Teruglevering zonne-energie in de app | Eneco Community
vraag

Teruglevering zonne-energie in de app

• 12 januari 2019
  • 5 reacties
  • 1262 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Ik heb sinds 3 januari werkende zonnepanelen. Nu zie ik in de app sommige dagen 0 teruglevering en een enkele dag wel teruglevering. Nou begrijp ik dat dit niet het meest ideaale weer is maar vraag me af of er bij dit weer idd 0 is op gewekt of dat de app in dit geval het maar om de zoveel dagen weergeeft? Wordt de teruglevering ook financieel gelijk verrekend, er staan geen bedragen bij wat bij de stroom en gas wel zo is. Wie weet er meer van? Alvast bedankt!

groetjes Mexs

5 Reacties

Hoi Mexs,

Nu met deze winterpetiode is er niet veel teruglevering. Je maakt wat er wordt opgewekt namelijk eerst zelf op en als er dan wat overblijft gaat het terug het net in. 😎😎
Dat wat Toon®️ als teruglevering laat zien, kan je ook op je slimme meter bij bv de tellers 2.8.1 en 2.8.2 terug vinden.
Zo kan je dit eenvoudig controleren.

De teruglevering wordt nooit meteen financieel verrekend. De saldering vindt eens per jaar plaats op de jaarnota.

Is eea zo een beetje duidelijker?
Ik heb geen toon, wel de app. Ook heb ik een slimmemeter maar met 1 teller, die komt ongeveer overeen met wat de app weergeeft, daar is mijn eigen verbruik nog niet van af dan toch?
Uiteraard wel, want zoals ik meldde: je wekt op, daar gaat altijd eerst je eigen verbruik van de opwek van af en wat overblijft wordt terug geleverd.
In de App Mijn Eneco zie je idd de teruglevering (afgerond) terug.

Heb je je PV wel aangemeld bij www.energieleveren.nl. ?
Wellicht kom je in aanmerking voor een betere slimme meter, die de teruglevering beter weergeeft.
Oke, dank je. Ik denk dat het zo wel duidelijk is geworden! Ik ga wel even navragen over de meter! Fijn weekend
Graag gedaan @Mexs
En mochten er nog vragen opborrelen, stel ze gerust!
Jij ook een fijn weekend!😎😎

Reageer