Hoe GROEN is UW groene stroom?? | Eneco Community

Hoe GROEN is UW groene stroom??

• 14 januari 2013
  • 35 reacties
  • 4359 Bekeken

Vanavond op het nieuws van de NOS om 18:00 uur.
Ik heb het audiofragment hieronder bijgevoegd:

http://nos.nl/audio/461779-hier-hoe-groen-is-uw-stroom.html

Er schijnt straks een App uit te komen, zodat je voor ieder leverancier kan zien wat voor stroom er uit het stopcontact komt. Deze app wordt hier aangekondigd.

Quote:

Vanaf deze week kunt u op de site van de HIER klimaatcampagne controleren hoe groen uw stroom is.

De site is: www.hier.nu

35 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik ga zo de herhaling even bekijken. Ik heb hem gemist.
Bij mij is het uiteraard Eneco!
Nou 85,9 % komt uit het buitenland.
En wel geheel via waterkracht; dus Noorwegen, natuurlijk.

Wij zelf leveren dus maar een schammele 14%; hoofdzakelijk wind.................
Ik ga zo de herhaling even bekijken. Ik heb hem gemist.

@Jeroen,

Ja op TV vind ik het mooier en duidelijker!
Die link kon ik nog ff niet leveren.
Leuk item! Heb hem net bekeken. Had de link van Ton nog niet gezien, maar heb hem net in dit topic geplaatst

https://forum.eneco.nl/groene-stroom-wind-zonne-energie-e-a-93/groene-stroom-vaak-niet-groen-5311/#post26044
Reputatie 3
Badge
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1319422
Reputatie 3
Badge
http://nos.nl/artikel/461780-groene-stroom-niet-altijd-groen.html
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Brandje,

Ikzelf lever 50% zelf (zon) 14% uit wind en de rest import.
Behoorlijk groen hier!
Af en toe wat Biogas haha,

Stansat
Hoi Brandje,

Ikzelf lever 50% zelf (zon) 14% uit wind en de rest import.
Behoorlijk groen hier!
Af en toe wat Biogas haha,

Stansat

Ja biosgas hier genoeg, maar de gemeente vindt het niet goed als ik een drijfton plaats voor opvang van het gas, ha ha.
Vroeger voor de oorlog had mijn vader op de tuin al zo'n drijver in de sloot.
Kon de hele zomer op gekookt worden.

En zonnepanelen wil ik ook op m'n dak; 90% van de zontijd heb ik zon op m'n dak.
Maar ja, t'is een huurhuis en dan kan je het voorlopig wel schudden......
Reputatie 3
Badge
maar jij betaald dus wel los de stroom en gas? mag je dan wel zaken zoals dubbel glas zelf laten vervangen als jij wilt besparen of is dat allemaal lastig bij jullie verhuurder?
Ja uiteraard want dat is normaliter een huurdersaangelegenheid.
Verder kan je ook zelf dubbel glas laten plaatsen, de verhuurder legt je geen stroobreed in de weg.
Wij hebben het jaren geleden gezamenlijk laten uitvoeren door de verhuurder, omdat dat stukken goedkoper was!

Kijk een dakkapel plaatsen was lastig (ik heb in het begin in de bewonerscommissie gezeten) en toen hebben we iedereen in de wijk gevraagd in te tekenen.
Toen we een minimaal aantal hadden hebben we de zaak geregeld, maar wel ZELF betaald. Onder de voorwaarden van de verhuurder, tja er wordt tenslotte in het dak gezaagd.........

Dus zonnepanelen op m'n dakkapel zou kunnen, maar dan mis ik uiteraard de hoek van ongeveer 36 grd.
Reputatie 3
Badge
Ik begrijp het. ja overal gaat het anders. ik heb een koop en nooit gehuurd dus weet helemaal niets mbt huren. hoor alleen dat soms alles inclusief is en soms alles ex gas,stroom, water. maar dat zal vaak bij studenten zo zijn denk ik dan.
Precies dat laatste klopt. En ook als je gemeubileerd verhuurd.

Maar meestal wil de verhuurder al die rompslomp met die energie niet.

Alleen in Amsterdam zit het water wel in de huur!!
Maar wij hebben gewoon en watermeter en rekenen zelf af met Waterbeheer.
Vroeger ging dat zelfs via Eneco. Ja ja daar ben ik ook al 30 jaar klant sinds de overname van het Gas en Waterbedrijf in onze gemeente.
Het onderwerp van mijn topic is vanavond op Ned 1 EenVandaag geweest.

Mede n.a.v een paginagrote advertentie in de dagbladen vandaag??

Jeroen plaatst jij weer even een link svp................. ?
Reputatie 3
Badge
Ja zeker. Niemand mag dat behalve ik. 😉
Reputatie 3
Badge
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1342765
Klopt, dus ik blijf er met m'n vingers van af en vertouw volledig op jou!
Reputatie 3
Badge
Hij staat er al. 😉
Hij staat er al. ;)

Je bent een kanjer.
Als je dit volgt dan hoor en zie je dat mijn topic nog steeds rekevant is.
Daar spreken ze over 30% slechts groen stroom en ik had het over 16%
Reputatie 3
Badge
Ik ga vanavond even kijken. Ik ben benieuwd.
Ik ga vanavond even kijken. Ik ben benieuwd.

Ik ben nieuwsgierig naar je reactie.
Want we worden nog steeds in de maling genomen en behoorlijk ook.
Opzich niet erg maar kom er dan duidelijk voor uit.
Reputatie 6
Badge +1
Maar hier heeft toch een half jaar geleden kassa of kassa(groen) of radar toch ook al eens aandacht aan besteed. En dat veel bedrijven certificaten kopen, om zo groene(grijze stroom die boekhoudkundig goen is gemaakt) te kunnen en mogen verkopen?

Voor mij persoonlijk niks nieuws.
Reputatie 3
Badge
Ik had niet anders verwacht. Ik heb het net gekeken en heb het altijd al geroepen. Alles komt uit het zelfde stopcontact. Alleen begrijp iets niet. Waarom meer groen verkopen dan dat je aan kan bieden. Zelfs na het kopen van certificaten in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +1
Waarom meer groen verkopen dan dat je aan kan bieden. Zelfs na het kopen van certificaten in het buitenland.

volgens mij is groene stroom duurder, beter voor het imago, en er controleert toch geen hond welke stroom jij verkoopt en ofdat je dat werkelijk produceerde. Al dan niet met certificaten.

en wat de klant wil hebben, kan hij krijgen. Want wat zou jij zeggen als je vraagt om groene stroom en je energieleverancier zegt tegen je. Sorry op!. Dat gaat hem dus niet worden. Of halverwege de stroom van je huis af gaat. Sorry op. 
Ik had niet anders verwacht. Ik heb het net gekeken en heb het altijd al geroepen. Alles komt uit het zelfde stopcontact. Alleen begrijp iets niet. Waarom meer groen verkopen dan dat je aan kan bieden. Zelfs na het kopen van certificaten in het buitenland.

Hoi Jeroen,

Precies dat was mijn stelling ook!
Je verkoopt iets wat je gewoon niet kan leveren/waarmaken.
En het richting klant ook niet duidelijk maken; of ieder geval onvoldoende.
Reputatie 3
Badge
@jvp

toch gaat het hier om een flink aantal procenten dus dat heeft niets te maken met een aantal klanten die belazerd zou worden. Een grote groep betaald voor teveel grijze stroom

Reageer