Zonnepanelen worden misschien duurder? | Eneco Community

Zonnepanelen worden misschien duurder?

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
http://nos.nl/video/508312-eu-wil-heffing-chinese-zonnepanelen.html

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
http://nos.nl/video/508312-eu-wil-heffing-chinese-zonnepanelen.html

Er zijn al firma,s uit china die verkopen via een ander land .
En zo de eventuele chineese import heffingen gaan omzeilen.
Dus let op mocht er een leverancier zeggen over een poosje.
Ja menheertje/mevrouwtje de panelen zijn een stuk duurder geworden.
Door de import heffingen .
Dan een andere en goedkopere leverancier zoeken.
De netinverter valt trouwens niet onder deze import heffingen.!

bron:  googlen :)
Reputatie 3
Badge
ik ben al maanden aan het twijfelen om te inversteren erin. vooral we nu al flink hebben verbouwd. maar het blijft me trekken. vandaar dat ik het nieuws blijf volgen.
Reputatie 7
Badge +7
ik ben al maanden aan het twijfelen om te inversteren erin. vooral we nu al flink hebben verbouwd. maar het blijft me trekken. vandaar dat ik het nieuws blijf volgen.

Goed zoeken Jeroen en kijken op het wwweb,
en geen overhaaste / te dure beslissingen nemen.
Reputatie 3
Badge
heb maande  terug is bericht gekregen om is bij iemand te kijken die ze heeft. beetje te ver uit mijn buurdt maar is handiger om langs iemand te gaan die ze heeft dan een bedrijf met mooie praatjes 🙂
Reputatie 4
Badge
maar is handiger om langs iemand te gaan die ze heeft dan een bedrijf met mooie praatjes :)
Precies, dat is ook mijn idee.
Reputatie 7
Badge +7
heb maande  terug is bericht gekregen om is bij iemand te kijken die ze heeft. beetje te ver uit mijn buurdt maar is handiger om langs iemand te gaan die ze heeft dan een bedrijf met mooie praatjes :)

Gelijk heb je Jeroen ,
dat is altijd beter om te kijken bij iemand , en het liefst nog bij verschillende mensen.
met ongeveer hetzelfde aantal panelen wat jij ook wil neer leggen.
en welke richting dat je ze neer kan leggen zuid is natuurlijk het beste .
kijken bij verschillende bedrijven kan ook geen kwaad hoor.
maar gelukkig kun je op het wwweb ook veel informatie inwinnen.
belangrijk is ook de garantie op de panelen , en zeker ook op de netinverter!
eventueel ook een extra garantie op de netinverter bijkopen van 10 of 15 jaar.
die willen wel eens stuk gaan.
en dan is het ff schrikken als je 800 euries , of meer voor een nieuwe af moet rekenen.
weg winst.
Reputatie 3
Badge
ik denk dat je grof gerekend toch tussen de 6500 en 9000 euro kwijt ben als je het goed wilt doen of niet?
Reputatie 7
Badge +7
ik denk dat je grof gerekend toch tussen de 6500 en 9000 euro kwijt ben als je het goed wilt doen of niet?

Daar kan ik niet over oordelen dat hangt er vanaf hoeveel panelen en 
welke opbrengst je wil hebben.
Maar ik denk niet dat je ver mis zit , voor een goede installatie .
Reputatie 4
Badge
Zonnepanelen prijs <
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor de site. Ik zal hem is doorlezen.
Reputatie 4
Badge
Graag gedaan 😉

Hoi Jeroen,

In een ander topic hebben we een soort gelijk overleg gehad.
Ik kwam toen deze site tegen.

http://www.hoe-koop-ik.nl/zonnepanelen/alles_over/kosten/opbrengst-zonnepanelen/artikel/1210/terugverdientijd-zonnepanelen

M.i. een goede manier om eens te kijken hoe of wat.
Reputatie 3
Badge
Ik twijfel ook echt enorm. Het blijft een flinke inverstering. Ik twijfel gewoon al lange tijd.
Ik twijfel ook echt enorm. Het blijft een flinke inverstering. Ik twijfel gewoon al lange tijd.

