Verhuizing toon | Eneco Community

Verhuizing toon

• 28 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 280 Bekeken

Beste forumleden,

bijna vier jaar geleden heb ik toon aangeschaft als 1 van de eerste gebruikers. In mijn contract werd gesteld dat ik toon ten alle tijde mee kon nemen naar een nieuwe woning. Inmiddels is mijn leveringsovereenkomst garantieprijs ecostroom winter 2013 verlopen en heb ik een variabel contract. Eneco gebeld of ze een monteur langs kunnen sturen om mijn oude toon aan te sluiten in mijn nieuwe huis. Antwoord: eneco stuurt geen monteur langs ook al wil ik de 75 euro betalen voor het aansluiten als ik geen contract aan ga voor minimaal een jaar. Als ik een contract aan ga voor een jaar willen ze wel een nieuwe betalen maar dan betaal ik wel de hoofdprijs voor het leveren. Ik vind dit heel raar. En dit zijn niet de afspraken die zijn gemaakt als eerste toon gebruiker. Wat mij stoort is als ik bijv bij coolblue een toon koop voor 200 euro komen ze wel langs ook al heb ik geen leveringscontract met eneco. Ik ben klant bij eneco weliswaar flexibel, wil graag betalen voor een monteur en betaal al 4 jaar de serviceekosten van 3,5 euro voor toon. Herkend iemand dit probleem? En kan ik op mijn nieuwe remeha ketel c4 gewoon mijn toon aansluiten met de twee draadjes en vervolgens hem op vloerverwarming zetten. Wat zouden de risicos zijn zoals eneco zegt?

Groet jack

2 Reacties

Hoi Jack,

Vanaf het begin is het zo geweest dat Eneco zei: laat je Toon hangen en op het nieuwe adres kan je een nieuwe Toon aanvragen.

Velen zijn je voor gegaan en hebben simpel weg voorzichtig Toon van de muur gehaald; oude thermostaat weer terug en de nieuwe weer in de nieuwe woning opgehangen.

Uiteraard moet je bij het aansluiten op de nieuwe CV goed opletten wat je doet, maar via opgave merk en type nr zijn er hier zat die je ven kunnen helpen.

Wel even opletten dat je Eneco contact ivm nieuwe leveringsadres en jouw displaynr moet daar aangekoppeld worden.

En ik zou Toon een fabrieksherstel geven, want er ontstaat een nieuwe situatie.

Overigens, die €3,50 die je betaalt zijn geen service kosten!!
Dat is voor een abo en wat daar allemaal in zit daar kan ik je ook nog wel even een link voor geven als je dat wilt.
Ik heb die link meteen maar even opgespoord; zie hier:

https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/abonnement-toon/

Reageer