Willem organiseert 'Meatless Mondays' (Duurzaam aan het Werkstafette) | Eneco Community

Willem organiseert 'Meatless Mondays' (Duurzaam aan het Werkstafette)

• 8 april 2019
  • 2 reacties
  • 232 Bekeken
Willem organiseert 'Meatless Mondays' (Duurzaam aan het Werkstafette)
Reputatie 4
Badge +3
In de Duurzaam aan het Werkstafette vraagt Eneco ondernemers naar kleine of grote tips op het gebied van werk en duurzaamheid. In deze vierde editie Willem Blom van Dept aan het woord.

Vertel iets over jezelf:
Mijn naam is Willem Blom. Ik ben digitaal ondernemer en director bij digitaal bureau Dept. Sinds enige tijd investeer ik in vegan bedrijven en ben ik de organisator van de V-Entrepreneurs bijeenkomsten.

Jouw duurzame tip:
Ik probeer al een aantal jaar mijn steentje bij te dragen aan het tegengaan van klimaatverandering. Zo rijd ik elektrisch, heb zonnepanelen op mijn dak en ik recycle. Sinds enkele jaren consumeer ik alleen diervrij vlees en zuivel. Binnen Dept hebben we de 'Meatless Mondays' geïntroduceerd en werken we mee aan de 'nationale week zonder vlees'. Er zijn inmiddels heerlijke vegan alternatieven op de markt en het aanbod aan vegan restaurants groeit snel. Mijn persoonlijke tip is dan ook om te ontdekken hoe lekker plantaardig eten kan zijn. Beter voor het milieu en nog gezond ook!

Aan wie geef jij het duurzame stokje door?
Ik geef graag het stokje over aan Stephan Stegeman van Shop like you give a damn

Bekijk hier alle edities van Duurzaam aan het Werkstafette

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Wat moeten we hier nu weer mee , ???

ik rij gedeeltelijk elektrisch prius 2 hybride goed bezig toch!
heb solar power ! nog niet veel maar toch 1050 kw
eet af en toe een stukje vlees lekker hoor !
ook vis uit de noordzee ( stellendam ) of paling gekweekt in brabant ( trouwens er is niets lekkerder,s )
daar kan geen gerookte paling uit stellendam tegen op.

het klimaat zal echt niet veranderen door deze "klimaat onzin"

de aarde regelt het allemaal zelf ,daar kan ons iniminie landje niets aan veranderen of betekenen

als ze op de rest van de wereld gewoon door gaan met de uitstoot van deze broeikas gassen

het is op het ogenblik alleen maar klimaat waanzin wat de tv en sociaal media uitkraamt

wat u en mij heel veel geld gaat kosten onder het mom van klimaat

zelfs Shell gaat boompjes planten als we wat meer betalen voor onze brandstof 🤣
Wat een onzin allemaal......
Reputatie 7
Badge +5
@jvdl

Consumenten inspireren om hun steentje bij te dragen aan een beter milieu? 🙂

Voor Willem is dat het eten van diervrij vlees en zuivel, maar dit is voor iedereen weer anders. Lossen we het klimaatprobleem op door allemaal vegetarisch of veganistisch te worden? Nee, natuurlijk niet. Maar er zijn verschillende wegen naar Rome en zo dus ook verschillende manieren om je steentje bij te dragen. Iets doen is beter dan niets, toch?

Groet, Denise

Reageer