Kan ik me goed begrijpen.
Die site kan je daarbij dan ook perfect helpen.
Ook zou je het Eneco aanbod eens kunnen bekijken en wellicht een offerte laten doen.
Op deze wijze krijg je een goed beeld inzake je investering.
Reputatie 4
Badge
Blij dat ik niet de enige ben. Ik zit met hetzelfde.
Reputatie 4
Badge
Prijs zonnepanelen stijgt
De prijsstijging komt door de dreigende importheffing op Chinese zonnepanelen. De heffing moet op 6 juni ingaan en zal zonnepanelen flink duurder maken. Importeurs en installateurs in Nederland merken nu al dat de prijzen omhoog gaan. Brancheorganisatie Uneto-VNI zegt dat ook het aantal orders daalt. Mensen willen geen hogere prijs betalen voor de zonne-energie en gaan alvast op zoek naar een alternatief.

De prijs van zonnepanelen is de afgelopen weken met meer dan 10 procent gestegen.

Bron:NOS
Reputatie 3
Badge
Over een paar maanden zullen de prijzen via een omweg ook wel dalen. Misschien net als keukens je panelen in Duitsland halen? Maar goed zolang ik twijfel gebeurd er nog niets. Blijft een hele investering.
Hoi Jeroen,

jij was dit topic gestart. 

Heb je de laatste update gezien?

http://www.wattisduurzaam.nl/importheffing-maakt-pv-tot-85-duurder-gaan-we-smokkelen/

O
verigens heb ik deze link in een nieuw topic opgenomen bij Zonnepanelen. 
Daar hoort beter terecht. 
Reputatie 4
Badge
Dubbel op: https://forum.eneco.nl/zonnepanelen-114/importheffing-toch-niet-door-5965/#post37892 ?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jeroen,

jij was dit topic gestart. 

Heb je de laatste update gezien?

http://www.wattisduurzaam.nl/importheffing-maakt-pv-tot-85-duurder-gaan-we-smokkelen/

O
verigens heb ik deze link in een nieuw topic opgenomen bij Zonnepanelen. 
Daar hoort beter terecht. 

@ brandje 

hoi Ton,
Ik zal het stuk eens gaan lezen , voordat onze forum politie alles laat verwijderen:D
de site ziet er intressant uit.
Hoi Jan,

Helaas begreep ie niet dat mijn reactie een belangrijke update was op Jeroen z'n topic. 
En ik vond tevens dat de link met de zeer recente update voor het onderdeel Zonnepanelen nog veel belangrijker is!
Tja........
Reputatie 3
Badge
Goed gehandeld brandje. Bedankt voor de info.
Reputatie 1
@ Ton: leuk artikel! Ik denk dat het smokkelen wordt;) De EU inschattend stellen ze de handelsbelangen van de EU voorop en denken ze niet aan de consument helaas. Op dit niveau wordt puur gedacht hoe de handel in de EU (lees: Duitsland) beschermd kan worden. Zo'n dagelijks bestuur kan de (tijdelijke) heffing gewoon invoeren. China vindt dat dan natuurlijk niet leuk en gaat vast de EU onder druk zetten dus of het stand houdt betwijfel ik. Maar dat het tijdelijk ingevoerd wordt is m.i. wel waarschijnlijk. Er zijn momenteel volgens mij al bijna geen chinese panelen meer te krijgen voor de lage prijs. Ik heb ze in april dit jaar laten installeren en toen kreeg ik al duurdere exemplaren (voor dezelfde prijs natuurlijk) omdat een partij in Nederland de wat goedkopere in 1 keer had opgekocht.
Hoi Pieter,

Ik zie het wat zonniger in!
Een stemming 18 van de 27 dat is naog al wat.
En dat ze op dat niveau zo denken, ben ik met je eens.
Maar als straks op 6 juni D-day voor het stemmen is ben ik toch nieuwsgierig of de stemming zo zal zijn als ze nu hebben aangegeven.
Daarna zal het praten in de wandelgangen worden om de stemming in december gunstig te laten uitvallen.
Ik begrijp dat Merkel er veel aan gelegen is!
Logisch want Duitsland heeft op bv ons een enorme voorsprong en wil dat behouden en verder uitbouwen!!
Onze regering is te laat en met kleine potjes de boer op gegaan en gemiste kans jaren geleden.

Maar voorlopig Pieter zit jij goed en heb je de buit binnen!
Ik kan alleen nog maar Co2 neutraal in de camper vertoeven met m'n zonnepanelen!
Het vervolg op dit topic is inmiddels ook bekend.
Voor wie geinterreseerd is:

http://www.energieactueel.nl/china-minimumprijs-voor-export-zonnepanelen-en-verviervoudiging-van-eigen-zonnevermogen/

Het stemmen en de uiteindelijke beslissing eind dit jaar is dus niet meer van belang!
Een goede zaak voor toekomstige zonnepaneel-kopers.

Reageer