Plaatsing van mijn zonnepanelen | Eneco Community

Plaatsing van mijn zonnepanelen

Een jaar later dan gepland is het komende donderdag zover. Dan zal er bij mij op het dak zonnepanelen geplaatst worden.

Systeem is zodanig ingericht dat ik mijn gehele stroomverbruik wegstreep en zelf nog terugkrijg van Eneco.

Ik zal op de dag zelf nog wat foto's plaatsen van de installatie

Hoewel de app sinds vanavond als is ge-update naar zon op toon is het nog ff wachten wanneer ze het plaatsen

48 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Succes. 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Succes!
Ben heel benieuwd naar de foto's van de installatie!
Een jaar later dan gepland is het komende donderdag zover. Dan zal er bij mij op het dak zonnepanelen geplaatst worden.

Systeem is zodanig ingericht dat ik mijn gehele stroomverbruik wegstreep en zelf nog terugkrijg van Eneco.

Ik zal op de dag zelf nog wat foto's plaatsen van de installatie

Hoewel de app sinds vanavond als is ge-update naar zon op toon is het nog ff wachten wanneer ze het plaatsen

Hoi Mark,

Top dat je Zon op Toon®️ al geregeld hebt.
Dat is de mooiste volgorde, want zodra de panelen gaan leveren is het meteen zichtbaar op je Toon®️.
En dan is het feest qua weergave; alles qua opwek/eigen verbruik/verbruik van het net/teruglevering; alles meteen zichtbaar.
Hier krijg je geen spijt van!
Ik ben nieuwsgierig naar je foto's
Het is allemaal snel en ordelijk verlopen. Helaas moeten ze er nog een keer bij omdat de omvormer nog niet uitleesbaar is.

Geheel is keurig geïnstalleerd en kabels mooi weggewerkt.

Totaal 6 panelen geheel zwarte uitvoering elk 275Wp geheel zwarte uitgevoerd met een totaal van 1650Wp

Nu nog ff wat langer wachten totdat het geheel zichtbaar is op toon

Hoi Mark,

Een mooi gezicht hoor!
En netjes aangelegd zeg.
Jammer dat ze nog even moeten terug komen.
Ik hoor het later wel weer van je
Zeker jammer Ton, maar ja dat soort dingen kunnen gebeuren, maar wordt perfect opgepakt door het bedrijf.

Hier is het vanmiddag mooi weer en zie de teller al flink teruglopen 🙂
Het mooiste zou zijn dat je het systeem koppelt aan een thuisbatterij (oa tesla). Dan zou je i principe alleen nachstroom kunnen afnemen.

Hier al mooie pieken gezien, dus dat belooft nog wat.
Mooi zo Mark!
Ik zag vanmiddag met mijn 1920 PV, een piek van 1534 Watt voorbij komen op Toon®️.

Qua nacht stroom gebeurt dat bij mij al, want op jaarbasis wordt de totale teruglevering weggestreept tegen het hoogtarief, zodat ik alleen maar dal tarief afreken en dat is weer bijna €0,015 cent goedkoper. Dus daarom is een dubbel tarief in jouw en mijn situatie dus dubbel voordelig.
Gefeliciteerd mpleizr! En veel plezier met je nieuwe installatie. Het ziet heel strak uit, complimenten voor de monteurs.
Dank je @Berny dat gaat zeker goedkomen.

Vakkundige monteurs en hebben het geheel mooi weggewerkt.
In de periode na plaatsing is een eerste voorzichtige opbrengst nog niet echt representatief, maar toch ff een update

Tot nu toe is de opbrengst 55kwh (periode 7apr tot 15apr)

Helaas is zonoptoon nog niet geplaatst dus een goede opbrengst/verbruik is nog niet te zeggen. Daarnaast zit de combox nog niet in de omvormer

Na een paar mindere dagen gaat het hier weer lekker wat betreft opbrengst van mijn zonnepanelen.

hieronder mijn totaalverbruik vanaf de laatste jaarnota eind feb tov mijn verbruik / teruglevering

Op naar o op de meter

FF weer een update betreffende verbruik versus zonnepanelen. zo kort na de jaarnota hebben mijn geplaatste panelen al aardig wat opgeleverd.

bij het wegstrepen eigenverbruik hoop ik morgen dan ook de magische grens van 0 te bereiken 🙂
Vanmiddag rond het middaguur heb hier de target voor de maand mei gehaald, en met nog 3 dgn te gaan hoop ik gemiddeld nog 30kwh erbij te tellen.

