Salderen beperken over 4 jaar? | Eneco Community

Salderen beperken over 4 jaar?

Toon eerste bericht

63 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Dit topic gaat over salderen en het beperken daarvan. Ik kan me voorstellen dat jullie opwek ook zeer interessant is, maar daar zijn andere topics voor 😉
Reputatie 3
Badge +1
Zit te denken om extra panelen op de oostkant van mijn dak te gooien maar nu ik mijn saldeertopic nog eens doorlees ga ik twijfelen.
Mensen in mijn omgeving zie ik nog steeds vol vertrouwen hele daken volgooien maar ik blijf die beperking van het salderen in mijn achterhoofd houden.
Wat moet ik doen?:?
Hoi Stan,

We kennen elkaar dus kan ik, denk ik, wel om je Email-adres vragen.
Waarom? Omdat ik een uitgebreide Email van mijn zonnepaneel-leverancier net heb ontvangen met erg veel info over de subsidie in 2016 en de salderingsplannen die Kamp heeft in gediend.
Geef even, als je dit wilt je Email-adres via PB en ik stuur je de hele nieuwsbrief even door.

Een goed idee??
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt Ton,

Geruststellend of toch nog wazige uitspraak van Kamp.
"De salderingsregeling is zeer royaal en evaluering komt in 2017."

Dat blijft toch een uitspraak die bij mij nog steeds vragen oproept.
Mijn berekening gaat over 25/30 jaar als mijn panelen dat redden.
Alle mooie berekeningen t.a.v. terugverdienen in 7 a 8 jaar kunnen in de prullebak.
De onbetrouwbare overheid heeft mij in vele gevallen teleurgesteld.
AOW 2 jaar uitgesteld/wegenbelasting op belastingvrije auto's weer ingevoerd enz,enz.

Ik ga er zeker nog een nachtje over slapen.
Die oostelijke panelen blijven voorlopig in de winkel liggen.

Stan🆒
Hoi Stan,

Dat klopt, want al eerder hebben we hier op het forum al over 2017 gehad.
Maar Kamp zegt ook: als de royale salderingsregeling wordt aangepast, dan is het voor nieuwe installaties.
Kijk en dat geeft de burger weer moed.
Ik zou dus niet te lang wachten.
En uiteraard moet je er goed over nadenken; komt bij in jouw geval dat de oostkant natuurlijk een lager rendement heeft.

Suc6 met je keuze!

Bij mij is nu na exact 1 jaar al bewezen dat mijn terugverdien moment op 6,4 jaar staat.
Reputatie 3
Badge +1
Ton, sorry dat ik zo sceptisch ben over uitspraken van minister Kamp maar gisteren moest hij bakzeil halen bij de rechter t.a.v. beperken van oppompen gas in Groningen.
Hij is mogelijk in 2017 nog minister en deze regering is de meest onbetrouwbare die er is (vind ik)
Snel erbij wezen omdat na 2020 je geen of minder saldering krijgt..... daar laat ik mij niet door leiden.
Geloof wat je wil geloven, ik denk er hard over om het zomaar te laten.
Ik heb nu 1000 Euro terugverdiend met mijn westelijke panelen en ze doen het uitstekend, 1741 kWh zit ik nu dit jaar.

Ik heb ze ook via metdezon zelf op mijn dak gelegd dus terugverdientijd zit ik op 7,5 jaar mits de salderingsregeling niet aangepast wordt.
Hoi Stan,

Dat je sceptisch bent is te begrijpen uiteraard.
Ik wist niet dat jij ook MetDeZon had aangeschaft, leuk!
Ik was, net als het forum lid @jvp, erg tevreden met ze.

Ik heb juist ivm de saldering vorig jaar gekozen voor een 50 a 60% afdekking door zonne-energie.
Een overschot zal bij mij nooit voorkomen.

Leuk weer even van gedachte gewisseld te hebben Stan!
Reputatie 3
Badge +1
http://zonnestroombelastingvrij.nl/

Deze link van Eneco gekregen in mijn mail.
Het idee van Minister Kamp om de saldering te beperken is nog steeds aktueel.

Steun bij voorbaat dit initiatief "zon is gratis"

Het is als zoveel zaken bij dit kabinet "eerst promoten we zonnepanelen en daarna veranderen we de wet en gaan we extra belasten"

Teken de petitie want Minister Kamp gaat in 2017 evalueren hoe om te gaan met het salderen.

Ik vertrouw deze draaikont voor geen centimeter....

Stansat
Hoi Stan,

Forumlid @dejong97 had de link ook al online gezet.
De petitie heb ik uiteraard ondertekend!!

Toch heb ik de hoop dat het verlagen van de belasting bij teruglevering, dus minder krijgen over je opwek, nog niet zo makkelijk door het parlement komt.
Er gaan steeds meer geluiden op dat je deze bijdragen voor een betere duurzaamheid juist moet koesteren en liever moet stimuleren.
En dat het draaikontbeleid eens moet wijzigen. Je mag van een overheid verwachten dat er een consistent beleid is!!
Overigens is hier een apart topic over dit issue gestart!

https://forum.eneco.nl/zonnepanelen-114/zonnestroom-belastingvrij-petitie-10018/index1.html#post97025
Reputatie 3
Badge +1

Bedankt Ton voor de link, hopelijk is die Kamp weg voor 2017 en het kabinet erbij:?

https://forum.eneco.nl/zonnepanelen-114/zonnestroom-belastingvrij-petitie-10018/index1.html#post97025

Bedankt Ton voor de link, hopelijk is die Kamp weg voor 2017 en het kabinet erbij:?

Hoi Stan,

Dat hoop ik ook en sinds hoorde bij Pauw dat er een lobby loopt om Kamp op dat gebied "aan te pakken", heb ik er een beter gevoel bij.

Dat ging met name over de onbetrouwbaarheid van deze regering bij de aanpak van zonnepanelen.

Eerst salderen bij 3000 en dan weer onbeperkt en nu weer stemmen op om het aan te pakken.
Zonnepaneeleigenaren willen 10 minimaal zekerheid, anders gaat niemand meer investeren hierin.

Bij een volgende verkiezing ga ik dit onderwerp dan ook zwaar laten meewegen bij m'n keuze.
Reputatie 7
Badge +7
hopelijk is die Kamp weg voor 2017 en het kabinet erbij:?

opzouten met die kliek , erger me dood aan die grijns op hun gezicht.:$

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen