Leveren uw zonnepanelen optimale opbrengst? | Eneco Community
vraag

Leveren uw zonnepanelen optimale opbrengst?

Reputatie 3
Badge +1
Ik kreeg zojuist een mail over de optimale opbrengst van onze zonnepanelen. Eerlijk te zijn hadden we graag een mail gehad over Toon & Zon. Maar goed, dit is ook een hele leuke mail.

In deze mail staat:
Uit onze gegevens blijkt dat u zelf duurzame stroom opwekt. Wij bieden u de gratis Quickscan waarmee we een indicatie kunnen geven van de opbrengst die past bij uw systeem. Wij bekijken uw systeem op afstand en geven u advies over mogelijke verbeteringen. Laat uw gegevens achter en onze adviseur neemt contact met u op om uw situatie te bespreken.

Hij/Zij zal binnen 3 werkdagen contact met mij opnemen. Ik vraag mij alleen even af hoe men op afstand mijn zonnepanelen kan inzien. Of begrijp ik het niet zo goed? Moet ik nog van alles bij de hand hebben voor de persoon belt en mij van alles gaat vragen. Want veel verstand heb ik er ook niet van. Ze liggen op het zuiden en zijn zwart van kleur, dat is wat ik weet :)

Kan iemand mij, van Eneco, vertellen wat de bedoeling is en welke vragen ik kan krijgen.

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik kan alleen vertellen dat ik de mail niet heb gehad als zonnepaneel bezitter.
Reputatie 3
Badge +1
Dat is vreemd, misschien krijg je hem nog.
Ik heb ons aangemeld, zal mij benieuwen wat deze adviseur gaat zeggen.
Ik kreeg zojuist een mail over de optimale opbrengst van onze zonnepanelen. Eerlijk te zijn hadden we graag een mail gehad over Toon & Zon. Maar goed, dit is ook een hele leuke mail.

In deze mail staat:
Uit onze gegevens blijkt dat u zelf duurzame stroom opwekt. Wij bieden u de gratis Quickscan waarmee we een indicatie kunnen geven van de opbrengst die past bij uw systeem. Wij bekijken uw systeem op afstand en geven u advies over mogelijke verbeteringen. Laat uw gegevens achter en onze adviseur neemt contact met u op om uw situatie te bespreken.

Hij/Zij zal binnen 3 werkdagen contact met mij opnemen. Ik vraag mij alleen even af hoe men op afstand mijn zonnepanelen kan inzien. Of begrijp ik het niet zo goed? Moet ik nog van alles bij de hand hebben voor de persoon belt en mij van alles gaat vragen. Want veel verstand heb ik er ook niet van. Ze liggen op het zuiden en zijn zwart van kleur, dat is wat ik weet :)

Kan iemand mij, van Eneco, vertellen wat de bedoeling is en welke vragen ik kan krijgen.

Hoi EnergoeBoy,

Via je adres en Google kunnen ze je dak toch zien?
Dus dat zal ongetwijfeld hun uitgangspunt zijn.

Ik vind dit altijd van die vage zaken; met m'n leverancier van de panelen heb ik echt wel bepaalt wat de beste positie is.
Ik snap niet wat Eneco daar nog aan kan verbeteren.
Reputatie 3
Badge +1
Zou ook niet weten wat Eneco gaat doen, maar ik ga er vanuit dat ik dit wel kan vertrouwen. Mij benieuwen wat ze ons opgeven. Aangezien onze leverancier dit tot den treuren heeft besproken en pal op het zuiden, daar valt niet veel meer over te zeggen, lijkt me :)

Geen boompje, plantje, schoorsteen dat in de weg staat, dus dat moet toch 100% goed zijn. Sterker nog, vorig jaar meegedaan met Tel de Zon en daar behaalde we meer energie dan de mensen bij ons in de buurt. Overigens, dit jaar kan je ook weer mee doen met Tel de Zon, van 1 juni t/m 7 juni (Voor wie interesse heeft: http://www.solardays.nl/evenement-organiseren/tel-de-zon).
Reputatie 7
Badge +6
@Energieboy

