Energie dashboard | Eneco Community
vraag

Energie dashboard

• 21 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 546 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Net terug van een lange vakantie, kom ik er achter dat het Energie Dashboard niet meer werkt en het ook niet meer gaat doen. Investering destijds van € 400,00 bij de aanschaf van de zonnepanelen naar de !!!!!
Komt er iets anders?

10 Reacties

Kijk hier even:

https://www.eneco.nl/actie/zon-en-zeker-energiedashboard
Reputatie 1
Badge +4
Had ik al gelezen, maar is geen antwoord op mijn opmerking. Gooi geen oude schoenen weg, voordat je nieuwe hebt.
Misschien nog even lezen?

Er staat namelijk: "er wordt contact met je opgenomen"

En aangezien we bijna 2 maanden verder zijn kan je bellen over het alternatief wat ze je persoonlijk willen aanbieden.

En de reden van het "weggooien van de oude schoenen" staat er toch ook bij?
En uiteraard is dat niet leuk, maar ik zou eerst dat aanbod even afwachten.

Dat antwoord zal je dus ook van een moderator ontvangen?

Ps:
Misschien krijg je een gratis Zon op Toon?????
Reputatie 7
Badge +5
Dag @ITWillie,

Heb je al contact gehad met ons Zon team? Zo niet, dan wil ik je adviseren even te bellen naar 088 - 8 955 955 of te mailen naar zon@eneco.com om het alternatief te bespreken.

Groet, Denise
Kijk dat bedoelde ik dus!😉
Gewoon het alternatief ter sprake brengen!😎
Reputatie 4
Badge +4
Vandaag telefoon gehad van het Zon-team. Alternatief voorstel: Zon op Toon. Heb ik al sinds juli 2015 Zon op Toon. Vond het ED wel makkelijk. Heb wel een mail ontvangen van Eneco Consumenten met het volgende:

Beste zonnepanelenbezitter,

Speciaal voor mensen met zonnepanelen ontwikkelt Eneco een nieuwe service. We zijn beniewd wat je ervan vindt. Ook geven we een sneak-preview. Doe je mee?

We horen je mening graag! Zo kunnen we de dienst nog beter maken. Klik op onderstaande link om het onderzoek te openen. Deelname kost circa 5 minuten.

Klik hier om naar de vragenlijst te gaan. Alvast veel dank! Met vriendelijke groet, Team zonnepanelenmonitoring Eneco & Toon, Anna & Jochem

De sneak preview zag er aardig uit.
Hoi Wim,

Je zegt: zag er aardig uit?
Is het een zinvolle uitbreiding als je Zon op Toon al bezit?
Waar richt het zich op?
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Ton,

Of het een zinvolle uitbreiding is voor Zon op Ton kan ik op dit moment niet inschatten. Ik zag wel aan de hand van de "plaatjes" dat er overlap is. Bezitters van zonnepanelen die al een systeem hebben om het een en ander uit te lezen (al dan niet tegen betaling), zullen in mijn ogen niet snel tot aanschaf overgaan. Omdat ik geen ED meer heb, ontbeer ik op dit moment informatie, zoals o.a. de efficiëntie van de panelen, storing e.d. In samenwerking met een derde partij zijn er ontwikkelingen die de opbrengst, efficiëntie en eventuele storingen laten zien. Tevens kun je een bedrijf inschakelen om -uiteraard tegen betaling- de panelen te reinigen en te laten controleren (niets nieuws).
Verder is het mij niet duidelijk of dit geïmplementeerd wordt op Toon of alleen via een App. De vragenlijst had meer tot doel om te inventariseren of er een "markt" is om verder met de ontwikkeling te gaan. Er wordt gewerkt met abonnementen, waarbij je keuze hebt uit een basis, een wat uitgebreidere of top abo. Zover ik me kan herinneren variëren de abo kosten van € 1,75 tot € 4,95 p.m.
Persoonlijk heeft het mijn interesse hetgeen ik ook heb aangegeven. En ja, dienstverlening kost geld en niet iedereen heeft dit ervoor over.

Ik kom niet meer aan de vragenlijst omdat ik die al heb ingevuld. Jammer genoeg heb ik geen screenshots gemaakt.

Als ik verdere informatie ontvang zal ik dit met jullie delen.
Top Wim!
Bedankt voor je uitgebreide extra info!
Reputatie 4
Badge +4
Top Wim!
Bedankt voor je uitgebreide extra info!

Graag gedaan!

Reageer