Verhuizen | Eneco Community
beantwoord

Verhuizen

Beste Eneco,

Binnenkort ga ik samen met mijn vriendin een huis kopen.
Mooi vooruitzicht, maar praktisch gezien nog niet altijd even handig.
Ik wil graag mijn huidige energiecontract verhuizen naar haar adres (betere voorwaarden dan de concurrent) en daarna meenemen naar ons nieuwe huis.
De periode dat we in haar huis zitten zal maar anderhalve maand (of twee maanden) zijn.
Ook zullen we daarna tijdelijk op twee adressen gas en stroom nodig zijn.

Mijn twee vragen:
1) Is het mogelijk om zo vlot achter elkaar te verhuizen?
2) Kan ik bij de verhuizingen hetzelfde product meenemen en tegen dezelfde tarieven?

Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door VincentN 10 januari 2019, 08:42

Goedemorgen Leo,

In dit geval hoeft je vriendin geen actie te ondernemen.

Door jouw aanvraag op haar adres is haar leverancier gedwongen om de overeenkomsten stop te zetten.

Groet, Vincent

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Leo van Gaal,

Bedankt voor jouw bericht en welkom op het forum, dat is een mooi vooruitzicht inderdaad! Van harte! 😉

Fijn dat je ervoor kiest jouw contract mee te nemen. Op beide vragen is het antwoord ja.

Belangrijk om op te letten/door te geven zijn de datums van sleuteloverdracht op de adressen. Aan de hand daarvan verwerken wij de start- en einddatum van je levering.

Daarnaast is handig om te weten dat jouw huidige overeenkomsten binnen enkele maanden aflopen en de vraag of je op het nieuwe adres ook gebruik wil maken van Toon.

Laat het gerust weten zodat we je verder kunnen adviseren.
Dank je wel voor je snelle reactie @Rodney
Mijn contract loopt inderdaad per april af. Op het nieuwe adres (koophuis) willen we ook zonnepanelen plaatsen en dan dus ook graag weer Toon gebruiken.
Kan ik via deze thread de data te zijner tijd tijd doorgeven?
Reputatie 5
Badge +3
@Leo van Gaal,

Bedankt voor jouw reactie, een 'doorverhuizing' is via deze weg inderdaad een optie. De datums van sleuteloverdracht zijn hierbij voldoende dus dat kun je eventueel langs deze weg doorgeven.

Met het oog op de wens voor nieuwe overeenkomsten én ook Toon op jouw nieuwe adres (wat ook een nieuwe overeenkomst betekent), raad ik je echter aan hierover contact op te nemen met onze adviseurs. Via het forum kunnen we je namelijk geen aanbod doen maar slechts de verhuizing met je huidige contracten voor energie regelen.

Mijn collega's zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8:00 uur en 21:00 uur via 088 - 89 55 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Vragen? Stel ze gerust!
@Rodney Ik heb nu de verhuizing naar het adres van mijn vriendin doorgegeven via mijn Eneco.
Ik neem aan dat zij het lopende contract op haar adres op moet zeggen? Of doet Eneco dat?
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen Leo,

In dit geval hoeft je vriendin geen actie te ondernemen.

Door jouw aanvraag op haar adres is haar leverancier gedwongen om de overeenkomsten stop te zetten.

Groet, Vincent
Dank je wel voor je reactie! Komt dus allemaal goed!
Beste moderators,
27 maart krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis.
Omdat ik via mijn Eneco de tweede verhuizing niet door kon geven heb ik gebeld met de klantenservice.
Daar heb ik (27 februari) de verhuizing doorgegeven en keurig een bevestiging per email ontvangen.
Ik kan alleen de verhuizing niet inzien in mijn Eneco.
Zouden jullie eens voor mij kunnen kijken of het doorgeven van mijn verhuizing goed is gegaan?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten, Leo.
Reputatie 5
Badge +3
Leo van Gaal wrote:

Beste moderators,
27 maart krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis.
Omdat ik via mijn Eneco de tweede verhuizing niet door kon geven heb ik gebeld met de klantenservice.
Daar heb ik (27 februari) de verhuizing doorgegeven en keurig een bevestiging per email ontvangen.
Ik kan alleen de verhuizing niet inzien in mijn Eneco.
Zouden jullie eens voor mij kunnen kijken of het doorgeven van mijn verhuizing goed is gegaan?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten, Leo.

Hoi @Leo van Gaal,

Bedankt voor je bericht. We hebben je verhuizing goed ontvangen en een bevestiging verstuurd. Wil je je spam eventueel controleren?

Groet, Audrey
Hallo @Audrey,
Dank je wel voor je antwoord!
Ik had ook al in mijn vraag gezet dat ik de bevestiging wel per email heb ontvangen, dat is dus geen probleem.
Ik zie mijn verhuizing alleen niet in 'Mijn Eneco' of in de app. Vandaar dat ik deze vraag gepost heb om na te vragen of de verhuizing wel bij jullie bekend is.
Komt deze verhuizing nog in 'Mijn Eneco' te staan?
Alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +3
Leo van Gaal wrote:

Hallo @Audrey,
Dank je wel voor je antwoord!
Ik had ook al in mijn vraag gezet dat ik de bevestiging wel per email heb ontvangen, dat is dus geen probleem.
Ik zie mijn verhuizing alleen niet in 'Mijn Eneco' of in de app. Vandaar dat ik deze vraag gepost heb om na te vragen of de verhuizing wel bij jullie bekend is.
Komt deze verhuizing nog in 'Mijn Eneco' te staan?
Alvast bedankt voor je reactie.

Hoi @Leo van Gaal,

Zodra de datum is verstreken zal dit zichtbaar worden op Mijn Eneco.

Groet, Audrey

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen