Een schakelaar voor als de stroom uitvalt voor CrowdNett. Wat vinden jullie? | Eneco Community

Een schakelaar voor als de stroom uitvalt voor CrowdNett. Wat vinden jullie?

• 13 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 637 Bekeken

Badge
Als de saldirings regeling versobert of verdwijnt dan is in de toekomst CrowdNett misschien wat.
Het eerste probleem wat ik dan registreer is dat als de stroom van het net uitvalt de accu het ook niet doet.
Volgens mij kan dit concept dus bij het vuilnis

Ik zou een schakelaar ontwikkelen na de "slimme meter" die de een loskoppeling bewerkstelligd als de netstroom uitvalt zodat de accu je huis kan bedienen en weer inschakelt als de netstroom er weer is
ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden

3 Reacties

Loskoppeling van net is in US en engeland al mogelijk evenals de keuze wanneer de powerpack op te laden, hoog of laag tarief.
in nederland nog niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +6
Voor de liefhebbers: http://welke-kiezen-kopen.nl/noodstroom-aggregaat-generator/noodstroom-met-zonnepanelen-bij-stroomstoring-p1.php
Reputatie 4
Badge +1
Technisch gezien zeker mogelijk, maar er is wat onrust bij de netbeheerders. Stel dat er net uitval is, dan zou het voorkomen moeten worden dat er terugleveringen plaatsvinden waardoor het net onder spanning blijft. Daarnaast enigsinds complex aangezien de powerwall omvormers vaak enkelfasig zijn uitgevoerd. Bij een 3-fasen installatie vallen er dan 2 fasen uit...

Reageer