Beleef de Eneco Snipperdag: bezoek de bio-energiecentrale! | Eneco Community

Beleef de Eneco Snipperdag: bezoek de bio-energiecentrale!

• 8 januari 2014
  • 95 reacties
  • 3069 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Je bent van harte uitgenodigd om onze gloednieuwe bio-energiecentrale Bio Golden Raand in Delfzijl te bezoeken. Op zaterdag 1 februari 2014 zetten we eenmalig de deuren open.

Van dichtbij beleef je - tijdens een bijzondere rondleiding - het hele proces van afvalhout tot energie. Je krijgt antwoord op de vraag hoe een afgedankte stoel wordt omgezet in duurzame energie.

Het is een informatieve dag, maar vooral ook een gezellige dag voor jong en oud. Naast de rondleiding die begeleidt wordt door onze collega’s zijn er tal van andere activiteiten. Een kunstenaar tovert ter plaatse oud hout om in kunst en kinderen kunnen hun fantasie de vrije loop laten met resthout. Vanzelfsprekend is er ook wat lekkers te eten en te drinken.

Wij organiseren de Eneco Snipperdagen, omdat we iets te vieren hebben. Op vrijdag 31 januari is de officiële opening voor genodigden die betrokken zijn geweest bij de bouw. De centrale is een belangrijke aanwinst voor het opwekken en leveren van duurzame energie dat gelijk staat aan het verbruik van circa 120.000 huishoudens.

Meld je aan via Facebook!

95 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Stomme vraag misschien, maar voor mij wel belangrijk. Is de centrale rolstoeltoegangkelijk :) Het lijkt me namelijk leuk en erg intressant. Maar als hij niet rolstoeltoegankelijk is, wat ik wel zou begrijpen, ben ik net "fikkie". aan een boom en dan is de afstand te van het goede.
Hoi Stefan,

Ohh wat leuk zeg, maar de reisafstand vind ik toch effe te gek.
Ik zou er anders graag naar toe gegaan zijn.
Even in de keuken kijken van energie opwekken via bio had ik wel willen meemaken.
Reputatie 7
Badge +7
Potjandorie Delfzijl,
dat ligt voor mij net buiten de bewoonde wereld.
(zullen ze ook wel zeggen van goeree-overflakkee :rolleyes:  )
jammer hoor ik wacht wel , Totdat er wat georganiseerd word op een meer centraal punt in nederland :D
Reputatie 5
Badge +3
Stomme vraag misschien, maar voor mij wel belangrijk. Is de centrale rolstoeltoegangkelijk :) Het lijkt me namelijk leuk en erg intressant. Maar als hij niet rolstoeltoegankelijk is, wat ik wel zou begrijpen, ben ik net "fikkie". aan een boom en dan is de afstand te van het goede.

Voor een groot deel is de tour toegankelijk voor rolstoelen.
Met uitzondering van de delen die we lopen in de turbinehal en boilergebouw.
Daar kun je wel beneden kijken. De controlekamer kunnen we met de lift naartoe.
We zorgen dat er iemand van Eneco mee zal gaan met een bezoeker in rolstoel voor het begeleiden binnen.

We zien je hopelijk 1 februari!

Kelly
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga even kijken ofdat is allemaal haalbaar is en dat het ook op andere vlakken accoord is. Als het echt er van komt dan laat ik het wel even weten. Kan Eneco zich voorbereiden 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Helaas........, voor mij is het (fysiek) niet mogelijk om deze centrale te bezoeken.

Toch wil ik reageren omdat ik weet hoe leuk en interessant z'n bezoek kan zijn.
(ik kom uit de techniek).

Dus beste mensen, mocht je in staat zijn, gaaan....!!. Z'n stuk techniek is echt de moeite waard om te bekijken.
(Daarbij neem ik aan dat Eneco dit dagje gezellig aankleed ;))
Eigenlijk zou Eneco bij voldoende interesse een forumbus moeten laten rijden. 
Reputatie 7
Badge +7
Eigenlijk zou Eneco bij voldoende interesse een forumbus moeten laten rijden. 

ben ik helemaal met je eens Ton,
goed idee.
gezellig alle forum leden met aanhang in de Eneco bus .
busje komt zo , busje komt zoooo:D
Hoi Jan,

En tijdens de busreis kan je gezellig forumzaken met elkaar bespreken. 
Goed voor de saamhorigheid. 
Reputatie 5
Badge +3
Lijkt mij erg leuk!
Is de centrale te bereiken via het openbaar vervoer?
Wordt vanaf het  NS station bussen in gezet?
Reputatie 4
Badge
Stomme vraag misschien, maar voor mij wel belangrijk. Is de centrale rolstoeltoegangkelijk.
Is toch geen stomme vraag?

