Verhuizen (2/2): beoordeel de aangepaste brief! | Eneco Community

Verhuizen (2/2): beoordeel de aangepaste brief!

• 24 februari 2015
  • 22 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor alle reacties op de verhuisbrief die we aan je hebben voorgelegd in dit topic. We hebben de reacties zorgvuldig gelezen. Op basis van jullie feedback hebben we de brief nu aangepast. Het resultaat zie je hieronder.

Wat hebben we aangepast op basis van jullie reacties?
- Jullie voorkeur was overduidelijk: optie B was de meest duidelijke, kernachtige en complete brief. Vooral de duidelijke weergave van wat er op het oude vs. het nieuwe adres gaat gebeuren werd door jullie gewaardeerd. We hebben dus voor de opzet van optie B gekozen.
- Wel hebben we nog enkele inhoudelijke aanpassingen gedaan, zo hebben we toegevoegd dat het contract ongewijzigd blijft en dat de jaarnota op het nieuwe adres in de brievenbus valt. Ook zijn we duidelijker over de bijlage van Stedin.
- Over de toon van de brief kregen we ook verschillende reacties. Woorden als ‘fijn’ en ‘zorgeloos’ hebben we op jullie advies gewijzigd. Deze wijzigingen zie je vooral in de eerste alinea en in de alinea over de Verhuisservice®️.
- We kregen ook nog verschillende tips van jullie, zoals het direct meesturen van een meterstandenkaart met de brief en het belonen van loyale klanten bij een verhuizing. We gaan voor elke tip uitzoeken of en hoe we hiermee verder kunnen.

Vragen
We zijn benieuwd wat je vindt van de aangepaste brief. Op basis van jullie feedback maken we een definitieve versie die we voortaan naar onze klanten sturen. Ook hebben we nog twee extra vragen. Alvast heel erg bedankt voor jullie waardevolle reacties!

1. Wat vind je van deze aangepaste brief? Wat is goed? Wat kan beter?
2. Zou je nog extra informatie willen ontvangen bij de brief (bijvoorbeeld over isolatie, besparen of Toon®️)? Zo ja, welke?
3. Hoe wil je jouw verhuizing het liefst regelen: via de telefoon of online? En waarom?

22 Reacties

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor alle reacties! Goed om te zien dat de brief door jullie positief wordt beoordeeld. We gaan deze brief voortaan gebruiken in onze communicatie rondom een verhuizing.

Jullie waren verdeeld over het geven van extra informatie (bv. over besparen en Toon) bij deze brief. Naar aanleiding van jullie reacties gaan we geen brochure bijvoegen, maar in de brief gericht verwijzen naar de informatie op onze website www.eneco.nl. Omdat een groot gedeelte van jullie aangeeft een verhuizing volledig online te willen regelen, gaan we deze brief ook omvormen tot een e-mail. Uiteraard blijft onze telefonische Klantenservice ook beschikbaar om een verhuizing te regelen of voor extra vragen rondom een verhuizing.

Graag tot ziens bij het volgende onderwerp!
Reputatie 6
Badge +1
Vraag 1 prima heldere brief
Vraag 2 maak van verhuizing geen reclame moment. Mensen hebben het druk zat en zitten niet te wachten op andere diensten in die periode. Maak dan nog een andere brief in het kader van aftersale, of alles goed met de verhuizing is verlopen en gebruik daar de reclame mogelijkheid in voor andere Eneco diensten. Is de omzetting niet goed gelopen, bied dit meteen de mogelijkheid tot interventie om dingen recht te zetten.
Vraag3: internet en telefoon. Zo is er voor ieder wat wils. Internet geniet de voorkeur, omdat er dan geen fouten gemaakt kunnen worden in adreswijzigingen door "ruis" in het gesprek tussen 2 personen.
Reputatie 2
Badge

2. Extra informatie in een beknopte brochure zou ik wel willen ontvangen. Misschien is de verhuizing wel het moment om nog eens na te denken over een aantal zaken.

