Altijd al een eigen windmolen willen hebben?

Altijd al een eigen windmolen willen hebben?
Reputatie 2
Badge +1
  • Community manager
  • 23 reacties

Wek je eigen stroom op met je eigen windmolen

Klinkt goed, maar past er bij jou ook geen windmolen in je achtertuin of op je balkon? Eneco heeft de oplossing! Met Windhub van Eneco word je snel en makkelijk mede-eigenaar van een windmolen.

Het zou natuurlijk zonde zijn als we werken aan producten en diensten waar jij niet op zit te wachten. Daarom peilen we eerst de interesse in Nederland, bij voldoende inschrijvingen starten we met de realisatie van WindHub.

Je eigen investering in een deeltje wind!

Leuk zo'n WindHub, maar hoe werkt dat dan? De eerste WindHub staat binnenkort ergens in Nederland. Je hoeft hier niet in de buurt te wonen om te profiteren van de kracht van de wind.
Want waar je ook woont, je profiteert direct van de stroom die jouw deel van de windmolen opwekt. Je kunt investeren tot je maximaal 80% van je elektriciteitsverbruik opwekt met je eigen windmolen. En omdat je klant bent van Eneco, verrekenen wij jouw windenergie direct op je jaarnota. Dat is makkelijk en zo zet je een grote stap naar zelfvoorzienend zijn.

Help ons een WindHub te starten!

Schrijf je vrijblijvend in voor jouw stukje windmolen

Kijk snel hoe je duurzaam en met een goed rendement je eigen stukje windmolen kunt hebben op www.eneco.nl/windhub en schrijf je vrijblijvend in.

9 Reacties

Waarom kan je tot max. 85% van je rekening opwekken met de windhub?

Ik zou graag een rekensommetje zien want als ik het goed begrijp moet ik nog wel BTW enz. over mijn eigen opgewekte stroom betalen?

Rijst bij mij ook de vraag hoe die 85% is bedoeld. Is dat de KWH's of is het 85% van het gebruikelijke factuurbedrag?
En hoe zit t met dierenleed rondom die windmolen? Ik heb foto's gezien van windmolens waaronder in stukken gehakte ooievaars en meeuwen liggen die door de wieken zijn geraakt.
Ik steun ook dierenwelzijn organisaties, dat strookt niet met elkaar.

Nu weet ik dat er initiatieven zijn om windmolens zichtbaarder te maken voor vogels met bijvoorbeeld UV licht.
Worden deze windmolens daar van voorzien?
Graag wat meer duidelijkheid over dat de 350 euro eenmalig is per winddeel en of dat de 500 kWh per jaar is?

gr,
Reputatie 2
Badge +1
D.N.A. Westerik wrote:

Waarom kan je tot max. 85% van je rekening opwekken met de windhub?

Ik zou graag een rekensommetje zien want als ik het goed begrijp moet ik nog wel BTW enz. over mijn eigen opgewekte stroom betalen?

Rijst bij mij ook de vraag hoe die 85% is bedoeld. Is dat de KWH's of is het 85% van het gebruikelijke factuurbedrag?

Beste DNA Westerik,
@D.N.A. WesterikDe max van 85% gaat over KwH. Je ontvangt namelijk alleen financieel (belasting)voordeel over de energie die je opwekt voor eigen verbruik. Daarom adviseren we dat de opwek van het aantal panelen wat je koopt, gelijk staat tot aan maximaal 85% van je verbruik. De verwachting is namelijk dat veel mensen nog zullen besparen op hun stroomverbruik, door energiezuinige apparaten of Led verlichting.

Dierenleed
In alle gevallen doen wij een analyse voor de impact op Flora en Fauna. Daarbij zijn wettelijke voorschriften van toepassing over de instandhouding van de relevante soorten (vaak middels een Milieu Effect Rapportage, MER, maar niet altijd. Indien daar niet aan voldaan kan worden met windturbines, kan het plan niet doorgaan.

Groet,
Loes
Reputatie 2
Badge +1
Baanhoek wrote:

Graag wat meer duidelijkheid over dat de 350 euro eenmalig is per winddeel en of dat de 500 kWh per jaar is?

gr,

@Baanhoek De 350 euro is eenmalig per winddeel, looptijd 10 jaar. De besparing van 500kWh is per jaar.
Bedankt, het is nu geheel duidelijk. Ben ingeschreven voor meerdere winddelen.

10 jaar lang per winddeel van 350 euro een besparing van 500kWH
Kostprijs per kWh: 350 euro/10 jaar/500 kWh = 10 eurocent
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb sinds kort ook zonnepanelen, heb nog geen idee wat die gaan opbrengen. Volgens de offerte ongeveer de helft van mijn stroomverbruik.
Ik neem aan dat die 350 euro in 1 keer betaald dienen te worden of hoe gaat dat in zijn werk.
Reputatie 2
Badge +1
Beste eleras,

@elarasHet klopt dat het bedrag in 1 keer betaald moet worden.

Groet,
Loes
Reputatie 2
Badge +2
@LoesF Bedankt voor het antwoord.

Reageer