verhuizing naar belgie | Eneco Community
vraag

verhuizing naar belgie

• 5 februari 2019
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Goedenavond,

Ik verhuis per 1 maart van Den Haag naar Belgie. Kan iemand mij helpen bij het opzeggen huidig abonnement?
Dank alvast mars

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Mars1973 natuurlijk! Ik help je graag verder 🙂 Gefeliciteerd met je verhuisplannen. Wil je allereerst in je profiel je klantnummer vermelden? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de afmelding erin zetten per 1 maart. Of er nog bijzonderheden bij komen kijken kan ik je dan ook vertellen.
Hi Erica, Dank je voor je reactie. En dank je voor je felicitatie.
Mijn klantnummer is *verwijderd door moderator*.

Dank alvast voor je moeite.

Marcel
Reputatie 5
Badge +5
@Mars1973 graag gedaan! Ik zet de contracten voor gas en stroom stop per 1 maart. Houd er rekening mee dat je een boete krijgt wegens contractbreuk omdat je contract met ons nog loopt tot 01-04-2020. De boete bedraagt 100 euro totaal. Ik geef ook de opdracht het Toon abonnement stop te zetten. Dit kent een opzegtermijn van 1 maand dus kan ik gelijk meenemen in dit verzoek.
Hmmm ok ik krijg een boete omdat ik naar het buitenland verhuis. Ik weet helemaal niks van een contract tm 1-4-2020. Ik ben op dit adres in Den Haag gaan wonen op 1 april 2016 dan kan ik nooit een contract hebben tm 2020. Dit is jaarlijks opzegbaar. De wet schrijft voor dat men geen doorlopende contracten of wurg contracten mag bieden en daarvoor was ik op tijd om door te geven dat ik ga verhuizen.
Je krijgt geen boete omdat je naar België verhuist.
Je krijgt een boete omdat je voortijdig je contract opzegt. Een subtiel verschil😉
Ik schat in dat je een 4 jarig contract hebt genomen met een (gratis) Toon®️. 😉
Ik zou je adviseren je contract na te lezen; dan moet e.e.a. veel duidelijker worden.
Reputatie 5
Badge +5
@Mars1973 vervelend dat ik je ineens verras met een contract waar jij niets vanaf lijkt te weten. Ik leg graag uit hoe het zit. Je ontvangt inderdaad geen boete omdat je naar het buitenland verhuist maar omdat je een contract vroegtijdig beëindigt. Je kunt de regels rondom emigratie en opzegvergoeding teruglezen via de website Consuwijzer.

Dit contract is gesloten met ons op 25 februari 2016. Dit in combinatie met Toon. Op de contractbevestiging staat ook de ingang- en einddatum bevestigd: Ingangsdatum: 25 februari 2016 en Einddatum: 1 april 2020. Het contract is dus niet jaarlijks opzegbaar. Wellicht ben je in de war met de mogelijkheid om een overeenkomst af te sluiten met flexibele tarieven welke halfjaarlijks wijzigen en een opzegtermijn kent van 9 dagen. Waar jij dus geen gebruik van maakt.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het verbod op doorlopende- of wurgcontracten. Daar is nu geen spraken van omdat er akkoord is gegeven op dit 4-jarig contract toentertijd. Daarnaast is in de tussentijd ook korting verrekend en ook al een jaarnota op basis van dit contract opgemaakt.

Reageer