Wat zou voor jou relevante informatie zijn? Alvast bedankt voor je toelichting!
Reputatie 2
Badge

2. Zou je nog extra informatie willen ontvangen bij de brief (bijvoorbeeld over isolatie, besparen of Toon®️)? Zo ja, welke?
Een kleine folder, jawel - en dan kun je hier ook iets aanbieden voor je vaste klanten misschien

Dank voor je reactie! Welke informatie zou jij in zo'n folder willen zien? En heb je zelf een idee hoe Eneco hier iets kan doen voor vaste klanten? Ben benieuwd!
Reputatie 2
Badge
2 extra informatie hoef niet in de brief zou eerder kiezen voor een brochure er bij te doen

Dank voor je reactie! Welke extra informatie zou jij in zo'n brochure terug willen zien?
1. De brief is kort en duidelijk. lijkt mij prima zo.
2. ik zou geen extra informatie bij deze brief geven. Als je aan het verhuizen bent staat je hoofd daar niet naar. Lijkt me beter om het 1 a 2 maanden na de verhuizing te doen als alles weer rustig is.
3. On line als het op die manier simpel te regelen is en geen vraag oproept. anders ga ik voor de zekerheid toch bellen.
Deze brief is wat mij betreft perfect. Ik stoor me totaal niet aan we of wij.

Ik zou het best fijn vinden wat tips te bekijken over besparen en isolatie. Lijkt me juist een goed moment nu ik een nieuw huis ga inrichten. Over Toon heb ik me dan tevoren al gebogen natuurlijk.
Een korte zin en een kleine bijlage lijkt me niet overbodig.

Ik doe alles graag online op mijn eigen moment, maar als het nodig is dan bel ik ook graag naar een gratis nummer of met gewoon beltarief.
Deze brief is kort en duidelijk. Niet veel meer aan veranderen.
Extra informatie zou ik niet toevoegen, als je aan het verhuizen bent heb je daar geen behoefte aan en geen aandacht voor. Daar kun je beter later op terug komen, misschien in combinatie met de eindafrekening oude adres.
Voor het doorgeven van verhuizing heb ik zelf de voorkeur dit online te doen. Vindt dat het telefonisch doorgeven mogelijk moet blijven en dan zonder extra telefoonkosten.
Reputatie 2
Badge
ik lees / zie jammer genoeg hier wel enige muggenzifterij over we / wie / wij / wat hoe en waar.
zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
en komt de brief nooit af :8

Die komt wel af hoor! Dit topic staat open tot en met aanstaande vrijdag 27/2. Daarna maken we de brief definitief. :)

Zijn er nog communityleden die iets willen toevoegen aan bovenstaande reacties? Ben benieuwd!
Reputatie 3
Ik heb via een privébericht feedback gekregen van communitylid Aad Westerbeke. Ik plaats zijn reactie er even bij:

Ziet er prima uit en is heel begrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +7
ik lees / zie jammer genoeg hier wel enige muggenzifterij over we / wie / wij / wat hoe en waar.
zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
en komt de brief nooit af :8
1. Ik vind de brief heel goed zo.
2. Extra informatie in een beknopte brochure zou ik wel willen ontvangen. Misschien is de verhuizing wel het moment om nog eens na te denken over een aantal zaken.
3. Mijn voorkeur is online. Ik wil het liefst op mijn eigen tijd en in mijn eigen tempo mijn zaken regelen. Bellen vind ik minder prettig en de extra kosten vervelend, zeker als er wachttijd is. Alleen als ik vastloop of vragen heb, heb ik liever telefonisch contact met iemand die me persoonlijk verder helpt.
1. Wat vind je van deze aangepaste brief? Wat is goed? Wat kan beter?
Héél veel beter deze brief. Wat betreft de we-wij situatie. Dat kan misschien als volgt :
(oud adres).... wordt de levering beëindigd./ of: beëindigd Eneco de levering.
(nieuw adres) .... start Eneco met de levering van Ecostroom en gas.
Ik heb nog even op de website gekeken om nu eens te weten wat de verhuisservice precies is; niet zoveel anders dan wat deze brief te melden heeft? Echter de waarschuwing' uw verbruik wordt geschat als u de standen niet tijdig doorgeeft - zou die nog niet kort ook in de brief moeten?
Dus misschien de alinea 'Verhuisservice' nog wat uitbreiden met zoiets als: Geef uw meterstanden tijdig door. Bij voorkeur met onze Verhuisservice. Geeft u de standen niet volledig of te laat door dan wordt door ons een schatting gemaakt en kunnen kosten hoger uitvallen.

Een kleine folder, jawel - en dan kun je hier ook iets aanbieden voor je vaste klanten misschien

3. Hoe wil je jouw verhuizing het liefst regelen: via de telefoon of online? En waarom?
Ik vind het tegenwoordig wel handig dat je van alles online kunt doen.
Daarmee neem ik Eneco ook alvast een en ander uit handen. Daar mag wel tegenover staan dat ik - als dat nodig zou zijn - tegen normale gesprekskosten Eneco kan bellen.
Wat de tekst betreft heb ik niet meer zo veel aan toe te voegen. Persoonlijk zou ik de datum van de brief rechts plaatsen en het klantnummer links. De afwisseling tussen we en wij vind ik niet storend, hoewel wij lichtelijk mijn voorkeur heeft.

Ik kan mij vinden in de quote van Brandjes
ad1 kort en bondig; ik vind de brief compleet
ad2 neen; je loopt het risico dat de klant dat al heeft
ad3 duidelijke voorkeur voor "online"; omdat het te regelen is op een tijd, dat het de klant uitkomt.

Als ik de andere opmerkingen bekijk zou ik het niet storend vinden, dat er een verwijzing in de brief plaatsvindt naar de producten en diensten die Eneco kan aanbieden. Een verwijzing naar de website in combinatie met een in dit geval gratis telefoonnummer voor meer informatie vind ik voldoende. Het schrijven van een korte aansprekende (slag)zin aan deze brief lijkt mij een mooie uitdaging voor de auteurs van deze brief.
Eindresultaat mooi en strak, excl. 'we' en 'wij'. B: geen extra info toevoegen, de brief heeft een enkel doel: verhuis-info. Voor andere zaken heeft de ontvanger NU geen tijd/interesse. Vraag C hier niet relevant (regelde zelf mijn verhuizing online, ging vlot).
Reputatie 4
Badge +5
A: Ik vind de brief prima zo, weinig aan toe te voegen
B: Ik zou er een korte brief bij doen en voor informatie doorverwijzen naar het internet of telefoonnummer, uiteraard wel een gratis telefoonnummer voor meer info.
C: Ik doe het dit het liefste via de telefoon, mocht ik nog aanvullende vragen hebben kan ik die dan gelijk stellen en hier geld via een gratis telefoonnummer.
Badge
1 de brief is zo goed, kort en bondig en laat even iemand er na kijken hoe het beter om gegaan kan worden met wisseling van wij en we

2 extra informatie hoef niet in de brief zou eerder kiezen voor een brochure er bij te doen

3 ik zou het liefst alles online willen regelen maar voor mensen die geen internet hebben of het liever telefonisch willen doen moet dat wel mogelijk zijn. jammer genoeg zijn de kosten wat hoog dat zou minder of gratis moeten zijn
Brief is prima aangepast, alleen niet steeds wisselen van "we" naar "wij"
Reputatie 7
Badge +7
Weinig aan toe te voegen ziet er prima uit.
alleen dat telefoon nummer " kan dat een gewoon nummer worden aub"
dus geen betaal nummer.
niet iedereen heeft internet.
en wil het ook via telefoon / post kunnen regelen.
Algemene indruk: goed. Het doel van informeren wordt zonder omhaal gebracht.
Qua tekst: "Wij zijn blij...." mag wat mij betreft wat zelfbewuster, voorstel: "Wij waarderen het..."
ad 2: Het doel is informeren, niet werven, dus s.v.p. geen extra wervende informatie.
Mogelijk wil de nieuwe huurder/eigenaar wel aanpassingen, maar de mogelijkheden daartoe kunnen beter óf apart óf als brochure bijgevoegd worden.
ad 3:Mijn persoonlijke voorkeur inzake contact met Eneco is in het kader van deze brief niet relevant.
Wel is het belangrijk zoveel mogelijk methoden tot contact aan te bieden, met de kanttekening dat mondeling contact niet verzand in "Er zijn nog ... wachtenden voor u"
Reputatie 3
Badge +3
1. De bief is perfect zo. Erg netjes, kort en bondig.
2.Ook voor mij : nee. Je zou bijvoorbeeld voor bespaartips kunnen verwijzen naar de website.
3. Ik kies als eerste altijd voor persoonlijk contact. Dit geniet mijn voorkeur omdat ik dan kan inspelen op bepaalde situaties en extra vragen kan stellen ivm een verhuizing. Voor de hand liggende dingen als bestellen van Stekkers, toon of opvragen van extra info doe ik online.
ad1 kort en bondig; ik vind de brief compleet
ad2 neen; je loopt het risico dat de klant dat al heeft
ad3 duidelijke voorkeur voor "online"; omdat het te regelen is op een tijd, dat het de klant uitkomt.

Reageer