We hebben deze mail inderdaad naar een heel kleine groep klanten gestuurd als onderdeel van een pilot. Op deze manier onderzoeken we of dit een dienst is waar klanten behoefte aan hebben. Voor het verloop van de pilot kun je het beste afwachten tot de adviseur contact met je opneemt. Voor de pilot is het belangrijk dat je de vragen via de adviseur stelt zo krijgt zoveel mogelijk input 😉
Reputatie 3
Badge
Ik monitor mijn panelen zelf via pvoutput.org (zie: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=18808&sid=16660) Zo kan ik live mijn standen bijhouden. En een service van die website is dat wanneer mijn panelen meer dan een uur niets doen, ik een email van ze krijg met de melding dat het systeem geen gegevens meer genereerd. Wij hebben wel eens een melding gehad, maar dat kwam toen niet omdat de zonnepanelen het niet meer deden, maar omdat we:
1. de stroom er helemaal afgehaald hadden ivm verbouwing
2. de bluetoothverbinding tussen omvormer en smartphone verbroken was.

Dus voor mij hoeft Eneco mijn panelen niet te monitoren. Ook kunnen ze, zoals Brandje aangeeft, niets meer optimaliseren. De panelen zijn al optimaal op het dak gelegd in overleg met de leverancier/installateur.
Reputatie 3
Badge +1
@Reinoud76
Mooi dat jij via deze weg een monitor hebt. Zelf ben ik er niet zo van om alles maar aan derden weg te geven. Men mag altijd zoveel doen met je gegevens, niets is gratis denk ik dan maar. Als Eneco mij dan aangeeft nu een gratis quickscan te willen doen, is dat natuurlijk altijd goed (zeg ik nog, niets is gratis... goed, goed). Bij ons zal de persoon ook niets anders kunnen concluderen dat het perfect geplaatst is, meer op het zuiden zonder schaduw kan niet.

Mocht Eneco de panelen willen monitoren dan is dit misschien wel aardig, als ik het zelf ook kan bekijken en het moet natuurlijk niets gaan kosten. Zodra ik kosten hoor, dan haak ik natuurlijk gelijk af. Wel spannend dat wij zijn uitgenodigd voor een pilot. We zullen wel zien 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben inmiddels gebeld door iemand van Eneco die met mij allemaal dingen heeft doorgenomen. Het was best een leuk gesprek. Of ik, als leek, het gevoel heb dat de monteur alles wel goed heeft aangesloten? Ja, uiteraard heb ik dit, anders had ik wel aan de bel gehangen.

Begreep dat Eneco bezig is met een nieuwe tak, deze communicatie staat hier ook al op de forum, en dit gaat over energie bedrijf exclusief voor zonnepanelen houders, je weet wel met een vast maand bedrag en korting op gas en electra, maar ook andere service dingen. Om eerlijk te zijn is dit best een goede dienst om uit te zetten. Het zal mij dan ook benieuwen wat voor een vervolg dit gaat hebben.

Ze zijn het allemaal aan het verwerken en we wachten nu geduldig af 😉
Reputatie 3
Badge
@EnergieBoy.

Al nieuws?
Reputatie 3
Badge +1
Nou, ik zal je zeggen.. NEE :(
Heb hier niet eens meer aan zitten denken..

Heb helemaal niets meer van Eneco vernomen, of dat andere bedrijf.
Wat ze nu gaan doen, geen enkel idee. Misschien dat Eneco hier nog eens iets over kan melden. Best jammer dat er verder niets meer mee is gedaan. Na 4 maanden, ja dan vergeet ik dat wel weer eigenlijk 🙂
Dan moeten we dit topic even "warm" houden, want ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen op dit gebied.
Dus moderators praat ons eens bij.................
Reputatie 3
Badge +1
Yep, goed plan... even warm houden :)
Pak er even een bakkie koffie bij, misschien komt er nog iemand die vandaag iets kan melden 😛
Reputatie 3
Badge
Ik zit er klaar voor 😃
Ik ook!!
Houd meteen even het forum in de gaten...................:P
Ik ook!!
Houd meteen even het forum in de gaten...................:P

Veel gebeurt er niet...............
Reputatie 3
Badge +1
Nee, er is nog geen melding van iemand :(
Misschien zijn ze het zelf ook vergeten en ligt dit project te verstoffen op een kastje, ergens ver achter in het kantoor 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb de vraag uitgezet, zodra ik een terugkoppeling ontvang laat ik het jullie weten!

Reageer