Een marktplaats voor zonne-energie. Wat vind jij van dit idee? | Eneco Community

Een marktplaats voor zonne-energie. Wat vind jij van dit idee?

• 14 april 2015
  • 53 reacties
  • 2055 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

53 Reacties

Reputatie 3
Badge
Over het delen van goederen verschijnen steeds meer interessante nieuwsberichten, lees bijvoorbeeld deze eens:
http://www.z24.nl/economie/waarom-hotels-en-autoverhuurders-het-moeilijk-krijgen-465228

Het initiatief van Eneco past, denk ik, prima in dat rijtje.
Reputatie 4
Badge +1
Noot vooraf, ik heb geen zonnepanelen.

Het eerste wat bij dit Marktplaats idee bij mij opkomt: "maar Eneco doet toch eigenlijk al zoiets."
Alle stroom die terug geleverd wordt (lees: die te veel opgewekt wordt) gaat toch het net weer op via de domme en/of slimme meter. Die stroom wordt dan vervolgens weer geleverd aan alle energie klanten in Nederland (en meest waarschijnlijk de directe buren).
En hierbij wordt een en ander via mijn energie leverancier (Eneco) verrekend.

Dus waarom een 'complexe' marktplaats er tussen stoppen als je in feite al zoiets doet.
Valt er uiteraard nog wel te discussiëren over prijzen enz... maar dan moet je mogelijk naar marktwerking gaan kijken en afnemen bij een partij die het meeste biedt voor jou overtollige stroom.
Reputatie 2
Badge
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie inhoudelijke reacties en bijdrages voor het Eneco ZonOver idee: een marktplaats voor het kopen en verkopen van zelf opgewerkte zonne-energie. Het heeft ons weer veel nieuwe ideeën en inzichten gegeven waar we mee aan de slag gaan.

Samengevat blijkt uit de reacties dat jullie het een innovatief en vooruitstrevend idee vinden. Het idee is met name interessant wanneer de verkoop en inkoop van energie financieel gunstiger is dan op andere plekken. Verder komen er ook een aantal randvoorwaarden en vraagtekens naar voren. Een belangrijke voorwaarde blijkt het wegnemen van alle administratie, (belasting)verplichtingen en juridische zaken. Kortom, de te verwachte rompslomp moet door Eneco overgenomen worden. Tot slot, in eerste instantie zijn er bij jullie vraagtekens over de wijze waar men het energie-overschot kan verkopen. Na uitleg is dit een stuk helderder, maar duidelijkheid over de omgang met overschotten/tekorten blijkt van belang.

Nogmaals, hartelijk bedankt voor het meedenken!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen