Weinig rendement door foute installatie zonnepanelen. | Eneco Community
vraag

Weinig rendement door foute installatie zonnepanelen.

• 6 december 2015
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
http://nos.nl/artikel/2073223-weinig-rendement-door-foute-installatie-zonnepanelen.html

Klopt helemaal, ik heb pas een aantal offertes aangevraagd opdakdeel oost/noord/oost.
Zonder probleem werd mij 80% rendement voorgeschoteld terwijl zuivere berekeningen ongeveer 52% eerder de waarheid is.
Er waren bij navraag wel waarheidsgetrouwe offertes bij maar de meesten willen gewoon panelen op je dak plaatsen, geen probleem, een terugverdientijd van 15 jaar of langer werd door sommige verkort tot 8 jaar.

Vanaf 14.00 uur in de schaduw, tja dan snap je heel snel dat je nooit aan 80% aan rendement komt.

Bovenstaand artikel klopt, er zijn teveel cowboys die nu even een graantje meepikken en bij garantie niet thuis zijn.

Wees gewaarschuwd....

:?

3 Reacties

Hoi Stan,

Uiteraard zijn er cowboys op de markt, maar aan de andere kant heb je als belanghebbende ook een eigen belang en ik denk dat ieder wel denkend mens met een installatie NIET op de zon-kant, begint te lachen als er rondom de 80% rendement wordt voorgespiegeld.
Dan kan je zo'n offerte meteen in de prullebak gooien.

Daar entegen haal je op de zon kant door de bank genomen makkelijk 80% tot zelfs 88 en soms hoger aan toe.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Ton,

Er komt niet eens iemand langs, er wordt gewoon verteld dat dunne film panelen of Solar Frontier panelen geen of minder last hebben van schaduw en dat het beloofde rendement gehaald wordt.

Ik heb met klapperende oren naar de verkooppraatjes zitten luisteren.
Nee Ton er zitten heel veel cowboys onder de zonnepaneelbedrijven.

Als jij later wil reclameren over niet behaalde rendamenten zijn ze failliet of niet thuis.

Tegenover mijn huis zijn 9 panelen op noord geplaatst met rendement 80% en 7 jaar terugverdienen beloofd.

Tja als je er als goedgelovige in wil trappen.... ik denk dat er veel instappen omdat men de mooie praatjes wil geloven.
Hoi Stan,

Die verhalen zijn inderdaad maar rendement waar.
Ik heb zelf dunne film panelen, maar die liggen op het zuiden en een paar rond 16:00 uur even in de slagschaduw van m'n dakkapel.
Het enige wat ik kan onderschrijven dat de beïnvloeding van schaduw iets minder is.
Daarom haal ik 88% ipv vermoedelijk anders 91 a 92%.

Mijn buurman aan de overzijde heeft dezelfde panelen bewust op de noord-oost kant liggen.
Toen de monteurs van MetDeZon van de zomer voor de deur stonden, was ik met ze aanvoer praat en vertelden me eerlijk dat ze bij het aanrijden meteen dachten: "we zijn bij het verkeerde adres".....

De buurman is helemaal door het dolle, want van flexwerkers werden er nog 3 paneeltjes bij gelegd!!

Reageer