verhuizing + opzegging contract mogelijk? | Eneco Community

verhuizing + opzegging contract mogelijk?

• 23 februari 2016
  • 13 reacties
  • 1001 Bekeken

hoi
per medio april verhuis ik naar een andere woning en wil daar geen eneco meer gebruiken. kan ik mijn contract opzeggen?

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@J.S. Beijsens,

Welkom op onze Community!

We kunnen je per april bij ons afmelden. We ontvangen dan graag de precieze datum waarop het contract moet worden beëindigd. Wel jammer dat je het contract niet mee wil nemen naar de nieuwe woning. Wil je de reden hiervan misschien met ons delen?
ah dat is mooi Eva! het contract kan worden beeindigd op 15 april 2016. is dat zo dan voldoende doorgegeven of moet ik nog ergens een formulier invullen?
ik ga nu op zoek naar de beste aanbieder voor mijn nieuwe adres, wellicht kom ik dan weer bij jullie uit, maar vooralsnog wil ik een aantal prijzen vergelijken en ook hierin echt groen stroom meenemen.
Reputatie 4
Badge +1
Dag J.S. Beijsens,

Bedankt voor jouw reactie! We kunnen het contract stopzetten, maar houd er rekening mee dat we een boete in rekening voor stroom. Je hebt namelijk nog een contract lopen tot aan 01 01 2018. Voor we dit stopzetten, wilde ik je hier graag nog even op wijzen :)

Groet,
Mike
ha fijn Mike. en hoeveel is die boete?
overigens heb ik op het nieuwe adres sowieso geen stadsverwarming meer en ik heb gas nodig. dus het contract zoals het is, kan ik niet behouden. enige wat ik dus overhoud wat ik kan afnemen is elektriciteit.
dus krijg ik ook een boete voor het feit dat stadsverwarming niet geleverd wordt op het nieuwe adres?
Reputatie 4
Badge +1
Hoi!

Nee hoor 🙂 Dat is alleen voor stroom zoals ik aangaf. De boete bedraagt 75 euro, wanneer je deze voortijdig stopzet. Voor stadsverwarming geldt de boete niet. Om eventueel gas toe te voegen aan de overeenkomsten, is overigens geen probleem.

Groet,
Mike
ah mooi Mike! Dat kan ik overleven. dank.
dan graag bij deze de opzegging. Krijg ik een bevestiging op mail van jullie?

ik zit al te kijken naar nieuwe contracten en kans dat ik toch weer bij jullie uit kom is groot.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Dank voor je reactie. Dat is prima, maar is het dan niet verstandiger, mocht je toch weer bij ons uitkomen, het huidige stroomcontact voor te zetten? Dat scheelt toch weer in de kosten. 75 euro is best een bedrag, ten opzichte van gemiddelde verbruikskosten van stroom per jaar......

Is het anders een idee om even te bellen hierover? Dat mag ook via het gratis nummer 0800 0062.

Groet,
Mike
Ik hou dat nog even in mijn achterhoofd. het vergelijken van de verschillende aanbieders is even een klus. ik kom erop terug dan vandaag, als ik weet of het eneco gaat worden of niet.
ik stap over op 100% groene stroom van Greenchoice, heeft er ook mee te maken dat ik graag zelf ook bijdraag aan een betere wereld. dus graag het contract opzeggen met ingang van 15 april 2016 en de boete zie ik dan tegemoet bij de afrekening. Bovendien krijgen ze goede recensies gemiddeld én ze zijn ook fan van zonnepanelen die ikzelf ook van plan ben om aan te leggen tzt.

Zo voldoende of moet ik nog iets doen?
Reputatie 5
Badge +2
@J.S. Beijsens

Ik verwerk natuurlijk graag je opzegging.

Wellicht vind je het een interessant idee dat we jou een persoonlijk aanbod doen voor je nieuwe woning? Niet alleen heb je dan een goede vergelijking, wellicht heb je wel een mooier aanbod om mee aan de slag te gaan.
Ik regel dat graag voor je en zorg er dan voor dat er direct met jou contact word opgenomen.
Lijkt dit je wat?
Op zich prima maar ik wil 100% groen stroom en gas! 1 jaar vast. Anders heeft t geen nut hoor
Reputatie 5
Badge +2
Dat neem ik dan gelijk mee in mijn verzoek.
Ik verwacht dat je binnen twee werkdagen wat hoort van mijn collega's.

Reageer