Investeren in windenergie met HollandseWind Certificaten | Eneco Community

Investeren in windenergie met HollandseWind Certificaten

Toon eerste bericht

39 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dank je Folkert, we zullen eens kijken wat we gaan doen. Of ik er nu jullie, of de bank rijk er van laat worden, is ook om het even.
Nou dat zie je toch te kort door de bocht, want als het nou eens na de aankoop een tijdje verschrikkelijk hard gaat waaien en blijft waaien....................
Reputatie 6
Badge +1
Maar als Eneco of het park failliet gaat, zijn het achtergestelde obligaties en sta je achteraan in de rij zonder dekking van de Nederlandse Bank.

Dus het is +se en -nen. Maar aandelen hebben is ook speculeren.
Maar als Eneco of het park failliet gaat, zijn het achtergestelde obligaties en sta je achteraan in de rij zonder dekking van de Nederlandse Bank.

Dus het is +se en -nen. Maar aandelen hebben is ook speculeren.

Als je daar van uit gaat, dan heb je uiteraard gelijk. Kijk maar naar de Griekse banken en het vele Russisch geld wat daar gestald was...............
Kan je beter obligaties nemen in de ABN/AMRO (nu staatsbank); de staat gaat niet zo gauw failliet, behalve uiteraard België maar dat is geen vergelijk................

Inderdaad bij aandelen is het zwaar speculeren, vandaar af en toe een erg goed resultaat als je goed zit.
Reputatie 4
Badge

haha, die gaan hierdoor echt niet falliet hoor.
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Het park staat als entiteit los van Eneco. Een eventueel faillisement van Eneco heeft geen directe invloed op het windmolenpark. Wel is Eneco eigenaar van het park en zal het park bij faillissement van Eneco waarschijnlijk verkocht worden aan een derde partij.
Reputatie 6
Badge +1
@jvp

Het park staat als entiteit los van Eneco. Een eventueel faillisement van Eneco heeft geen directe invloed op het windmolenpark. Wel is Eneco eigenaar van het park en zal het park bij faillissement van Eneco waarschijnlijk verkocht worden aan een derde partij.

Ja oke, maar de certificaten worden door eneco uitgegeven en gaan mee in de boedel, want over het algemeen neemt de kopende partij deze verplichting niet over. Ps staat ook helder in de voorwaarde, dat het eigenlijk uitgestelde obligaties zijn. En daar zitten voor en tegens in.

Natuurlijk verwacht ik ook niet dat Eneco failliet gaat, maar we kunnen niet in de toekomst kijken (gelukkig maar:) Kijk maar naar de ABN.

Maar we zitten in overleg met mijn financieel adviseur, wat wijs is m.b.t. de portefeuille.
Reputatie 6
Badge +1

haha, die gaan hierdoor echt niet falliet hoor.

Dat dachten we van de dsb en abn ook. Abn is dan wel door de overheid "gered", maar die was anders net zo hard omgevallen. En "gered" omdat alle achterstallige betalingen en obligaties daarmee in een klap 0 waren. Zonder bescherming van de nldbank
Sinds een paar dagen houd ik de windsnelheid (thuis) in de gaten.
De instelling is m/s.

Ik kwam de afgelopen dagen niet boven de 2 m/s uit.
Vandaag voor het eerst een score van 3,7 m/s

Toch boven de laagste waarde van 3,1 m/s genoemd in de reactie van Folkert.

Uiteraard dient deze score wel gemiddeld 1 jaar aan te houden.
Reputatie 4
Badge

Dat dachten we van de dsb en abn ook. Abn is dan wel door de overheid "gered", maar die was anders net zo hard omgevallen. En "gered" omdat alle achterstallige betalingen en obligaties daarmee in een klap 0 waren. Zonder bescherming van de nldbank

Ik denk dat ook Eneco hier wel van geleerd heb. Eneco zal zich toch wel goed hebben ingedekt neem ik aan.
Reputatie 6
Badge +1

Ik denk dat ook Eneco hier wel van geleerd heb. Eneco zal zich toch wel goed hebben ingedekt neem ik aan.

Het gaat niet over, ofdat Eneco zich heeft ingedekt. Als het fout gaat doet dat er toch niet meer toe. Het gaat er over hoeveel risico de certificaathouder loopt, in geval dat zaken "omvallen". Maar dat is helder voor mij.
Reputatie 3
Badge +2
http://groenecourant.nl/windenergie/3-000-euro-vergoeding-voor-omwonenden-windparken/

Investeren doe je volgens mij in iets waar je honderd procent achter staat.
Een park in zee, daar heb ik geen moeite mee, maar hier in de hoeksewaard willen ze 160 meter hoge molens bij Korendijk neerzetten, daar heb ik wel moeite mee.
Waardevermindering van je huis door die molens was pas geleden op het nieuws wil men afkopen met 3000 Euro per persoon die in een maarschappelijk belang zoals in een speeltuintje gestopt wordt
Zie:link boven

Nee eerlijk gezegd ga ik die certificaten niet kopen.

Stansat🆒
Reputatie 3
Badge +2
http://www.nu.nl/geldzaken/3882683/huis-wordt-minder-waard-windmolen.html

Als aanvuling op mijn bovenstaand bericht.
Investeren in winmolens daar sta ik achter.... op zee en niet in mijn achtertuin!
Waardevermindering van mijn huis wordt dat gelijk gecompenseerd?
Nee, dan geen windmolens van 160 meter hoogte in Korendijk in de Hoeksewaard!
Hoi Stan,

Als je een beetje rendement wilt behalen dient de wind toch wat harder te waaien.
Ik houd nu al zo'n 2 maanden dat bij en zelden komt het boven de 3,1 m/s uit.................

Reageer