Plaatsing van mijn zonnepanelen | Eneco Community

Plaatsing van mijn zonnepanelen

Toon eerste bericht

68 Reacties

Reputatie 5
Badge
@mpleizr

Je bent echt goed bezig, complimenten 👏🏿. Na maanden voorbereiding is het zover, spannend. Zonnepanelen zijn al geïnstalleerd, warmtepomp op komst.... Ik wens je heel veel plezier ermee en uiteraard heel veel opwek ☀.

Groet, Emel
Dank je wel @Emel

Dit soort dingen moet je niet overhaast doen. Waar de meeste overgaan naar een hybride systeem heb ik er voor gekozen om all-electric te gaan.

Naast de al kleinere stapjes naar energieneutraal die ik de afgelopen jaren al heb gedaan was dit een logische keuze
Ook hier ga ik dus binnenkort van het gas af. Afgelopen tijd tussen alle behandelingen in is de woning boven voorzien van nieuwe beglazing HR++ (beneden had ik deze al). Verder is de bodem en vloer nageissoleerd

Gisteren zijn er hier dus extra zonnepanelen geplaatst en over een kleine 3 weken hangt er hier dan eindelijk een warmtepomp (loria duo) en nieuwe radiatoren(jaga ho2 met dbe)

in aanloop daarvan zelf al een extra radiator bijgeplaatst in de woonkeuken. Een adax wifi. Binnenkort komt een kleiner model ervan in de badkamer te hangen.

Binnenkort een update over de WP

Goed bezig Mark. @mpleizr 👍👍
Die in de woonkeuken vind ik erg mooi zeg!👏👏
Mooi vlak.
Dank je Ton. Zijn prijzige modellen maar de warmte die hij geeft is echt top. Je kunt hem ook via een app bedienen

En wat betreft gasloos wonen. In de keuken heb ik nu ook een inductieplaat staan. Een nieuwe keuken plaatsen is nog niet direct noodzakelijk, en dit model past precies over het bestaande fornuis

Hoi Mark,

Ja ik las idd dat je dat via WiFi doet; perfect zeg, dan zijn de instel mogelijkheden op afstand dus erg makkelijk en met scenes, denk ik?

Goed dat je die inductie optie laat zien. Die kende ik niet.
Valt er idd heel mooi overheen; ik vind het een slimme tussen oplossing.
Welk merk is het?
Dag Ton het gaat hier om een Inventum VKI6010ZIL met 4 kookzones. Wel nog op 1 fase daar het speciale aansluitpunt nog niet aangesloten is. Maar wel met speciale techniek voor overbelasting. Nog geen problemen er mee gehad. Kan alle zones vol aan hebben

De adax heb ik bewust gekozen voor zijn wifi. Hij kan uiteraard met scenes overweg.
Thx Mark voor de info.
Ik ga morgen die Inventum eens googelen.

Fijne avond!
Graag gedaan Ton. Eveneens een fijne avond toegewenst
Dag Ton,

Hierbij nog wat foto's van de adax app. betreffende mijn wifi radiator
Hoi Mark,

Zo zeg wat een luxe en dat zijn aardig wat instellingen en keuzes.
Ben benieuwd hoe je ervaring zal zijn straks in de winter en icm je WP.
Nou zeker Ton, Oktober is wel zo'n overgangsmaand de echte test komt in de maanden daarna 🙂 maar laat mijn bevindingen over de WP uiteraard hier op het forum beschrijven
Reputatie 5
Badge
@mpleizr

Jij als trouwe Toon gebruiker gaat afscheid nemen van Toon 😫. Daartegenover ben je wel heel erg duurzaam bezig, nogmaals complimenten. Wil je misschien wat meer informatie geven over wat WP inhoudt? Ik ben er wel benieuwd naar en wellicht ook andere leden.

Groet, Emel
@Emel WP = WarmtePomp
@mpleizr de Adax radiator ziet er heel chique uit.👌🏼
Ook een mooie alternatief voor de zoneverwarming dat nooit meer op Toon komt en tegelijkertijd deels van het gas af (en Toon)
We zijn ook heel benieuwd na een Adax review🤓😉
Hoi @Berny gistermiddag heb in de adax voor het eerst eens goed getest.

ik zal binnenkort een update geven over de werking en gebruik ervan.
September is weer voorbij. Afgelopen maand is er een tweede pv set geplaats.

Systeem 1 (1650KWp)
6 x 275w (zuiden)
Opbrengst 151,45 kWh
Efficiency 3,06 kWh

Systeem 2 (2790KWp)
9 panelen 310w (zuiden)
Opbrengst (17dgn) 157,01 kWh
Efficiency 3,33 kWh

totaalopbrengat gebroken maand September
308,46 kWh

Reputatie 7
Badge +6
Doe je netjes! @mpleizr
Dank je @Folkert we zullen de opbrengst hard nodig hebben. Volgende week woensdag komt er hier een all-electric warmtepomp en nieuwe radiatoren te hangen. #vanhetgasaf

Reageer