Verhuizen en tijdelijk geen woning | Eneco Community
vraag

Verhuizen en tijdelijk geen woning

• 4 januari 2013
  • 5 reacties
  • 2755 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 9 reacties
Even een vraagje, wij wonen nu in een huurwoning en gaan halverweg dit jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning.

Echter gaan we hoogstwaarschijnlijk komende maand de huurwoning al verlaten en tijdelijk bij iemand inwonen.

Is het mogelijk mijn contract tijdelijk stop te zetten totdat we het nieuwbouwhuis gaan bewonen?

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Welkom op het forum Sander80,

Omdat je een vast contract hebt tot 1 april 2014, is het beter de overeenkomst mee te verhuizen naar de nieuwbouwwoning, en dus te laten doorlopen. Als je het huidige contract tussentijds stopt, brengen we namelijk automatisch een boete in rekening (max 100 euro). Ik begrijp echter dat je de huurwoning waarschijnlijk volgende maand al verlaat en dan tijdelijk geen leveringsovereenkomst meer nodig hebt. Zeg je de huur voor de huidige woning ook al op komende maand of blijft dat nog doorlopen? Als de woning namelijk opnieuw wordt verhuurd dan zit er niets anders op dan de overeenkomst al beëindigen en een nieuwe aan te vragen voor de nieuwbouwwoning, tegen de tijd dat je daar bijna intrekt.

Groet, Kelly
Kelly,

We willen het contract ook meenemen naar de nieuwe woning, echter wordt deze hoogstwaarschijnlijk per juni 2013 opgeleverd.
Eind komende maand gaan we hoogstwaarschijnlijk tijdelijk bij iemand inwonen die (uiteraard) al een contract heeft, dus hebben we inderdaad geen leveringsovereenkomst meer nodig.

Geldt in dit geval ook de "boete" bij opzegging?
Reputatie 5
Badge +3
Sander80,

Door het contract (tussentijds) te beëindigen, kun je dat niet meer meenemen naar de nieuwbouwwoning. Voor de nieuwbouwwoning zal t.z.t. een nieuw contact worden afgesloten, met andere tarieven dan je nu hebt. We hebben de energie tegen de huidige tarieven voor je ingekocht tot 1 april 2014 en brengen daarom een boete in rekening bij vroegtijdige beëindiging van het contract.

Als je voor je nieuwbouwwoning opnieuw een contact hebt afgesloten met ons, adviseer ik je om tegen die tijd even contact met mij te zoeken (via het forum, eventueel via een privé bericht). Dan wil ik graag voor je kijken wat we met de berekende boete doen, maar deze zal in eerste instantie berekend worden.

Groet, Kelly
Oke, bedankt voor de informatie en mocht e.e.a. doorgaan zal ik zeker even contact met je opnemen.
Hallo,

Ik heb een zelfde probleem. Wij hebben ons huis verkocht, nu gaan we tijdelijk (nog niet bekend hoe lang) bij iemand inwonen. Dus zou ons contract tijdelijk moeten worden onderbroken.
Kunnen wij een zelfde regeling treffen?

Reageer