Geen bedenktijd?

ENECO heeft ons telefonisch een aanbod gedaan (voor ondernemers) en daarbij niet vermeldt dat er geen bedenktijd is en je dus gelijk aan een 4-jaar contract vastzit. Aangezien wij wat aanbieders wilden vergelijken waren wij dus zeer verrast dat we er al aan vastzaten of een afkoopboete van 750 Euro zouden moeten voldoen.

Is dit de algemene manier hoe ENECO met hun klanten omgaat?

5 Reacties

Voor particulieren geldt 14 dagen herroeptijd. Ik zou zeggen dat geldt ook voor zakelijke contracten, maar wat zeggen de voorwaarden?

Update:

nog even verder gekeken puur ivm zakelijk en dat lees ik toch echt 14 dagen bedenktijd...........

dank je,

Er is ons toch echt medegedeeld dat eneco geen bedenktijd heeft, wellicht omdat het via het bedrijf directsave is gegaan. Lijkt er op of we daadwerkelijk zijn opgelicht met eneco als dekmantel
Reputatie 7
Badge +4
Dag @RWMVDB,

Welkom op de Eneco Community!

Als ik het goed begrijp ben je dus aangemeld bij Eneco via Direct Save?

Je hebt namelijk bij een leveringscontract standaard recht op een bedenktijd van 14 dagen. Dit lees je ook in het contract terug.

Groet, Denise
Dank Denise,

Inmiddels heeft de helpdesk van Eneco ons prima geholpen en gaan ze het contract met Direct Save annuleren aangezien dit soort praktijken vaker schijnt voor te komen.

Maar dus even te rwaarschuwing, Direct Save heeft expliciet gemeld dat Eneco geen bedenktijd heeft en dat je alleen onder je contract uitkunt tegen betaling van 750 Euro
Maar nog steeds blijft de vraag: heb je je contract ook na gelezen?
Die 14 dagen MOET er in staan!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen