Zelf Toon aangesloten (na verhuizing) - blijft zwart | Eneco Community
beantwoord

Zelf Toon aangesloten (na verhuizing) - blijft zwart

Toon eerste bericht

28 Reacties

Goed dat je op onderzoek uitgaat.
Houdt er wel rekening mee, dat Toon®️ niet kan samenwerken met een andere thermostaat.
Vandaar mijn advies, contact de buren!

Misschien dat die de Aan/uit sturing van de WTH ongedaan hebben gemaakt en dat Toon®️ die besturing nu opzich neemt.
Maar dan nog is de vraag hebben die al een stookseizoen met Toon®️ gehad?
Het werkt!

Na een hoop handleidingen doorlezen en draadjes volgen was het voor mij duidelijk hoe alles werkt / zou moeten werken. Voor de meelezers en toekomstige Googlers zal ik nog even opschrijven wat de situatie is en hoe ik het werkend heb gekregen.

Ik heb 1 verdieping vloerverwarming en 2 verdiepingen radiatoren. Ik heb een thermostaat in de woonkamer en een thermostaat vlak bij de ketel. Er is ook een buitenvoeler. Onder de trap heb ik een verdeler voor de vloerverwarming met een WTH UMR EcoSense regeling.

De buitenvoeler en thermostaat boven staan direct op de ketel aangesloten via OpenTherm, en bepalen wanneer en hoe hard er gestookt wordt. Dit bepaalt dus ook wanneer de radiatoren op de eerste en tweede verdieping warm worden, en die worden dan weer individueel geregeld met een thermostaatkraan.

De thermostaat in de woonkamer blijkt helemaal niets te maken te hebben met de ketel - blijkbaar gaat men er van uit dat de thermostaat bij de ketel er al voor zorgt dat het water warm is op het moment dat de vloerverwarming moet pompen. De thermostaat (aan/uit) staat direct op de EcoSense aangesloten.

Ik heb dus de ketelmodule aangesloten op het kabeltje naar de EcoSense toe, en nu werkt de Toon, want die krijgt stroom. Ik heb de Toon ingesteld op aan/uit en ik zie/hoor inderdaad de pomp aanslaan op de momenten dat ik zou verwachten, dus ik vermoed dat het wel goed komt met de regeling.

Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties!
Fijn dat het je gelukt is!
En nu maar hopen dat het tijdens het stookseizoen ook naar behoren werkt.

Dat horen we dan wel weer!

Reageer