Een gewone Toon met solarpower weergave :) | Eneco Community
beantwoord

Een gewone Toon met solarpower weergave :)

Toon eerste bericht

65 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@ErikS,

De pilot is nog niet begonnen, de start is midden februari.
Er is besloten geen (forum)klanten deel te laten nemen aan de pilot.
Badge
@ErikS,

De pilot is nog niet begonnen, de start is midden februari.
Er is besloten geen (forum)klanten deel te laten nemen aan de pilot.

Vreemd hoor; geen forumklanten!

en nog vreemder: waarom zegt men bij Quby mij dat de pilot al wel begonnen is?
Reputatie 7
Badge +6
@ErikS,

Mijn collega die je sprak is van Eneco, afdeling Toon. Blijkbaar dacht ze dat de pilot al was gestart. Ze is op de hoogte gebracht. 🙂
Badge
Nog veel vreemder; Ik heb momenteel op advies van Eneco groenadvies contact met Quby opgenomen vanwege de problemen die ik nu ondervind met mijn experimentele Toon en zij zeggen dus dat de nieuwe proef al begonnen is? Dat wil zeggen, de deelnemers zijn inderdaad al geworven en hebben al een vragenlijst gehad. Maar goed, het is dus maar wat je verstaat onder "begonnen".
Reputatie 7
Badge +6
@ErikS,

Ze zijn inderdaad bezig met de voorbereidingen, de pilot is nog niet begonnen.
Nog veel vreemder; Ik heb momenteel op advies van Eneco groenadvies contact met Quby opgenomen vanwege de problemen die ik nu ondervind met mijn experimentele Toon en zij zeggen dus dat de nieuwe proef al begonnen is? Dat wil zeggen, de deelnemers zijn inderdaad al geworven en hebben al een vragenlijst gehad. Maar goed, het is dus maar wat je verstaat onder "begonnen".

Hoi Eric,

Dus de pilot loopt straks met Eneco medewerkers.
Blijf jij mooi zitten met je experimentele Toon, straks wordt Zon op Toon uitgerold en dan zit je helemaal naast de boot.
Daarom adviseerde ik je juist neem nou meteen een echte Toon; zie je meteen je huidige gas en stroom verbruik en wordt Zon op Toon uitgerold kan je meteen aansluiten.
Dat je even het zonne-energie verloop niet ziet, is vervelend, maar overheen te komen, omdat je toch simpelweg je inverter met een App cq PC/laptop kan uitlezen?
En over een paar dagen heb je alles op een rijtje met www.slimmemeterportal.nl.
Badge
@brandje

Ik wacht toch nog even.
Als Toon definitief uitkomt zal ik hem waarschijnlijk wel kunnen omwisselen. Misschien dat er in de tussentijd nog een andere oplossing voor mij komt.

en dat ze geen testers willen die op het forum zitten????????
Zeg het maar!
@brandje

Ik wacht toch nog even.
Als Toon definitief uitkomt zal ik hem waarschijnlijk wel kunnen omwisselen. Misschien dat er in de tussentijd nog een andere oplossing voor mij komt.

en dat ze geen testers willen die op het forum zitten????????
Zeg het maar!

Hoi Eric,

Daar kan ik ook met m'n pet niet bij!!!!!!!!

Er zijn er zo een paar fanatieke zonne-paneel-eigenaren hier op het forum aan te wijzen, die zouden staan te trappelen.

Zelf vermoed ik dat er gekozen is niet alleen voor eigen gelederen, maar ook voor het dichtbij kantoor, zeg maar die in de regio Rdm wonen.

Dat je hoopt op een tussen oplossing dat begrijp ik, maar de vorige pilot is al lang geleden gestopt, dan had je dat aanbod al moeten hebben toch??
Badge
@Brandje
Zou kunnen dat ze testers willen uit een bepaalde regio, maar ik denk eerder dat ze er voor willen zorgen dat er geen informatie over de test op het forum komt. Dat kan namelijk verwachtingen wekken. Ik denk zelf dat ik daarom ook niet meer in aanmerking kom als tester. Alleen had men dat dan wel van tevoren kenbaar moeten maken.

En voor wat betreft de tussen oplossing;
men is op zoek naar een meteradapter die en met de nieuwe meter (DSMR4.0 ) en met mijn Toon kan "praten". Het schijnt dat die (PN 6500-1200-4700 ) er wel geweest is.
Nu maar hopen dat ze er nog eentje kunnen vinden.
@Brandje
Zou kunnen dat ze testers willen uit een bepaalde regio, maar ik denk eerder dat ze er voor willen zorgen dat er geen informatie over de test op het forum komt. Dat kan namelijk verwachtingen wekken. Ik denk zelf dat ik daarom ook niet meer in aanmerking kom als tester. Alleen had men dat dan wel van tevoren kenbaar moeten maken.

En voor wat betreft de tussen oplossing;
men is op zoek naar een meteradapter die en met de nieuwe meter (DSMR4.0 ) en met mijn Toon kan "praten". Het schijnt dat die (PN 6500-1200-4700 ) er wel geweest is.
Nu maar hopen dat ze er nog eentje kunnen vinden.

Geheimhouding zal zeker meespelen. Maar wat ik ook bedoelde met de regio, dat je het qua aansluiten door monteurs wel makkelijk maakt. Anders kan het hele land in aanmerking komen; een enorme besparing op de kosten dus.
Evaluatie kan eenvoudig op kantoor gehouden worden, enz

Hopelijk lukt het met een buitenmodel adapter om die te vinden.
Reputatie 7
Badge +6
@ErikS

Ik ben nieuwsgierig van wie je de info hebt dat de meteradapter PN 6500-1200-4700 wel geschikt is voor je Toon.
Reputatie 7
Badge +7
nu lees ik hier dat pas half februari.
de pilot start.
( dan hoeven we voorlopig nog niet te rekenen op zon op Toon):(

en is de klant/forum leden al bij voorbaat uitgesloten voor deze test.
dat is niet fijn om te horen.

dit na alle inspanningen die de verschillende forum leden hebben gedaan om Toon ,
belangeloos goed te laten werken , en Toon op de kaart te zetten.
Badge
@Folkert

Antwoord is simpel; van Quby
Badge
@ Folkert
Ik heb inmiddels de nieuwe meteradapter (PN 6500-1200-4700) nu een week in mijn bezit. En ja het werkt wel en het werkt niet.

Verklaring: Mijn experimentele TOON ziet deze meteradapter wel (de nieuwere wilde mijn Toon niet zien) en hij geeft ook aan dat er verbinding is tussen de meteradapter en de elektrameter. (de oude Toon vond deze verbinding niet). Alleen krijgt Toon geen waarden van de meter binnen.
Quby heeft aangeboden verder te zoeken en heeft gemonitord. Zij komen tot de conclusie dat
a) de meteradapter naar behoren werkt en
b) dat de P1 poort geen data doorgeeft en
c) de gasmeter niet (goed) gekoppeld is waardoor de meteradapter de koppeling met de gasmeter niet herkend.
Deze drie zaken hebben tot het gevolg dat de meteradapter naar analoge opnemers, die er echter niet zijn, gaat zoeken. Oplossing moet nu dus bij Liander en of Stedin (als de netbeheerders) vandaan komen.
Reputatie 7
Badge +6
@ErikS,

Hopen dat het snel geregeld wordt door de netbeheerders zodat je alsnog inzicht hebt in je verbruik op de Test-Toon.

Reageer