Verhuizing en Toon meenemen | Eneco Community
beantwoord

Verhuizing en Toon meenemen

• 25 januari 2017
  • 10 reacties
  • 1270 Bekeken

Graag zou ik informatie willen over het volgende. Ik ga verhuizen en betrek mijn nieuwe huis binnenkort en heb dit ook al doorgegeven. Mijn eerste vraag is wordt
Toon hier bij mijn oude huis door Eneco gedeinstalleerd en in mijn nieuwe woning geïnstalleerd? Zo ja wat zijn de kosten? Ik heb een toon abbo met energie van Eneco.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Q.N.V. Angelista 26 januari 2017, 23:34

Allen dank voor de moeite en tips!

Heb contact gehad met Eneco. Toon wordt in mijn nieuwe huis gratis geïnstalleerd. In mijn oude huis moet ik het zelf deïnstalleren(zij kunnen het wel doen maar dan zijn er kosten aan verbonden). Gelukkig kwam ik vandaag een oude bekende tegen en raad het is hij werkt bij Eneco en sluit toon aan bij mensen. Dus hem gevraagd of hij mij kon helpen. Natuurlijk doet hij dat. Eind goed al goed!

Wat mij betreft is deze topic dan ook gesloten!

Nogmaals mijn dank aan jullie alle
Bekijk origineel

10 Reacties

Het is veel simpeler.
Je kan in de oude woning je Toon®️ gewoon laten hangen.
Wel is het slim om bij vertrek een fabrieksherstel te doen.

Voor je nieuwe woning vraag je gewoon een nieuwe Toon®️ aan en deze wordt door de Eneco monteur bij je geïnstalleerd en voor zover ik weet zijn daar geen kosten aan verbonden.
@Brandje bedankt voor je snelle reactie

Wel is het zo dat er door de huisbaas tegen mij werd gezegd, dat ik bij het verlaten van mijn oude woning(huurhuis) toon diende te verwijderen en de oude thermostaat weer moest terugplaatsen.
Tja nu zeg je er iets bij.
Bij huurwoningen ligt dat lastiger.
Dan kan je Toon gewoon meenemen naar je nieuwe woning en dat melden bij Eneco, die dan de nieuwe gegevens aan je Toon®️ kan koppelen.

Vind je eea te technisch dan weet ik niet of bv het deïnstalleren geld gaat kosten.

Morgen even afwachten op beoordeling van een moderator.
Oke! Maar ik ben niet handig met dit soort zaken en ga dat niet zelfs verwijderen 😉. Want heb gezien hoe het is geïnstalleerd en alles. Maar is niet alleen het schermpje natuurlijk zitten kabels en alles bij. Straks vergeet ik iets me te nemen en is het Toon setje niet compleet of haal ik het verkeerde weg! Wellicht toch een monteur en iemand met ervaring hiermee inschakelen.
Ik zal ook wachten op antwoord van de moderator. Nogmaals dank!
Reputatie 7
Badge +7
als huurder zal je de oude thermostaat dienen op te hangen

stroom van de ketel afhalen
Toon en bevestiging,s plaat verwijderen ( op de 2 draadjes hang je de oude thermostaat)
bij de ketel haal je de ketel module er tussen uit ( deze en de voeding,s adapter neem je mee)
dmv kroonsteen,tje draden weer koppelen
ff opletten of Toon op aan uit of op modulerend stond aangesloten ( anders moet de aansluiting in de ketel mss gewijzigd worden)
meterkast module en p1 kabel en of sensoren verwijderen in meter kast ( en mee nemen)
eventueel een bevriende buurman/vrouw inschakelen die wel kennis van zaken heeft
het is echt niet zo moeilijk als het lijkt .
en daarna stroom weer op de ketel zetten.
@JVDL bedankt voor je uitgebreidde uitleg. Ik ga kijken of het lukt en anders schakel ik de "echte" technicus in.
Reputatie 7
Badge +6
@Q.N.V. Angelista

Je kan voor de nieuwe woning het beste even bellen met 0800 0062, dan kan er een nieuwe Toon worden aangevraagd zodat deze netjess in je woning wordt geïnstalleerd.
Allen dank voor de moeite en tips!

Heb contact gehad met Eneco. Toon wordt in mijn nieuwe huis gratis geïnstalleerd. In mijn oude huis moet ik het zelf deïnstalleren(zij kunnen het wel doen maar dan zijn er kosten aan verbonden). Gelukkig kwam ik vandaag een oude bekende tegen en raad het is hij werkt bij Eneco en sluit toon aan bij mensen. Dus hem gevraagd of hij mij kon helpen. Natuurlijk doet hij dat. Eind goed al goed!

Wat mij betreft is deze topic dan ook gesloten!

Nogmaals mijn dank aan jullie alle
Graag gedaan.
En ontzettend leuk hoe je de deinstallatie hebt kunnen regelen!

Reageer