Teruglevering zonne-energie E.ON versus Eneco | Eneco Community
vraag

Teruglevering zonne-energie E.ON versus Eneco

• 24 september 2018
  • 1 reactie
  • 222 Bekeken

Geachte,
Als oud klant van Eon zijn wij qua levering overgenomen door Eneco.
Bij Eon kregen wij het kale leveringstarief als betaling op terug geleverde zonne-energie.
In de laatste email van Eneco zag ik staan dat Eneco slechts 0,092ct/Kwh geeft.
Aangezien de oude voorwaarden gelden van Eon lijkt mij dit niet terecht en niet echt aantrekkelijk om bij Eneco te blijven.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hallo @bertstaal, welkom bij Eneco en welkom op de Eneco Community. Wat goed dat je scherp bent op wat er straks gaat gebeuren met je teruggeleverde energie. Gelukkig ga je er niet op achteruit nu je klant bij ons bent geworden. Dit zit als volgt:

De terugleververgoeding stijgt van € 0,07 per kWh naar € 0,092 per kWh. Wij zijn immers blij met klanten die zelf stroom opwekken. Dat betekent dat klanten bij Eneco een hogere vergoeding krijgen voor extra terug geleverde stroom na saldering.
In het stukje salderen zit denk ik ook de verwarring. Al je opwek wordt eerst tegen het normaaltarief verrekend, daarna tegen het laagtarief en voor alles wat er dan nog overblijft krijg je een terugleververgoeding van € 0,092 per kWh.

Goed nieuws, toch!? 😃

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen