Verhuizing van korte duur | Eneco Community
vraag

Verhuizing van korte duur

• 8 januari 2019
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Ik heb een ongebruikelijk en wellicht wat ingewikkeld probleem.......

Ik zou gaan verhuizen en heb tijdelijk (5 dagen lang) in twee woningen energie verbruikt. Echter, na enkele dagen klussen in de nieuwe woning kwam ik erachter dat de woning toch niet naar mijn zin was (gehorigheid) dus heb ik mijn verlies van een maand huur maar geïncasseerd en de huur per direct opgezegd.
De woningstichting heeft beloofd vanaf 9-1-2019 de energie levering van de woning op hun naam te zetten, aangezien ik vandaag, 8-1-2019, de sleutel al heb ingeleverd.
De woning staat nog wel tot 7-2-2019 op mijn naam.

In het kort : ik blijf dus op mijn oude adres wonen, en wil alleen de energie die ik tijdens de dagen in de (toekomstige, maar nu opgezegde) woning heb verbruikt betalen. Daarna vervalt dat contract, en wat mijn nieuwe adres zou worden, word dat dus niet . Hoe kan dit geregeld worden ?

4 Reacties

Is er een moderator van Eneco die mij met bovenstaand geval in de juiste richting kan wijzen ?
Reputatie 5
Badge +5
@Mirie bedankt voor het delen van jouw verhaal. Het is zeker wat ongebruikelijk te noemen, maar niet te ingewikkeld om ook op te lossen gelukkig 🙂 Ik regel het graag voor je!

Ik zie onder jouw klantnummer inderdaad twee adressen genoteerd staan. Het adres in Rotterdam en het adres in Barendrecht staan beide nog aangemeld. Ik kan het nieuwe adres stopzetten per direct, niet met terugwerkende kracht. Je betaalt van meterstand tot meterstand. Omdat er slimme meters in deze woning zitten wordt de stand op afstand uitgelezen. In dit geval dus voor een dag of 10 totaal. Gezien het aantal dagen brengt dit minimale kosten met zich mee op de eindnota. De woningstichting heeft overigens de levering (nog) niet overgenomen. Als dit was gebeurd dan zou jij geforceerd afgemeld zijn per 9 januari. Het lijkt mij daarom het beste om vandaag de afmelding door mij te laten verzorgen.

Jouw adres in Rotterdam blijft gewoon doorlopen onder de oude voorwaarden. Daar wijzigt dus niets aan.

Ik lees graag of ik dit in gang mag zetten voor je!
Als je de afmelding voor het adres in Barendrecht voor mij kunt regelen vandaag, dan zou ik daar heel blij mee zijn 🙂
Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +5
@Mirie bij dezen is het adres in Barendrecht afgemeld. Meterstand wordt dus op afstand uitgelezen en de eindnota volgt binnen 4 weken op het adres in Rotterdam. Nog vragen? Stel ze gerust!

Reageer