Verhuizing Toon | Eneco Community
beantwoord

Verhuizing Toon

• 20 januari 2015
  • 13 reacties
  • 1226 Bekeken

Ik ben verhuist naar een andere woning.
Ik heb Toon in mijn oude huis nog hangen. (deze kan ik nog weghalen ivm dat mijn ouders er nu wonen)

Nu is mij vertelt door eneco dat ik deze moet laten hangen en als ik een toon wil in mijn nieuwe woning. ik een nieuwe moet bestellen.

Bestellen betekent voor mij dat ik een 2-jarig contract moet afsluiten en 75 euro montage kosten moet betalen.

Die toon in mijn vorige woning is mijn eigendom.
Waarom kan deze niet worden overgezet naar de nieuwe woning?
Als ik dit zelf doe vervalt de garantie, maar werkt dan wel alles nog?
zo niet wat valt er dan uit.

Graag jullie hulp bij dit probleem.

Groeten Teun
icon

Beste antwoord door Danielle 21 januari 2015, 11:02

@MisterB86,

Welkom op het forum!
We raden aan Toon inderdaad te laten hangen in je oude woning en een nieuwe aan te vragen.
Mocht je Toon toch willen meenemen dan kan dat. Wij zorgen dat er abonnementskosten worden berekend op je nieuwe adres zodat je gebruik kunt blijven maken van alle functies. Ook ontvang je een nieuwe activatiecode die is ingesteld op de nieuwe verbruiken van de nieuwe woning. De vraag is uiteraard wel of de nieuwe situatie geschikt is, heb je dat al gecontroleerd?
Stel dat het niet lukt om Toon te monteren dan betaal je ook de installatiekosten als de monteur het voor je doet, net als het aanbod voor een nieuwe Toon op het nieuwe adres die je eerder is gedaan.
Ik verneem graag wat ik voor je kan doen.
Bekijk origineel

13 Reacties

Hoi Teun,

Wat je nu hebt gedaan is volgens mijn gegevens de beste methode.
Voor zo ver ik weet zorgt Eneco voor een nieuwe Toon op het nieuwe adres.
Wacht even nog op een reactie van een moderator en je weet het zeker!
Ik heb nog niet beslist of ik dat 2-jarige contract wel wil.
Ik ga er namelijk op achteruit en zit er dan ook nog 2 jaar aan vast.
Terwijl ik vorig jaar de toon heb gekregen bij mij huidige contract ipv 200 euro in de hand.
Dit contract loopt nog..

Maar mijn vraag is nu eigenlijk welke functies uitvallen als ik de toon zelf overzet..

Gr. Teun
Reputatie 7
Badge +6
@MisterB86,

Welkom op het forum!
We raden aan Toon inderdaad te laten hangen in je oude woning en een nieuwe aan te vragen.
Mocht je Toon toch willen meenemen dan kan dat. Wij zorgen dat er abonnementskosten worden berekend op je nieuwe adres zodat je gebruik kunt blijven maken van alle functies. Ook ontvang je een nieuwe activatiecode die is ingesteld op de nieuwe verbruiken van de nieuwe woning. De vraag is uiteraard wel of de nieuwe situatie geschikt is, heb je dat al gecontroleerd?
Stel dat het niet lukt om Toon te monteren dan betaal je ook de installatiekosten als de monteur het voor je doet, net als het aanbod voor een nieuwe Toon op het nieuwe adres die je eerder is gedaan.
Ik verneem graag wat ik voor je kan doen.
Hallo Danielle,

Dat is precies wat ik wil, Toon overzetten naar mijn nieuwe woning met alle functies.
Zonder dat ik daar per se een nieuw contract en installatiekosten voor moet afsluiten/betalen.

Ben erg tevreden met eneco en zal dan waarschijnlijk mijn contract ook houden.

Die installatie moet goed komen met mijn technische achtergrond.
Zo niet, zal ik de kosten van de monteur voor lief moeten nemen.
De nieuwe situatie is geschikt, zit een alu plaatje op de gasmeter en de elektrometer heeft een oog.

Vind het wel raar dat het antwoord van jou haaks staat op het antwoord dat ik kreeg via telefoon.
Daar mocht ik hem absoluut niet zelf demonteren/monteren. en wou ik de toon houden moest ik minimaal een 2-jarig contract aangaan.

Maar ik zal dus mijn toon zelf overzetten, zou graag willen dat jullie de abonnementskosten overzetten naar mijn nieuwe adres en de activatiecode toesturen zodat ik hem kan overzetten.

Bedankt voor je snelle antwoord. Groeten Teun
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Teun,

Goed dat de meters geschikt zijn. Succes met de installatie van Toon. Ik maak het abonnement op het nieuwe adres voor je in orde en via de mail ontvang je een nieuwe activatiecode. Kun je aangeven als je Toon geïnstalleerd hebt? Dan zorg ik voor een juiste afhandeling in ons systeem, waardoor je de mogelijkheid krijgt een nieuwe activatiecode in te voeren.

Mocht je nogvragen hebben dan verneem ik het graag.
Hallo Danielle,

Ja zal ik doen.

Bedankt voor de snelle behandeling!

Groeten Teun
hallo Danielle,

even voor de zekerheid, voordat ik de toon bij mijn pa weg haal.

Zijn mijn meter geschikt voor toon? Gasmeter zit een aluminium vlakje op bij de 6.
Maar de elektrameter ben ik niet zo zeker van.

Gr. Teun

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Teun,

Slim om het voor de zekerheid na te gaan.
Als het goed is knippert er een lampje op de elektriciteitmeter. De meter is dan geschikt. De sensor van Toon kan daarop gericht worden en je ziet het verbruik op het display. 😃
Je bent de beste.

Dankjewel voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +6
Leuk om te vernemen, dankjewel! 😃
Goedemorgen,
Wij hebben hier een Toon hangen tot onze volle tevredenheid, ook in ons nieuwe huis heb ik al een energiecontract afgesloten met Eneco
De Toon zou hier blijven hangen volgens telefonische informatie en ik neem aan dat ik er dan niets meer voor betaal? wij gaan 21 december in ons nieuwe appartement wonen, volgens telefonische informatie zou ik daar geen Toon kunnen gebruiken, omdat onze meters in het trappenhuis zitten en niet in onze woning, meterkast zit wel tegen onze woning aan.
Hoe zit dat nu precies, want heb ondertussen wel een brief gekregen dat daar ook een slimme meter geplaatst gaat worden. Kan het nu wel of niet ? Zo ja dan zou ik wel graag willen dat er een monteur komt kijken en het aan komt sluiten , zodat ik er daar ook weer met veel plezier gebruik van kan maken.
Ondertussen is in het nieuwe appartement alles al behangen en dat wil ik niet graag beschadigd hebben.
Ik hoor het wel
Met vr groeten,
A vd Weijde-Fernhout
De standaard procedure is dat als de meterkast buiten je appartement zit, dan wordt Toon niet geïnstalleerd!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo A vd Weijde-Fernhout,

Als de meterkast buiten de woning zit, installeren wij Toon uit voorzorg niet. Wij kunnen dan namelijk geen garantie geven op een juiste werking.
Toon kan in de oude woning gewoon blijven hangen. Het Toon abonnement wordt voor jullie stopgezet zodat je geen kosten meer voor Toon betaalt na de verhuizing.

Weet je zo voldoende? Succes nog met het verhuizen!

Reageer