Eneco scoort goed in vergelijking saldering en vergoeding teruglevering. | Eneco Community
beantwoord

Eneco scoort goed in vergelijking saldering en vergoeding teruglevering.

Reputatie 5
Badge +6
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 464 reacties
Zonnepanelen leverancier MetDeZon geeft Eneco een 8,5 in de vergelijking van energie leveranciers.
Zie: https://www.hotswitch.nl/top-10-leveranciers-voor-zonnepanelen/
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 11:58

Hoi @Zuid,

Mooi om te lezen dat Eneco goed scoort in dit overzicht, hopelijk een stimulans voor meer mensen om op een duurzame manier met energie om te gaan. Dank voor het delen van het bericht! Ik heb de titel aangepast naar 'Eneco in top 2 hoogte teruglevergoeding.', zodat direct duidelijk is dat deze topic terugleververgoeding als hoofdonderwerp heeft.

Groet,

Rodney
Bekijk origineel

11 Reacties

Hoi Zuid,

Bedankt voor dit mooie overzicht.

Dat voordelig salderen, daar kwam ik vorig jaar dus ook achter.
Ik dacht voorheen altijd dat m'n opgewekte stroom in de lage tariefuurtjes, ook met het verbruik van de lage tariefuurrtjes gesaldeerd zou worden.

Maar niets is minder waar, ook de lage opgewekte kWh's worden gewoon totdat nihil is bereikt met hoogtarief verrekend.

Daarom kan ik ook de prijs van hoogtarief door mijn Solarman Module laten gebruiken om het break-even point te bepalen.
Door deze gunstige salderingsmethode ben ik over 4,7 jaar op dat punt aangekomen.

In mijn situatie wordt bijna het gehele hoogtarief verbruik weggesaldeerd, zodat ik uiteindelijk alleen maar stroom betaal tegen laagtarief, wat toch weer zo'n €0,015 per kWh scheelt.

Nooit zo bij nagedacht dat dat toch zoveel scheelt bij andere leveranciers!

Dus Chapeau voor Eneco!
Reputatie 5
Badge +6
De methode van salderen van Eneco bewijst dat met zonnepanelen (bijna) altijd de keuze voor dubbel tarief gunstig is. De antwoorden op dit forum over dubbel tarief afrekenen houden hier, zover ik mij kan herinneren, geen rekening mee.
Zou best kunnen.
Maar uiteraard heeft niet iedereen zonnepanelen.

Bij zo'n door jouw bedoeld antwoord zal ik er zelf in ieder geval meer op gaan letten.

Goeie tip!
Inmiddels heb ik als klant van MetDeZon de email, die @Zuid aanhaalde ook ontvangen.

Daar stond nog een belangrijke melding in inzake saldering:

Quote:

Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Zuid,

Mooi om te lezen dat Eneco goed scoort in dit overzicht, hopelijk een stimulans voor meer mensen om op een duurzame manier met energie om te gaan. Dank voor het delen van het bericht! Ik heb de titel aangepast naar 'Eneco in top 2 hoogte teruglevergoeding.', zodat direct duidelijk is dat deze topic terugleververgoeding als hoofdonderwerp heeft.

Groet,

Rodney
Hoi Rodney,

Maar doe je dan Zuid en Eneco niet tekort?
Want ook de zeer gunstige salderingsregeling bij Eneco zorgt voor die hoge score!!

Ik zou het wijzigen in ......saldering en teruglevering.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Brandje,

Dank voor jouw aanvulling en eerdere reactie natuurlijk. Ik heb jouw suggesties voor 'saldering' en 'teruglevering' als tags meegenomen bij dit topic.
Daarnaast is het niet gebruikelijk om de naam van een bezoeker van het forum te vermelden in de titel van het topic.

Of misschien begrijp ik je verkeerd?

Groet,

Rodney
Hoi Rodney,

Super, bedankt voor de mutatie en toevoeging tags.
Ik doelde inderdaad niet op @Zuid in de header.
Ik doelde meer op start van hem van dit topic.
Reputatie 5
Badge +6
@ Rodney, ik ben het met @Brandje eens dat nu de nadruk komt op de vergoeding voor terug levering. Als daar een top 10 van gemaakt wordt komt Eneco waarschijnlijk niet op de tweede plaats. Het cijfer 8,5 is een vergelijking op basis van een aantal factoren. Waaronder dus saldering en de vergoeding bij terug levering, maar ook de hoogte van het vastrecht. De informatie over de terug leververgoeding is volgens mij ook niet helemaal correct. Er staat 9,2 cent excl. BTW. Dit geeft de indruk dat er ook nog BTW wordt vergoed. Dat is NIET zo. Alle bedragen op de jaarnota zijn incl. BTW. BTW wordt niet apart op de nota vermeld. (zie ook punt 3 van: https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/tarieven2016/algemeentarievenbladenecoconsumentenper1januari2016.ashx?la=nl-nl)
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Zuid,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb de titel van dit topic nu aangepast naar 'Eneco scoort goed in vergelijking saldering en vergoeding teruglevering', dat dekt de lading het beste, denk ik.

Daarnaast kunnen belangstellenden natuurlijk het volledige artikel doornemen via de link die je in het openingsbericht heb geplakt. Nogmaals dank!

Groet,

Rodney
Hoi Rodney,

Perfect zoals de header nu staat.
Want een zoek-tag werkt ook wel, maar deze header dekt m.i. perfect de lading.
Zoals het artikel duidelijk aangeeft is de saldering bij andere leveranciers stukken slechter dan Eneco en dat mag best duidelijk aan gegeven worden.

Reageer