5 MegaWatt vandaag gehaald sinds 23 aug 2013 | Eneco Community
vraag

5 MegaWatt vandaag gehaald sinds 23 aug 2013

Reputatie 3
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Weer een mijlpaal gepasseert vandaag meer als 5 MWH opgewekt en 5,3 ton Co2 bespaart.

Mijn carbon footprint is OK!

En mijn elektriciteitsverbruik energieneutraal!

Zonnige groet.....nou ja vandaag even niet:(

14 Reacties

Hoi Stan,

Een werkelijk mooi resultaat; daar moet ik nog even op wachten.
Mijn carbon offset zit op 1/5 van jou:

Dat ziet er strak uit lekker hoor 5Mwh. Wij draaien net een jaartje met onze panelen en zitten net over de 4 Mwh heen met onze BenQ paneeltjes voelt heerlijk zo dat zonnetje dubbel genieten :-)

Reputatie 7
Badge +6
Mooi resultaat Stan!
Ook gisteren hier een mijlpaal gepasseerd sinds okt 2013, namelijk de 7 MWh.
Reputatie 7
Badge +6
Ook goed bezig Baanhoek!
Reputatie 3
Badge +1
Mooie resultaten mannen, ga zo door!
Volgende mijlpaal is 10 Mega "laat de zon maar schijnen"

Stansat🆒
Zeker weten Stan, tegen jou kan ik niet op, maar hier dragen wij ons steentje ook bij aan de duurzaamheid/verminderde Co2 enz!
Reputatie 3
Badge +1
Ton, we stimuleren elkaar op dit forum en hier in Strijen zie ik steeds meer panelen op daken verschijnen, de ene buurman praat met de ander en een paar maanden later weer een dak vol.
Gaat heel goed hier, ik weet niet of het waar is maar men zegt dat Strijen het op 1 na dichtbevolkte zonnepanelen dakendorp heeft van Nederland!
Ik ben trots op Strijen:D
Hoi Stan,

Dat is leuk om te horen!

Mond op mond reclame werkt inderdaad vaak erg goed.
Of er een instantie is die bijhoudt waar de hoogste bezetting is qua zonnepanelen weet ik niet, misschien dat het CBS dat doet.

En nu maar hopen dat Strijen niet meer geplaagd wordt door stroomstoringen:P, want anders doen je panelen ook niet meer......
Reputatie 5
Badge +6
Onderstaande link geeft een PDf met een ranglijst gemaakt door Natuur & Milieu. (15 juli 2015)
Door lokale politici en media worden nogal eens eigen lijstje gemaakt om "lokaal" goed te scoren.
Niks mis mee overigens. Maar voor een landelijke vergelijking is bijgaande lijst misschien beter.

http://www.natuurenmilieu.nl/media/1538524/150705_rapport_ranking_zonne-energie_gemeenten.pdf

PS. 31 juli j.l. 3 jaar zonnepanelen 3600 Wp. totaal opbrengst 10,1 MWh. volgens planning zou dit ca. 9,6 MWh. mogen zijn, dus dik tevreden met onze paneeltjes. 🙂
Hoi Zuid,

Leuk deze info.
Mijn Gemeente scoort slecht; ergens in de 300; ben blij toch een steentje bijgedragen te hebben.
Ik zit met m'n 1920 Watt en 9 maanden sinds plaatsing op 1,22 MwH; mijn prognose is 1600 Watt op jaarbasis; dat moet ik dus over 3 maanden bereiken; dat moet lukken.
Reputatie 1
Badge +4
Ook in Veenendaal op 23 augustus de 5MWh voorbij. Deze week de panelen een schoonmaak beurt gegeven, of het help weet ik niet. Volgend jaar doe ik het in maart.:D
Zojuist ook de 5Mwh aangetikt sinds 04-06-2014! Laat de zon maar schijnen!

Reputatie 3
Badge +1
Mooi resultaat Frans en ITWillie, op naar de 10 Mega:D

Vandaag zie ik een ander puntje van aandacht: net zoveel (1705KWh) als in het hele jaar 2014.
Dus met november en december erbij schat ik een record voor mijnpanelen plusminus 1730 kWh in 2015

Jammer van de afgelopen weken, grijs grijs en nog eens grijs, geen zonnetje te zien, gelukkig laatste dagen nog een kleine inhaalslag.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen