Slimme meter enkel tarief | Eneco Community
beantwoord

Slimme meter enkel tarief

• 26 april 2013
  • 4 reacties
  • 2881 Bekeken

Sinds gisteren hebben wij een slimme meter en het gaat even over de afrekening van tarieven. Zo hadden wij voorheen ook een dubbeltarief meter maar werkten wij met enkeltarief (er draaide altijd maar een telwerk). De slimme meter houdt echter apart bij voor laag en hoog tarief dus zowel de telwerken 1.8.1, 1.8.2 worden gebruikt.

Aangezien wij geen contractswijziging hebben vraag ik mij af hoe dit gaat met de afrekening. Worden 1.8.1 en 1.8.2 samen opgeteld voor verbruik en 2.8.1 en 2.8.2 samen opgeteld voor teruglevering?

Alvast bedankt. 
icon

Beste antwoord door jvp 26 april 2013, 10:58

Ga er maar idd vanuit dat, als je geen contractwijziging hebt toegepast en dus nog steeds voor enkel tarief betaald, dat de  2 tellers voor levering bij elkaar worden opgeteld en de 2 tellers voor terug levering bij elkaar worden opgeteld. Daarna kun je saladeren, zodat je je eigen levering of teruglevering kunt uitrekenen.
Door een nieuwe meter, zal niet automatische je contract wijzigen. Wil je wel dubbel tarief berekend worden, dan zul je dat zelf moeten aangeven bij Eneco.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Het lijkt mij wel. Ik heb dan wel hoog/laag dus het was mij nog niet zo opgevallen. Wat geeft je netbeheerder aan?
Reputatie 6
Badge +1
Ga er maar idd vanuit dat, als je geen contractwijziging hebt toegepast en dus nog steeds voor enkel tarief betaald, dat de  2 tellers voor levering bij elkaar worden opgeteld en de 2 tellers voor terug levering bij elkaar worden opgeteld. Daarna kun je saladeren, zodat je je eigen levering of teruglevering kunt uitrekenen.
Door een nieuwe meter, zal niet automatische je contract wijzigen. Wil je wel dubbel tarief berekend worden, dan zul je dat zelf moeten aangeven bij Eneco.
Reputatie 3
Badge
Uiteindelijk gaat het om de beide standen samen. Klopt je jaarnota niet kan je altijd nog even om een corectie vragen zolang jij geen wijzeging hebt.
Reputatie 7
Badge +6
@Wessel,

Welkom op het forum! Ik heb de titel iets aangepast en het topic verplaatst naar zonnepanelen, omdat het ook gaat om teruglevering.

Het contract is inderdaad ongewijzigd, dus ook met de slimme meter houden wij het enkeltarief aan, door de hoog en laag verbruiken bij elkaar op te tellen. De teruglevering hoog en laag worden dan ook bij elkaar opgeteld en gesaldeerd tegen het enkeltarief.
Je hoeft zelfs niets aan te passen, alles staat nog steeds goed.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Reageer