Maar het lijkt mij zeer leuk om te zien. Denk dat ik me wel aanmeld, even kijken of ik die zaterdag vrij kan krijgen.
Reputatie 4
Badge
Lijkt mij erg leuk!
Als het goed is stopt daar lijn 43 van Qbuzz Bus
Lijkt mij erg leuk!

Hoi VdB,

Ik gooide al op om een Eneco bus te laten rijden.
Geintje natuurlijk.
Ik denk dat Eneco er van uit gaat dat je met eigen vervoer gaat of uiteraard ov.

Maar ik zou me gewoon aanmelden, dan krijg je vanzelf de details en kan je alsnog eventueel afhaken.
Reputatie 6
Badge +1
Ja ik heb ook gekeken met openbaar vervoer, maar dan ben ik 4 uur aan het reizen  :(. Dus ik moet mijn vrouw lief aankijken. Daarbij hebben we communi voorbereiding van onze oudste, dus.......... Ik ben nog aan het kijken wat mogelijk is.
Reputatie 4
Badge
Ik zat ook nog te twijfelen of het openbaar vervoer word of toch de auto. Met OV ben ik 3½ uur onderweg.

Bij kruidvat heb je een dagkaart voor de trein voor 14 euro 🆒
Ja ik heb ook gekeken met openbaar vervoer, maar dan ben ik 4 uur aan het reizen  :(. Dus ik moet mijn vrouw lief aankijken. Daarbij hebben we communi voorbereiding van onze oudste, dus.......... Ik ben nog aan het kijken wat mogelijk is.

Hoi Jürgen,

Daarom was mijn idee van het laten rijden van een Enecobus zo gek nog niet!
Reputatie 4
Badge
Ik denk niet dat de bus hem thuis komt ophalen, hij zal eerst toch naar Delfzijl moeten gaan. Dus toch even de vrouw lief aankijken.
Reputatie 6
Badge +1
Ik krijg het niet voor elkaar om te komen. 😞. Mijn vrouw attendeerde me er op dat ik nog andere verplichtingen heb en die vallen midden in de dag. Als ik dan nog 3 uur moet reizen"............... Dan is het ook mosterd na de maaltijd. Jammer maar helaas.:( 
Ik krijg het niet voor elkaar om te komen. 😞. Mijn vrouw attendeerde me er op dat ik nog andere verplichtingen heb en die vallen midden in de dag. Als ik dan nog 3 uur moet reizen"............... Dan is het ook mosterd na de maaltijd. Jammer maar helaas.:( 

Hoi Jürgen,

Dat is jammer.
De afstand hield mij ook tegen.
Vandaar mijn voorstel voor de Enecobus, die je uiteraard niet thuis hoeft op te halen.

Met dat soort zaken worden er dan centrale opstapplaatsen vastgesteld op de route van Rdm naar Delftzijl.
Lopen we ellaar weer mis........................
Reputatie 6
Badge +1
Jammer maar helaas. Er komt nog eens een moment dat we elkaar tegen gaan komen..... De toekomst zal het leren.
Wie weet komt er nog eens een klantenavond ivm de introductie Toon 3.0, die met de extra zorgeloos wonen opties. 
Reputatie 4
Badge
Voor mij is de afstand ook behoorlijk, maar ga toch proberen vrij te krijgen. Zoiets maak je niet elke dag mee.
Jammer maar helaas. Er komt nog eens een moment dat we elkaar tegen gaan komen..... De toekomst zal het leren.

Of nog eens een test in Asd?
Reputatie 7
Badge +7
Als er dan toch wat moet gebeuren .
laten we het een en ander doen in het midden van het land a.u,b 
of gewoon in het hoofdkwartier in rotjeknor :D
daar ben ik al meer geweest en is een pracht locatie.
en gelukkig hou ik niet van voetbal :p

oja op de maasvlakte staat een pracht van een centrale , van Eneco 
alleen jammer dat i meer stilstaat dan in bedrijf is .
Reputatie 4
Badge

of gewoon in het hoofdkwartier in rotjeknor :D

oja op de maasvlakte staat een pracht van een centrale , van Eneco 
alleen jammer dat i meer stilstaat dan in bedrijf is .
Dat zou voor mij helemaal mooi uit komen. Dan ga ik zeker kijken.
En voetbal hoeft van mij ook niet.

Reageer