Retour geleverde stroom ook grafisch inzichtelijk? | Eneco Community
vraag

Retour geleverde stroom ook grafisch inzichtelijk?

is dit/wordt dit ook inzichtelijk in de grafische weergave op de site?

12 Reacties

Badge
Was dat maar waar. Alleen 1.81 en 1.8.2 worden door eneco op hun site gezet. Een leuke service, helaas niet volledig
Als promotor van groene energie en bewust wording van stoomgebruik is dat een gemis.
inzicht is besparingen geeft een stimulans.
Vandaag weer gekeken naar de laatste ontwikkelingen romdom de grafieken op mijn eneco. Ik zie veel reacties rondom retourleveringen in toon. Het  zou toch mooi zijn als  er een retourleverlijntje in de grafiek op mijn eneco zichtbaar zou zijn. Lijkt mijn erg nuttig om het effect van de zon te zien
Tip, plaats  een blokje in de grafiek met "uw terug geleverde energie"  boven op de bestande blokjes.
Reputatie 6
Badge +1
Vandaag weer gekeken naar de laatste ontwikkelingen romdom de grafieken op mijn eneco. Ik zie veel reacties rondom retourleveringen in toon. Het  zou toch mooi zijn als  er een retourleverlijntje in de grafiek op mijn eneco zichtbaar zou zijn. Lijkt mijn erg nuttig om het effect van de zon te zien

in andere topics wordt aangegeven dat Eneco bezig om om de teruglevering van stroom ook op Mijn Eneco inzichtelijk te maken, echter is het helaas nog niet zover.

zie ook:
https://forum.eneco.nl/diensten-89/verbruik-voor-klanten-slimme-meters-op-vernieuwde-mijn-eneco-3916/index3.html

bericht 340  t/m 342
Laatste twee weken is de bereikbaarheid van het energiedashboard pet. Traag, niet bereikbaar of alleen presentatie van dashboard zonder eigen gegegevens.  Koppeling opnieuw geinstalleerd.  Ja, internet en google werkt overigens perfect en supersnel.  Het zit dus aan de kant van de leverancier van het dashboard. Ik vraag mij af of andere gebruikers daar ook last van hebben. Wel erg irritant.

Op MijnEneco staan de gebruiksgegevens van electriciteit en gas.  Goed bekeken zijn er toch rare dingen:

- vergelijking gasvebruik met gemiddelde temperatuur levert een rare lijngrafiek op en in tabel temperatuur in m3.
- de gegevens over gebruik tm december zijn opeens weg uit de tabellen en grafieken.
-  De info over de eerste week of maand lijkt torenhoog, maar is bij natellen een optelling van alle vorige maanden. Wel even schrikken, je ziet een enorme piek in gebruik.
-  Onduidelijk is of de weergegeven teruglevering van opgewekte stroom ook het volume is dat bij afrekening wordt gesaldeerd.  Op Mijn Eneco staat het teruglevertrarief gewoon niet ingevuld, terwijl dit gewoon als contractgegeven weergegeven hoort te worden.  Navraag per email levert het antwoord op dat Eneco niet continue het volume van teruglevering kan weergeven.  Fout antwoord, het dashboard laat dat wel zien, in mijneneco hoort het tarief per eenheid te staan.

Kortom, op de keper beschouw beschik je over schijnduidelijkheid. Dat moet beter kunnen.  Ik ga maar eens de gegevens van mijn slimme meter registreren en die naast de info van het dashboard leggen. Eens kijken of dat ook rare dingen oplevert. 

Het rendement van de zonnepanelen vind ik wel top.  Prognose was 33% besparing.  Maar doordeweek haal ik bij een beetje zon sinds maart al regelmatig positief saldo teruglevering en op dit moment lijkt op het totaal (dus inclusief wasmachine en droger in het weekend; tjonge wat zijn dat een stroomvreters, ondanks dat ze nieuw zijn, was buiten drogen levert enorme besparing op) 50% van het stroomverbruik door de panelen te worden geleverd (door directe levering in huis +  teruglevering aan Eneco).  Ik ben wel benieuwd of dat rendement ook echt in de afrekening te zien zal zijn.

Wordt vervolgd
De teruglevering van mijn zonnepanelen ontbreekt in alle tabellen va Mijn eneco. 
Daarnaast kon ik tot voor kort zien dat ik keurig veel minder elektriciteit gebruikte dan ingeschat. Nu ineens verbruik ik 56% teveel terwijl de opbrengst uit de panelen alleen maar is gestegen. Vreemd, ik zal het wel niet helemaal goed begrijpen ?! erik
Reputatie 6
Badge +1
@eriko

De teruglevering van mijn zonnepanelen ontbreekt in alle tabellen va Mijn eneco.

Zoals op diverse forums word vermeld, is mijn Eneco nog in ontwikkeling en is Eneco bezig om dit in de toekomst zichtbaar te maken. Echter kan dit nog een tijd duren. Geduld is een schone zaak :o

Daarnaast kon ik tot voor kort zien dat ik keurig veel minder elektriciteit gebruikte dan ingeschat. Nu ineens verbruik ik 56% teveel terwijl de opbrengst uit de panelen alleen maar is gestegen. Vreemd, ik zal het wel niet helemaal goed begrijpen ?!

Ik weet natuurlijk niet waar je voor kort kon zien dat je veel minder elektriciteit gebruikt dan ingeschat, maar ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment mijn Eneco "de plank mis slaat" omdat die kijkt naar de inschatting berekend met teruglevering. Echter het systeem kijkt naar de standen zonder terug levering.

Wil je weten ofdat het nog allemaal binnen de inschatting loopt, zou je een van de moderators een Pb tje kunnen sturen met je standen. Zij kunnen dan kijken ofdat je werkelijk 56% uit de pas loopt.
Ik mis de in de statistiek mijn teruggeleverde stroom (telwerk 3 en 4). Zo heb ik weinig aan de verbruiksgegevens...
Reputatie 6
Badge +1
Ik mis de in de statistiek mijn teruggeleverde stroom (telwerk 3 en 4). Zo heb ik weinig aan de verbruiksgegevens...

Beste ept, Welkon op dit forum.

Het klopt dat je telwerk 3 en 4 mist. Dit is al via diverse topic aangegeven. Eneco is nog niet zo ver dat ze dit goed inzichtelijk kunnen maken. Echter geen paniek. In de eindafrekening worden deze standen wel meegenomen en vervolgens gesaladeerd met je verbuirkte stroom.
Reputatie 2
Badge +1

@EPT
Welkom op het forum.
Het is wel mogelijk om een excelbestand te downloaden met zowel de leveringstanden en de terugleverstanden via Mijn Eneco.
@EPT
Welkom op het forum.
Het is wel mogelijk om een excelbestand te downloaden met zowel de leveringstanden en de terugleverstanden via Mijn Eneco.

Krom dat ze dat dan niet in de grafiek tonen, dat lijkt me toch niet zo moeilijk dan?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen