Stroom wordt steeds minder groen; Eneco is met 6,2 het duurzaamst van alle leveranciers! | Eneco Community
vraag

Stroom wordt steeds minder groen; Eneco is met 6,2 het duurzaamst van alle leveranciers!

• 27 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 438 Bekeken

Zoals bekend is het een historische fout geweest om kolencentrales te bouwen en in stand te houden.
Lees het bericht en klik op het filmpje wat vanmorgen ook op het nieuws was:

http://nos.nl/artikel/2065267-stroom-wordt-steeds-minder-groen.html

Leuk trouwens om te horen dat van de 37 stroomleveranciers Eneco met 6,2 op de eerste plaatst staat.

We zijn er uiteraard nog lang niet, maar aangezien ik duurzaamheid hoog in het vaandel heb zitten, vind ik het wel prettig dat Eneco mijn energie leverancier is!

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Een 6,2 kan en moet eigenlijk veel beter.
Maar goed dat ik zelf voor een groot deel al mijn eigen groene (of is het gele) stoom produceer.
Reputatie 7
Badge +7
ik zie nog steeds geen kleur verschil bij het geen uit het stopcontact komt:)
maar goed ik ben ook kleuren kippig
ik zie nog steeds geen kleur verschil bij het geen uit het stopcontact komt:)
maar goed ik ben ook kleuren kippig

Hoi Jan,

Ik kijk gewoon niet naar de kleur; ik verbruik het gewoon en weg is het:P
Reputatie 3
Badge
"Van de vijf grootste Nederlandse stroomleveranciers is Eneco met een 6,2 het meest duurzaam. Toch zakt ook Eneco op de ranglijst. Dat komt omdat het bedrijf minder groene energie inkoopt."

Waarom koop Eneco minder groene energie in? Ik had verwacht dat Eneco juist groener zou worden. Graag uitleg van Eneco!
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

Een kleine rectificatie:

De bewering klopt niet. Het is niet zo dat wij onvoldoende gegevens hebben aangeleverd, we hebben juist onze volledige medewerking verleend aan het onderzoek. Wel blijkt er een misverstand te zijn over onze beantwoording op de vraagstelling naar de oorsprong van de door Eneco geleverde stroom. Vanwege dat misverstand hebben de onderzoekers helaas niet de juiste cijfers gehanteerd. Dat is uiteraard vervelend, al zijn we tevreden met de constatering dat we wederom tot de duurzame voorlopers onder de energiebedrijven behoren. We zijn in gesprek met de organisaties achter het onderzoek hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Sorry voor het ingemak in ieder geval.
Reputatie 3
Badge
Een groot deel (44,4%) van de groene stroom van Eneco zou van waterkrachtcentrales komen. Dat staat ook wel bekend als sjoemelstroom. Hoe zit dat?

Een andere link naar uitleg van sjoemelstroom.

Reageer