Zijn zonnepanelen nog wel aan te raden met alles ontwikkelingen rondom de salderingsregeling ? | Eneco Community

Zijn zonnepanelen nog wel aan te raden met alles ontwikkelingen rondom de salderingsregeling ?

• 28 februari 2019
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 550 reacties
De woningbouw gaat mogelijk zonnepanelen aanbieden. ik wacht nog op een gesprek met iemand van de woningbouw en het bedrijf dat de panelen gaat plaatsen, maar ben natuurlijk wel alvast een en ander aan het lezen.

Is dit echter iets om ons zorgen over te maken?

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/3208636/burger-met-zonnepaneel-is-de-klos

5 Reacties

Hoi Edwin,

Zeker is het opletten geblazen, want de mooie salderingsregeling komt dus in 2021 te vervallen en wat er voor in de plaats komt was aanvankelijk een subsidieregeling, maar die staat ook weer op losse schroeven.
Wat het dan wel wordt is nog steeds onbekend.
Wel wordt er beweerd dat de terug verdientijd op max 7 jaar gehouden blijft.

Hoe onzeker ook; ik denk dat je zeker niet afhoudend moet zijn sls je wbv met een aanbod gaat komen.
Voor jou, zal denk ik veel belangrijker worden, hoe ze het via de huur bv met je gaan compenseren.
Reputatie 6
Badge +4
Zo ver ik weet gaan we per paneel een klein bedrag per maand service kosten betalen. Dat vraag ik nog na als ze komen.
Oké, maar het gaat er dan nog wel om hoe met de opwek wordt omgegaan en de teruglevering. 😎
Goed dat je je erin verdiept Edwin; ik ben benieuwd naar je nadere info!😉
Reputatie 6
Badge +4
Helaas

Wij hebben u geen brief over zonnepanelen gestuurd omdat wij twijfels hebben over de kwaliteit van de dakpannen.
De dakpannen worden de komende tijd door ons nader onderzocht.
Zodra wij hier meer duidelijkheid over hebben zullen wij hierop terugkomen.
Op dit moment zullen wij u aanvraag voor zonnepanelen niet in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Coordinator vastgoed
Dat is jammer Edwin!
Maar gewoon vinger aan de pols houden.

Reageer