Zonnestroom Belastingvrij - Petitie | Eneco Community

Zonnestroom Belastingvrij - Petitie

• 11 december 2015
  • 18 reacties
  • 602 Bekeken

Hallo mensen,

Sorry als ik hier inbreek en als dit niet de juiste plek is. Gisteren kreeg ik een email van "Zonnestroom Belastingvrij" waarin ik las over de onzalige voornemens van minister Kamp om belasting te willen gaan heffen op "onze" opgewekte zonne-energie. Zie www.zonplusstroom.nl.

Ik heb de petitie ondertekend. Hoop dat jullie dat ook willen doen.

Bedankt en groetjes,

Peter de Jong

18 Reacties

Hallo mensen,

Sorry als ik hier inbreek en als dit niet de juiste plek is. Gisteren kreeg ik een email van "Zonnestroom Belastingvrij" waarin ik las over de onzalige voornemens van minister Kamp om belasting te willen gaan heffen op "onze" opgewekte zonne-energie. Zie www.zonplusstroom.nl.

Ik heb de petitie ondertekend. Hoop dat jullie dat ook willen doen.

Bedankt en groetjes,

Peter de Jong

Je had beter een apart topic kunnen beginnen.
Misschien dat een moderator dit alsnog even voor je wilt regelen.
Ik heb uiteraard de petitie ondertekend.

Ook ben ik blij dat ik bewust maar 1920 kWH op het dak heb liggen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste deJong97,

Bedankt voor je bericht. Ik heb hier een nieuw topic voor je geopend.
Fijn Kelly, dan is het stukken beter herkenbaar!

IK zal meteen een verwijzing bij hetzelfde item van @Stansat plaatsen!
Dank voor de reacties en moeite Brandje en Kelly.

Groeten, Peter
Reputatie 3
Badge
Ook ik heb de petitie ondertekend, natuurlijk.

@brandje. Let op: ook als je minder vermogen op je dak hebt liggen dan je gebruikt, ben je de l*l.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar een reactie van Eneco hierop.
Ook ik heb de petitie ondertekend, natuurlijk.

@brandje. Let op: ook als je minder vermogen op je dak hebt liggen dan je gebruikt, ben je de l*l.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar een reactie van Eneco hierop.

Hoi Reinoudt,

Uiteraard realiseer ik mij dat en heb uiteraard de petitie ondertekend. Ik doelde meer op een verlaging plafond saldering.
Wordt ook belasting technisch de zaak aangepakt, dan ben je bij elke kWH die je oplevert slechter uit!

Ik ben alleen minder de Sjaak dan diegene die veel meer opwekken dan het eigenverbruik.
Hoewel ik een goede hoop heb ivm de Top in Parijs.
Ik denk dat Kamp in 2017 toch aardig wat tegenwerking krijgt met z'n idiote plannen die de investering op duurzaamheid negatief beïnvloeden.
Reputatie 3
Badge
Hoewel ik een goede hoop heb ivm de Top in Parijs.
Ik denk dat Kamp in 2017 toch aardig wat tegenwerking krijgt met z'n idiote plannen die de investering op duurzaamheid negatief beïnvloeden.

Ook ik verwacht de Kamp dit niet (zomaar) voor elkaar gaat krijgen.
Gelukkig krijgen we eerst dan nog verkiezingen.
En wie weer moet hij het veld ruimen en zoals ik al eerder zei ga ik zeker de plannen hierom trend nog zwaarder laten wegen.
Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud

Dit initiatief wordt door ons ondersteund, dit staat ook op de disclaimer onder op de website.
Reputatie 3
Badge +2
Nederland staat in de onderste regionen t.a.v. opwekken van duurzame energie in Europa, dat is een feit.
Hoe valt dit voorgenomen idee van Kamp hiermee te rijmen?

Eerst subsidie daarna belasting, waardeloos beleid.

Ik hoop op een nieuwe regering die meer oog en oor hebben voor de reeds gedane investeringen van particuleren in zonnepanelen.
Het lijkt wel regel te worden dat men alles veranderd als de roverheid ons nog neer kan plukken.
BTW over milieubelasting(belasting over belasting) tis te gek voor woorden.
Nog even: woon je in een gezonde polderomgeving: extra heffing op gezonde lucht :?
Reputatie 3
Badge
@Reinoud

Dit initiatief wordt door ons ondersteund, dit staat ook op de disclaimer onder op de website.

Zó goed heb ik het dus gelezen...:? Bedankt dat je jullie ondersteuning nogmaals onder de aandacht brengt! Wat is Eneco toch een goed clubje!
Als je het maar door hebt!:D
Badge
Het probleem in NL is dat de overheid eerst milieu zuinige oplossingen aanspoort en beloond om vervolgens, als er genoeg mensen een dergelijk initiatief hebben genomen, ze knetterhard te straffen door het heffen van belastingen.

Kleine zuinige auto's waar geen wegenbelasting voor betaald hoeft te worden. Half NL rijdt zo'n auto en hoppa, regeling gaat overboord. Gaat men Zonne energie ook bestraffen??

NL gaat naar de klote.
Het probleem in NL is dat de overheid eerst milieu zuinige oplossingen aanspoort en beloond om vervolgens, als er genoeg mensen een dergelijk initiatief hebben genomen, ze knetterhard te straffen door het heffen van belastingen.

Kleine zuinige auto's waar geen wegenbelasting voor betaald hoeft te worden. Half NL rijdt zo'n auto en hoppa, regeling gaat overboord. Gaat men Zonne energie ook bestraffen??

NL gaat naar de klote.

Als ik kijk naar 2e kamer lid Jesse Klaver; dan zijn ze er daar "nog lang niet klaar mee"
Denk ook eens aan Parijs; m.i. haalt Kamp in 2017 bakzeil!

Heb je de petitie wel ondertekend?
Badge
Uiteraard! Petitie heb ik ondertekend!!
Uiteraard! Petitie heb ik ondertekend!!

Top!!
We zullen ze daar op het binnenhof een "poeppie laten ruiken"
Reputatie 7
Badge +8
Ook ondertekend!

22.728

Zij gingen u voor, teken ook!
Ik heb hem ook ondertekend + via facebook doorgestuurd. aangezien ik bijna nooit iets op fb zet nemen ze het serieus 😃 het lijkt er op dat Kamp tegen schone energie is.. wie koopt nu een zonnesysteem als je de kosten er niet meer uit kan halen. Om de wereld schoner te krijgen moeten de regering toch het voorbeeld geven tevens aantrekkelijk maken om samen te werken aan een verbetering. Ik heb mijn systeem voor 2 redenen aangeschaft. Kosten en werken aan een schoner milieu, ook met scheiden van afval bijvoorbeeld maar later hoor je weer dat het allemaal bij elkaar word gedumpt. Tja dan denk ik bij mezelf, onze kinderen komen in een verschrikkelijk vervuilde wereld. een goede reden om geen kinderen te nemen.

Reageer