Ongewenst contract afgesloten | Eneco Community
beantwoord

Ongewenst contract afgesloten

• 5 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 411 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Zonder ons weten zouden we een zakelijk contract met Eneco hebben? We hebben nooit geen contact op wat voor een manier dan ook gehad met Eneco! vorige week een aanmaning gehad. Mijn man heeft gebeld hoe en wanneer wij dan een contract zouden hebben afgesloten, meneer aan de telefoon kon het niet vinden, zou dit gaan uitzoeken en het ons laten weten, nog niks gehoord. Tevens wilde deze meneer van Eneco ons mailen maar had een emailadres van ons dat eindigde op outlook en dat hebben we niet eens. Vandaag weer een aanmaning. Hoe kan het dat we ongewild een contract hebben afgesloten?? Telefonisch waren we de laatste maand niet eens bereikbaar(vast nummer) en voor die tijd verbraken we onmiddelijk de verbinding als het om een energiebedrijf ging ( we werden daar elke dag mee lastig gevallen.) via mail is het ook niet gebeurd. Graag een bewijs van jullie kant!
icon

Beste antwoord door DeniseMR 8 oktober 2019, 09:40

Dag @Jeannet,

Welkom op de Eneco Community.

Erg vervelend om te lezen dat je op dit moment ongewild klant bent bij ons. Ik ga er vanuit dat mijn collega dit tot op de bodem voor je uitzoekt. Mocht je deze week niks vernemen kan je de kwestie ook op de mail zetten naar zakelijk@eneco.com onder vermelding van je contactgegevens en KVK-nummer.

Groet, Denise
Bekijk origineel

10 Reacties

Ik ben bang dat jullie “slachtoffer” zijn van een ongewilde overstap andere energieleverancier.
Mijn advies is dan ook om je “huidige” leverancier ook even te bellen/mailen/ app’en
Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen @Jeannet ,

Goed dat je dit aankaart! Ik ben benieuwd wat er nu precies heeft gespeeld.

Om met je mee te kijken heb ik persoonlijke informatie nodig. Het liefst het klantnummer dat bij Eneco is aangemaakt.
Dit vind je terug op de aanmaning die je hebt ontvangen.

De gegevens kan je aan je profiel toevoegen, dit is dan alleen zichtbaar voor moderators van Eneco.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet, Vincent
Goedemorgen,

We hebben gisteren gebeld met Eneco. Zij zijn nog steeds opzoek naar ons (niet bestaand) contract en gaan ons dit opsturen. Onze huidige energieleverancier is hier ook van op de hoogte en heeft Eneco een tijdje geleden ook al gemaild, ook zij hebben nog geen mail terug ontvangen. Wij wachten nog even af maar zijn niet blij met dreigende incassomaatregelen. We betalen geen cent!

waarom zouden wij overstappen als we bij Eneco flink meer moeten betalen, zou niet logisch zijn!

Mvg
Jeannet
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Jeannet,

Welkom op de Eneco Community.

Erg vervelend om te lezen dat je op dit moment ongewild klant bent bij ons. Ik ga er vanuit dat mijn collega dit tot op de bodem voor je uitzoekt. Mocht je deze week niks vernemen kan je de kwestie ook op de mail zetten naar zakelijk@eneco.com onder vermelding van je contactgegevens en KVK-nummer.

Groet, Denise
Vanochtend weer gebeld met Eneco en ze hebben het contract met handtekening gevonden na 2 weken zoeken.
Contract zou 30 januari ondertekend zijn !?
Op die datum was mijn man niet eens thuis, ik wel maar niemand hier aan de deur geweest ( er is zo ie zo nog nooit iemand van een energiemaatschappij hier geweest)
Eerdaags zullen we het contract dus ontvangen en ben zeer benieuwd naar de handtekening!
Het kan niet anders dan dat de handtekening vervalst is en dit is onacceptabel!
Aangifte is de volgende stap.. en na enig speurwerk op Google zal dit niet de eerst keer zijn dat er NAMENS Eneco ergens een naam onder gekrabbeld word......

Update: contract via mail ontvangen en inderdaad een valse handtekening ( met blokletters, los van elkaar en een lus boven de handtekening) dus niets lijkend op de handtekening van mijn man.( we gingen er van uit dat het op papier was gezet maar het was op een tablet getekend)

We hebben inmiddels een kopie van het rijbewijs met handtekening van mijn man gemaild naar Eneco.

Hopelijk word alles nu terug gedraaid en is het opgelost.

Blijf verbaasd over hoe dit zomaar kan gebeuren..

Ook wij zijn hebben een ongewild een contract bij eneco zakelijk ook nooit iemand gesproken en toestemming gegeven heb zelf nergens voor getekent in het contract staat een verkeert email adres een telefoonnummer dat niet van ons is verkeert banknummer en nog erger de handtekening is duidelijk vervalst ik eis dat dit per direct terug gedraaid wordt naar engie dit is pure oplichting

Reputatie 7
Badge +5

@Joanmame8 

Vervelend om te lezen dat je in deze situatie terecht bent gekomen. Heb je al contact gehad met onze zakelijke helpdesk hierover?

Groet, Denise

Beste Denise na uren aan de telefoon met eneco vorige week en een copie van het rijbewijs op gestuurd heb ik net een mail gehad dat alles terug wordt gedraaid voortaan zou ik eerst maar eens controleren of de overstap wel klopt schriftelijk om meer van deze elende te voor komen als dat via een tussen persoon gaat

Reputatie 7
Badge +5

@Joanmame8 

Oké, fijn dat mijn collega’s je in de tussentijd verder hebben kunnen helpen. We doen ons best om fraude en/of fouten te voorkomen. Helaas lukt dit niet in alle gevallen, maar hebben we wel de mogelijkheid aanmeldingen terug te draaien zoals bij jou wordt gedaan.

Groet, Denise

Reageer