Duurzaam Aan het Werkstafette: Stefan wil méér dan 'minder slecht' zijn voor de natuur | Eneco Community

Duurzaam Aan het Werkstafette: Stefan wil méér dan 'minder slecht' zijn voor de natuur

• 25 februari 2019
  • 0 reacties
  • 184 Bekeken
Duurzaam Aan het Werkstafette: Stefan wil méér dan 'minder slecht' zijn voor de natuur
Reputatie 4
Badge +3
In de Duurzaam aan het Werkstafette vraagt Eneco ondernemers naar kleine of grote tips op het gebied van werk en duurzaamheid. Deze editie is Stefan van Eijk aan het woord.

Vertel iets over jezelf:
Sinds twee jaar ben ik investment manager bij impact investeerder ifund. ifund investeert in brede zin in ondernemers die onze transitie naar een duurzame samenleving versnellen. Hiervoor was ik zelf ondernemer en ging ik zelf door de vele fasen van een startup heen Die ervaring zet ik nu nuttig in.

Jouw duurzame tip:
Ik heb me al sinds mijn kindertijd verbonden gevoeld met de natuur en het heeft me altijd aangegrepen dat we hier onhoudbaar mee omgaan. Privé leidde ik al lang een “duurzaam” leven: geen vlees, niet vliegen binnen Europa en daarbuiten alleen indien noodzakelijk, elektrische auto etc. Maar het frustreerde me dat ik daarmee alleen maar “minder slecht” kon zijn, en eigenlijk alsnog een grote footprint had. Door te kiezen om je professioneel ook in te zetten voor de duurzaamheidstransitie kun je de wereld echt actief veranderen.

Aan wie geef jij het duurzame stokje door?
Ik geef het stokje natuurlijk door aan één van de ondernemers waar ifund in heeft geïnvesteerd: Mathijs van Jack Bean. Mathijs benaderde ons omdat hij inzag hoe groot de impact was van minder vlees eten en wilde er zich als ondernemer voor inzetten om dit gemakkelijker, lekkerder en toegankelijker te maken bij een breed publiek. Hier kwam fast cuisine keten Jack Bean uit voort, waar hij je vast meer over zal vertellen.

Bekijk hier alle edities van Duurzaam aan het Werkstafette.

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer