Eneco zonnepanelen laten verwijderen | Eneco Community

Eneco zonnepanelen laten verwijderen

• 28 maart 2018
  • 2 reacties
  • 718 Bekeken

Ik heb op mijn dak sinds een jaar of 7 zonnepanelen van Eneco, het gaat om 3 stuks, in mijn enthousiasme voor een schonere wereld en minder Co2 uitstoot destijds deze keuze gemaakt.
Een contract van 10 jaar kosten, schrik niet, €3600 euro !!!
kosten 30 euro p/mnd en dan de opbrengst van 10 euro in mindering dus 20 euro per maand.
Tegenwoordig laat je voor €3600 een paneeltje of 6-7 op je dak leggen met een opbrengst van (minimaal) 270 wp per stuk.
De panelen van Eneco leveren waarschijnlijk net genoeg op om je zaklantaarn van te laten branden dan wel op te laden.
Ik heb hier eerder contact over gehad met Eneco en het contract kon niet worden ontbonden, dit tot mijn grote ergernis !!
Mijn vraag is zijn er mensen die dit contract wel hebben kunnen beeinidigen en zo ja hoe dan ??

Ik weet dat de tijden veranderen, en dat de techniek vwb zonnetechniek erg snel gaat maar wees wel redelijk.
Momenteel liggen die dingen eigenlijk in de weg omdat ik er 6 of 7 wil neerleggen die wel rendabel zijn.
Wie o wie zit er ook in deze wurggreep ???

2 Reacties

Badge +1
Ik zou eens kijken wat er destijds zwartopwit is beloofd. Wat staat er in offertes en contracten over (netto) opbrengst etc?

Als daar niets ober opbrengst en terugverdientijd staat dan heb je helaas geen poot om op te staan.
Je hebt nu eenmaal ooit een contract aangegaan met Eneco.
Deze "wurggreep" ben je zelf mee akkoord gegaan.
Bedrijven gaan voor winst, niet voor liefdadigheid.
Je kan vragen om het contract af te kopen.

Reageer