Hoe zo 100% groene stroom | Eneco Community

Hoe zo 100% groene stroom

• 8 augustus 2013
  • 10 reacties
  • 2961 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Hoe komt Eneco erbij dat zij 100% groene stroom leveren en zo wel wat verstaat Eneco onder groene stroom.Valt versnipperd en afgedankt hout die men verbrand in die kolencentrales en er stroom mee verwekt ook onder groene stroom.Bij wie koopt Eneco zijn tekorten in.Voor mij,maar ik ben een leek is stroom die opgewekt is door water of getijde centrales zo ook windturbines of molens en zonnepanelen groen dus alleen de elementen.De rest is grijs Eneco is niet meer het GEB.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Piet,

Ik kan me voorstellen dat je wat vragen hebt rondom de groene stroom. Goed dat je deze vraag bij ons neerlegt. Ik geef je graag wat nadere toelichting op de groene stroom die we onze particuliere en kleinzakelijke klanten standaard leveren. Ecostroom (groene stroom) is duurzame energie die wordt opgewekt met behulp van zon, waterkracht, windenergie en biomassa. Om Ecostroom op te wekken zijn geen fossiele energiebronnen nodig zoals aardgas of steenkool. Fossiele brandstoffen belasten het milieu en raken op termijn uitgeput. Ecostroom wordt op een natuurvriendelijke manier opgewekt. Kortom: Ecostroom is schoner dan niet-groene stroom en de bronnen zijn onuitputtelijk!

In Nederland wordt de herkomst van groene stroom gecontroleerd door CertiQ. Wij verhandelen volgens de geldende wetgeving de Garanties van Oorsprong (GVO's). Tegenover de door Eneco geleverde elektriciteit, zetten wij even zoveel GVO's. Deze handel wordt door de overheid en de NMa gecontroleerd.