Vakantie voorbij? Bespaartips voor je werkplek

Vakantie voorbij? Bespaartips voor je werkplek
Reputatie 6
Badge +6
Voor velen van ons is de vakantie voorbij. We gaan weer aan het werk. Dé plek waar vaak veel energie wordt gebruikt. En misschien wel verspild. Ik vroeg Eneco collega’s om tips om energie te besparen. Heb jij ook bespaartips?

Tip van Marga:
Mijn tip zal je bekend voorkomen: Ga minder met de lift en neem de trap. Je maakt een goede start om dit vanaf dag 1 te doen! Je bespaart energie en werkt aan je conditie. Minder dan vijf verdiepingen doe ik lopend. En ook nog eens fluitend.

Tip van Peter:
De tips voor thuis, gelden natuurlijk ook voor op je werk. Van folie achter je radiatoren tot de verwarming een uur voor vertrek een tikje lager. Mijn tip: maak er iemand, of een groepje, verantwoordelijk voor. En van de energiewinst lekker met z’n allen uit eten!

Mijn tip:
Beeldschermen uitzetten. Vaak zie ik dat collega’s de werkplek verlaten en de beeldschermen op stand-by laten staan, maar je kan ze met 1 druk op de knop helemaal uitzetten. Het zet vast geen zoden aan de dijk, maar het is een kleine moeite en alle beetjes helpen!

Wat is jouw bespaartip voor de werkplek? Laat het in een reactie weten!

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik neem mijn eigen herbruikbare flesje mee naar het werk. Zo'n hip Dopper flesje 😉 Die vul ik de hele dag bij met water en 's avonds gaat hij thuis met de rest van de vaat mee de vaatwasser in. (Ik neem hem 's avonds ook mee naar het sporten). Scheelt (plastic of kartonnen) bekertjes.
Reputatie 7
Badge +8
@Danielle,

Ik schaam me heel erg diep. Ik vergeet altijd om mij monitoren (heb er 2) uit te zetten. Lock altijd mijn scherm als ik van mij werkplek weg ga, naar en naar 1min gaan mij monitoren ook op stand-by. ??
Reputatie 3
Badge +1
mAiden wrote:

@Danielle,

Ik schaam me heel erg diep. Ik vergeet altijd om mij monitoren (heb er 2) uit te zetten. Lock altijd mijn scherm als ik van mij werkplek weg ga, naar en naar 1min gaan mij monitoren ook op stand-by. ??

Helemaal uitzetten schijnt inderdaad beter te zijn dan stand-by. Moet ik ook eens beter naar gaan kijken....

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen