Slimme meters: geschatte standen en teruglevering niet verwerkt | Eneco Community
beantwoord

Slimme meters: geschatte standen en teruglevering niet verwerkt

• 14 oktober 2015
  • 10 reacties
  • 591 Bekeken

Onze meterstanden worden op afstand afgelezen, op de nota toch geschatte waarden. ( aardig gegokt overigens ) Maar begin en eindstand van de teruglevering is niet verwerkt. Staat gewoon op 0 Er moet toch een lichtje opgaan bij eneco dat er iets niet klopt, maar nee hoor, nota bedrag bijna 40 euro per maand hoger. Bij correctie meterstanden formulier op de site kan je niet eens je teruglevering invullen. Wordt tijd dat ze bij eneco eens bij de tijd, of reageren naar de klant dat er "misschien "een draadje los is . Ja wij hebben zoals u weet al drie jaar zonnepanelen .
Zijn er meer zulke ervaringen?
icon

Beste antwoord door jvdl 14 oktober 2015, 21:34

had ik vorig jaar ook .

dit probleem heeft er waarschijnlijk mee van doen dat ze op het moment supreme de meterstanden niet konden uitlezen.

toen is door verschillende forum leden al aangegeven lukt het niet , dan nog 1 of 2 keer proberen op een ander tijdstip /datum

lukt het dan nog niet om de slimmemeters uit te lezen .
Verstuur Dan een Meterstanden kaart aan de klant
zodat er niet geschat hoeft te worden en er geen correctie nota,s hoeven worden gemaakt.

jammer dat dit 1 jaar later nog niet goed is opgepakt.
Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
had ik vorig jaar ook .

dit probleem heeft er waarschijnlijk mee van doen dat ze op het moment supreme de meterstanden niet konden uitlezen.

toen is door verschillende forum leden al aangegeven lukt het niet , dan nog 1 of 2 keer proberen op een ander tijdstip /datum

lukt het dan nog niet om de slimmemeters uit te lezen .
Verstuur Dan een Meterstanden kaart aan de klant
zodat er niet geschat hoeft te worden en er geen correctie nota,s hoeven worden gemaakt.

jammer dat dit 1 jaar later nog niet goed is opgepakt.
Onze meterstanden worden op afstand afgelezen, op de nota toch geschatte waarden. ( aardig gegokt overigens ) Maar begin en eindstand van de teruglevering is niet verwerkt. Staat gewoon op 0 Er moet toch een lichtje opgaan bij eneco dat er iets niet klopt, maar nee hoor, nota bedrag bijna 40 euro per maand hoger. Bij correctie meterstanden formulier op de site kan je niet eens je teruglevering invullen. Wordt tijd dat ze bij eneco eens bij de tijd, of reageren naar de klant dat er "misschien "een draadje los is . Ja wij hebben zoals u weet al drie jaar zonnepanelen .
Zijn er meer zulke ervaringen?

De 2 voorgaande jaren kon het ook niet.
Hoe heb je toen gezorgd dat Eneco de juiste (teruglever) standen als nog ging verwerken?
Reputatie 7
Badge +6
Beste C.A. Teijgeler,

Welkom op de community. In tegenstelling wat jvdl beweert worden tegenwoordig de meterstanden vaker uitgelezen dan 1 keer. helaas is het enkele keren niet gelukt om je meterstanden uit te lezen, en zijn de standen geschat, omdat je meter in storing stond dit is inmiddels verholpen. Dat neemt niet weg dat er altijd zaken voor verbetering vatbaar zijn aan onze kant, en ook van deze melding leren we weer. Ik kan de nota uiteraard voor je laten corrigeren, ik ontvang dan graag je meterstanden, aangezien wij deze alleen mogen uitlezen op het moment van de jaarlijkse opname tenzij je ons via Mijn Eneco toestemming geeft om ze dagelijks uit te lezen.

Groet,

Folkert
Beste Folkert
Ik heb toestemming gegeven via mijn eneco. Maar voor de zekerheid de stand per 12 oktober
Stroom dal eindstand; 3304
Stroom normaal eindstand 2637
Terug dal eindstand 1369
Terug normaal 3554
gas 2995

Laat even weten svp of dit ontvangen is en verwerkt. Wanneer is de nota aangepast?

alvast bedankt. Claudius Teijgeler
Beste Folkert
Ik heb toestemming gegeven via mijn eneco. Maar voor de zekerheid de stand per 12 oktober
Stroom dal eindstand; 3304
Stroom normaal eindstand 2637
Terug dal eindstand 1369
Terug normaal 3554
gas 2995

Laat even weten svp of dit ontvangen is en verwerkt. Wanneer is de nota aangepast?

alvast bedankt. Claudius Teijgeler

Hoi Moderators!

Vergeten jullie niet te reageren op deze reactie?
Reputatie 7
Badge +6
@Claudius

De correctie is inmiddels opgemaakt.
Dank dat is prima geregeld, maar mijn slimme meter meldt vanaf augustus nog geen tussenstanden van gas en licht terwijl ik daar wel toestemming voor heb gegeven.
Reputatie 7
Badge +6
@C.A. Teijgeler

Dat klopt je meter staat in storing we krijgen geen standen door. Je netbeheerder is hiervan op de hoogte.
Bedankt, hoe weet ik of de meter weer zonder storing werkt ?

Claudius
Reputatie 7
Badge +6
@C.A. Teijgeler

De netbeheerder onderneemt hier actie op. Bij ons zou je weer zien dat de standen binnenkomen.

Reageer