verhuizing | Eneco Community
vraag

verhuizing

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik verhuisd en in mijn nieuwe woning gebuik ik geen energie meer van Eneco. In mijn oude woning ben ik nog klant van Eneco maar ik gebruik wening gas en stroom. Ik wil daarom graag weten of het mogelijk is om gaslevering te stoppen, en stroom blijven leveren op lage kosten, want ik gebruik zelf geen stroom meer, alleen de kopers die langs komen soms licht nodig hebben.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sarah

2 Reacties

Hoi Sarah,

De levering stop zetten kan niet, zolang de woning van jou is.
Wel is er mogelijk een leegstand tarief te vragen aan Eneco.
Het verbruik is weliswaar minimaal, maar de netwetkosten lopen gewoon door.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @sarah,

Bedankt voor jouw eerste bericht op het Eneco forum, goed je hier te zien! Als eigenaar ben je inderdaad verplicht en verantwoordelijk voor de energielevering op een adres. Wanneer je de levering in zijn geheel stopzet, terwijl je nog wel eigenaar bent, is de kans groot dat de netbeheerder de energietoevoer op jouw adres volledig afsluit. Niet heel gunstig voor de verkoop, zo stel ik me voor. ;-)

In dit soort situaties adviseren we je een leegstandstarief; een maandelijks voorschotbedrag van 50 euro. Hiermee dek je normaal gesproken de kosten buiten het energieverbruik om, denk aan netbeheerkosten en energiebelasting.

Ik verneem graag van je of je hier nog vragen bij hebt of eventueel de wijziging van je termijnbedrag wil uitvoeren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen