Warmte tapwater | Eneco Community
vraag

Warmte tapwater

• 6 september 2016
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

Onlangs verhuisd en de meterstanden van de oude woning doorgeven. Om onbegrijpelijke redenen merk ik nu op de eindnota dat mijn verbruik Tapwater met minimaal 65% is gestegen terwijl er geen wijzigingen in mijn situatie hebben plaatsgevonden t.o.v. de vorige eindafrekening. Ten overvloede betreft de eindnota een kortere periode van twee maanden. Dus in een kortere periode zou ik nu opeens minimaal 65% meer tapwater hebben verbruikt, dat lijkt mij uitgesloten.

In de periode 4-2-2015 t/m 31-12-2015 was mijn verbruik 29m³.
In de periode 31-12-2015 t/m 29-8-2016 is mijn verbruik plotseling gestegen tot 48m³.

Dit vind ik zeer vreemd want er is tussentijds dus niks gewijzigd aan mijn leefsituatie. Wel is er een nieuwe meter geplaatst. De beginstand van het tapwater is daarom waarschijnlijk ook 0,000m³. De eindstand op de eindnota over 2015 is namelijk 616,946m³. Nu vraag ik mij af of hier ergens iets fout is gegaan met de meting en/of plaatsing van de meter. Ik kan het mij niet voorstellen dat mijn verbruik zo explosief is gestegen.

Over de vorige periode (2015) heb ik een bedrag van €107,52 teruggekregen. Over een kortere periode van twee maanden (t/m 29-8-2016) moet ik nu €224,21 bijbetalen. Dit verschil lijkt mij te groot en ik wil daar graag een verklaring voor.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen J. Forson,

Hartelijk dank voor jouw bericht. Goed dat je dit aan ons voorlegt. Echter hebben we deze zelfde reactie ook per e-mail ontvangen. Deze e-mail is inmiddels in behandeling bij mijn collega. Het is natuurlijk zonde wanneer hier meerdere medewerkers tegelijk mee aan de slag gaan. Daarom vraag ik je af te wachten op de reactie van mijn collega, welke jouw e-mail in behandeling heeft genomen. Je kunt onze reactie spoedig tegemoet zien.

Ik wens je een mooie dag toe vandaag.

Groet,
Mike
Bedankt voor het antwoord Mike, ik wacht de reactie van jouw collega af.

Jij ook een mooie dag!

Grt.

Reageer