Zonnepanelen | Eneco Community
vraag

Zonnepanelen

• 8 april 2019
  • 5 reacties
  • 281 Bekeken

Vandaag extra zonnepanelen gekregen op de schuur op een aparte groep. Heb nu twee groepen. Niet echt handig. Zie nu de opbrengst niet van deze panelen op mijn toon. Is het mogelijk om de twee groepen samen te voegen zodat ik het totaal opbrengst op mijn toon zie?

5 Reacties

Samenvoegen is mogelijk, hangt mede af van de totale kWh van de PV’s, als je bv je 1 fase kWh-verbruiksmeter van Zon op Toon wilt blijven gebruiken.

Al eerder werd in een forum ook besproken om 2 groepen op een 3 fase kWh-verbruiksmeter te laten samen komen.

Dus mogelijkheden genoeg.

De eerste methode is het goedkoopste; de 2e kost je een nieuwe kWh-verbruiksmeter en je stroomlevering door je Netbeheerder zou moeten worden aangepast.

Een ding is zeker Toon®️ is niet geschikt voor 2 aparte kWh-verbruiksmeters. Toon®️ kan de opwek namelijk niet samentellen.
Hallo Brandje, totaal wat mijn panelen kunnen leveren is 16 ×170 Wp en 6 x 300 Wp = 4520 Wp dit kan op 1 fase module?
Kijk nu is er in ieder geval iets meer info. Beide groepen hebben vermoedelijk reeds een 16A automatische zekering?
Maar de aansluitwaarde van de woning is ook van belang.
Meestal is dat 25A en zit je dus goed.
In ieder geval kan de kwh-verbruiksmeter de PRO1-S die Eneco vaak heeft geïnstalleerd max
40A aan.
Kijk ook eens op deze site voor algemene info:

https://www.zonnepanelen.net/zonnepanelen-groep/?accept_cookies=1

Dus neem contact op met een installateur en laat de 2 groepen samenvoegen en dan naar de de PRO laten leiden.
Dan werkt het meteen op Toon.
Super dank je voor de info. Had mijn hoofdaansluiting laten verhogen naar 35A dus geen probleem. Ga kijken of ik iemand kan vinden die dit voor mij wil regelen. Nogmaals bedankt.
Graag gedaan👍😎

Ahhh nog beter!😀
35A is idd perfect; nog meer “speelruimte”.

Suc6 met je verdere aanpak.

Laat je de afloop nog even weten; altijd leuk namelijk om het eindresultaat te vernemen.

Reageer