscheid van de teruglevering, en de opbrengst. Dat doet de slimme meter niet, en dat is vanuit de leverancier gezien ook niet nodig.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

10 juni 2017, 19:11

Dat laatste klopt, want voor de jaarnota is dat niet relevant.
    Dat dat onderscheid op Toon® wordt gemaakt komt ook door de extra kWh verbruiksmeter wat in het €99 pakket zit. Samen met de P1 data ontstaat het volledige plaatje, wat akkelig nauwkeurig werkt na het doen van eigen tests.
    Voor Toon® Zon zijn verder geen extra kosten.
    Inmiddels is dit nu 2 jaar draaiend op Toon® en heeft z'n succes bewezen.
  • Daalhuijsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Daalhuijsen heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 2

19 juni 2017, 10:16

Het is misschien handig om een link te plaatsen in 'Mijn Eneco' naar de teruglever locatie. Ik zoek me rot en kan het niet vinden
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 juni 2017, 10:21

Op de site is geen teruglever locatie.
    Je kan een nieuwe App downloaden, dan zie je het meteen en je kan zoals altijd alle data downloaden, zie link onder verbruik.
    Maar helaas ontbreekt sinds een paar weken daar de teruglever info.

Op de App ziet dat er zo uit:

1 Bijlage

• Daalhuijsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Daalhuijsen heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 2

19 juni 2017, 10:33

Gevonden, bedankt voor je snelle reactie.
    Alleen wanneer ik van "Stroom & Gas" over ga naar "Stroom", "Gas" of "Teruglevering" kan je niet meer terug naar "Stroom & Gas". Dan moet je eerst uit verbruik om weer in de beginstand terug te keren.
    Niet dramatisch maar toch.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 juni 2017, 10:36

Graag gedaan!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)