Dat het komende jaar maar boven verwachting mag komen, maar het is nog te vroeg om hierover te speculeren.

Totaal gegenereerde stoom staat nu op 349kwh
Hoi Mark,

Ik heb nu 192 kWh geproduceerd.
Maar ik vergelijk met vorig jaar, toen was mei 230.
Dus met nog 2 dagen te gaan ga ik dat niet verbeteren.

Hier zag het er ook naar uit Ton dat mei een teleurstelling zou worden, maar heb een aardige sprint wat betreft opbrengst gehad waarbij de laatste 3dgn zelfs 32,4 kWh.

Hopelijk komen er nog mooie opbrengste bij Ton, waarbij je aardig in de buurt van de 230 kWh kom
Hier zag het er ook naar uit Ton dat mei een teleurstelling zou worden, maar heb een aardige sprint wat betreft opbrengst gehad waarbij de laatste 3dgn zelfs 32,4 kWh.

Hopelijk komen er nog mooie opbrengste bij Ton, waarbij je aardig in de buurt van de 230 kWh kom

Hoi Mark,

Nee dat zit er niet in. Per dag hengel ik max 11 binnen; dus de 230 ga ik niet halen.
Dus mei 2017 wordt geen record maand voor mij.
Maand mei is al weer voorbij en dat betekend een 1e volle maand- opbrengst zonnepanelen.

op de laatste dag van mei nog net de beste opbrengst genoteerd van 11,4 kWh

Bruto vs netto (eigen)verbruik is 113/52 kWh

Het totaal komt uit op 216 kWh

vandaag maar eens mijn energielabel laten aanpassen. De vorige bewoners hadden deze nl verkeerd ingevuld.

Nu met een PV systeem, en nieuwe HR Ketel zit ik nu op definitief A label.

Zal een kijken wat er nodig is, of dat het überhaupt kan naar A+/A++
De laatste dagen van juni waren nou niet de allerbeste dagen wat betreft opbrengst. Gelukkig begint juli iets beter en loop ik weer ruim boven verwachting. Alleen vandaag al 7.180kWh en dat met regen, bewolking en uiteindelijk een lekker zonnetje, dan weer bewolking.

Sta al een maand in de - verbruik 🆒 dus nog een paar mooie maanden erbij, en dan kom ik de winter er wel mee door.
Juli zit erop en het maandtotaal komt uit op 214.083kWh met een efficiëntie van 4.185kWh/kW

Dit is iets beter dan de voorgaand maand

6 panelen 275W 1650 WP (zuiden)
214.083kWh
Efficiëntie 4.185kWh/kW

Jaartotaal vanaf medio April
758.343kWh 3.928kWh/kW

Het gaat deze maand redelijk. Zit nu op147.450kWh, met een totaal van 934.6 KWh

Zal het dan toch dat ik deze maand al door de 1MWh opbrengst ga. duimen maar dat het de komende dagen nog een mooie opbrengst zou brengen.

Anders is het een mooi begin van september

Augustus is ten einde en wel met een opbrengst van

209.730kWh en een efficiency van 4.100kWh/k

Helaas waren de laatste dagen slecht weer zodat de 1MWh net niet gehaald is.

Vieren we het gewoon morgen :)

Totaal vanaf 06/04/17 (995.7 KWh)

De slingers mogen uit. Met een opbrengst van 7.900 kWh vandaag is de 1MWh een feit.

September was een wisselvallig maand met grote opbrengst verschillen.

Hier zat ik op 141.679kWh met een
efficiency van 2.862kWh/kW

Bleef gelukkig maar 13 kWh onder de mnd prognose

Totaal opbrengst vanaf 6 april 2017
1132 kWh
Efficiency: 3.758kWh/kW

Reageer