Actuele vermogen | Eneco Community
beantwoord

Actuele vermogen

• 1 januari 2019
  • 4 reacties
  • 438 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 2 reacties
Waarom wordt op de toon 0 Watt weergegeven bij een teruglevering -P
(code 16.7 Meterdisplay slimme meter)?
Dit -P vermogen is het verschil van het geleverde vermogen PV-omvormer en het huidige gebruik.

Om meer inzicht te krijgen in mijn actuele energie verbruik t.o.v PV-panelen lijkt mij het wenselijk deze negatieve waarde op de Toon zichtbaar te maken in de tegel Stroom Nu.
mvgr.
icon

Beste antwoord door Brandje 2 januari 2019, 10:25

Maar dan is het toch voor jou opgelost?

Diegenen die Zon op Toon®️ willen en nemen willen graag alle info; dus verbruik; opwek (actueel en historie); teruglevering; eigen verbruik van eigen opwek; dus prestatie van je PV; inzichtelijk hebben op 1 apparaat (Toon®️)
En dat biedt Zon op Toon®️ 😎

Tja, het is een keuze en je moet het er voor overhebben🤔.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Daarnaast kan Toon je antwoord geven op de vraag hoeveel je teruglevert maar OOK hoeveel je direct gebruikt. Helaas gaat de omvormer app je daar niet bij helpen.
In mijn geval wordt gemiddeld 50% van mijn energie direct gebruikt. Als je een gratis alternatief zoekt voor Zon op Toon, kan je de slimme meter portal overwegen, maar ook die zal het directe verbruik niet presenteren.
Maar dan is het toch voor jou opgelost?

Diegenen die Zon op Toon®️ willen en nemen willen graag alle info; dus verbruik; opwek (actueel en historie); teruglevering; eigen verbruik van eigen opwek; dus prestatie van je PV; inzichtelijk hebben op 1 apparaat (Toon®️)
En dat biedt Zon op Toon®️ 😎

Tja, het is een keuze en je moet het er voor overhebben🤔.
De standaard Toon (€ 275) blijft duidelijk achter. Een beetje PV-omvormer installatie (GroWatt) levert voldoende online informatie d.m.v ShinePhone App.
Toon op Zon (€ 99) is voor niet nodig.
Hoi @W. Punt ,

Jouw verzoek zal nooit uitgevoerd worden, omdat Eneco daar Zon op Toon®️ voor heeft.

Reageer