Salderingsregeling: afbouwen of juist verruimen? | Eneco Community

Salderingsregeling: afbouwen of juist verruimen?

• 7 februari 2016
  • 4 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 3
Badge
De salderingsregeling trekt Nederlanders eerder over de streep om zonnepanelen te kopen dan een subsidieregeling. Onderzoeksinstituut SEO deed uitgebreid onderzoek naar het effect van de verschillende regelingen en komt met een helder advies. Minister Kamp kan het beste blijven inzetten op salderen.

meer info:
https://www.zelfenergieproduceren.nl/nieuws/salderingsregeling-afbouwen-of-juist-verruimen/?src=zepupdate201526

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Als Kamp in 2017 het salderen zou afbouwen dan voorspel ik een faillissement van een groot deel van de zonnepaneelleggers.
Zou Kamp zich iets aantrekken van een onderzoek?
Het is verkiezingsjaar 2017 dus ik ben benieuwd of hij een zo inpopulair besluit zou nemen om het salderen bijvoorbeeld stapsgewijs af te bouwen.
Dat ik persoonlijk nu al geen extra panelen op mijn dak gooi heeft direct te maken met de besluitvorming hierover.

We bungelen onderaan in Europa met schone energieopwekking, ik zou het stimuleren de zonnepanelen maar Den Haag is ongeloofwaardig, eerst stimuleren en daarna belasten lijkt wel het motto!

🆒
Reputatie 3
Badge
Als Kamp in 2017 het salderen zou afbouwen dan voorspel ik een faillissement van een groot deel van de zonnepaneelleggers.
Zou Kamp zich iets aantrekken van een onderzoek?
Het is verkiezingsjaar 2017 dus ik ben benieuwd of hij een zo inpopulair besluit zou nemen om het salderen bijvoorbeeld stapsgewijs af te bouwen.

Gelukkig treedt Kamp af in 2017. Hopelijk doet hij dat voordat hij voor nóg meer ellende gaat zorgen.
Reputatie 3
Badge
Dit is de conclusie van de onderzoekers voor wat betreft de zonnepanelen (uit de samenvatting van het rapport):

Zon-PV
Sterke kostendalingen kenmerken de ontwikkeling van Zon-PV. In 2030 draagt deze technologie met 15 TWh bij aan het einddoel. Dit is een toename van 8 TWh ten opzichte van de productie uit zonne-energie in 2023. Zon-PV kent bij toepassing door huishoudens en bedrijven een veel kleinere schaalgrootte dan wind op zee. Saldering sluit het best aan bij de behoeften van huishoudens en bedrijven als investeerders in zon-PV. Dit rapport beveelt aan de salderingsregeling geleidelijk aan te passen om overstimulatie te voorkomen. Tevens is het wenselijk om de grondslag voor saldering uit te breiden, zodat op meer locaties de installatie van zon-PV rendabel kan zijn.
Ik heb in de media gelezen dat Kamp heeft aangegeven t/m 2020 niet te zullen tornen aan de salderingsregeling...........

Reageer