Verhuizen (1/2): welke brief heeft jouw voorkeur? | Eneco Community

Verhuizen (1/2): welke brief heeft jouw voorkeur?

• 10 februari 2015
  • 36 reacties
  • 490 Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Brief B heeft mijn voorkeur vanwege de overzichtelijke indeling in oud en nieuw adres. In grote lijnen vind ik de toon en het beeld rustig en prettig.
Dan toch nog enkele details.
Ik lees liever 'Fijn dat u op uw nieuwe adres opnieuw voor Eneco kiest' dan 'Fijn dat wij met u mee verhuizen'. Dat laatste suggereert een persoonlijk contact dat niet bestaat en dat ik zelfs niet zo prettig vind. Ik wil niet dat u met mij mee verhuist 🙂
Ik ervaar 'de gratis verhuisservice' en het 'zorgeloos meeverhuizen' als net een beetje veel van het goede, echt als reclametaal, die de zaken groter maakt dan dat ze zijn.
'U heeft vast genoeg andere zaken te regelen.' vind ik twijfelachtig, in de zin van toch iets te veel in mijn persoonlijke ruimte. Maar ja, echt heel erg vind ik het niet. Naar mijn mening is B gewoon een goede brief.
persoonlijk heb ik ook een duidelijke voorkeur voor brief B. De informatie is overzichtelijker geformuleerd en er is duidelijk aangeven wat er op het oude adres en wat er op het nieuwe adres gaat gebeuren met betrekking tot energie voorziening.

Misschien een tip om de bepaling over Stedin en het transportbeheer contract ook te vermelden in brief B. Zorgt ervoor dat het helder blijft voor de klant.
Transportbeheer van energie via contract Stedin is iets wat echt niet voor iedere klant helder in beeld is.

Kaartje voor de meterstanden op te nemen als bijlage meesturen, twee vliegen in één klap.
Reputatie 2
Badge
Misschien een tip om de bepaling over Stedin en het transportbeheer contract ook te vermelden in brief B. Zorgt ervoor dat het helder blijft voor de klant. Transportbeheer van energie via contract Stedin is iets wat echt niet voor iedere klant helder in beeld is.

Bedankt voor je reactie Ingrid! In brief B staat wel een verwijzing naar de bijlage van netbeheerder Stedin: "Namens uw netbeheerder Stedin vindt u als bijlage bij deze brief de aansluit- en transportovereenkomst en voorwaarden." Is dit voldoende of zie je liever de gehele uitleg over deze bijlage zoals in Brief A?

Dank alvast voor je toelichting.
Reputatie 3
Badge +1
Mijn voorkeur heeft de B brief.
Goed dat er staat dat U contact opneemt voor de meterstanden daar slimme meters niet automatisch de standen doorgeven zoals er van uit gegaan wordt in brief A.
Fijn dat we meeverhuizen zou ik achterwege laten, daar je niet weet of de persoonlijke zaken zoals verhuizen wel zo "fijn" zijn.

Verder duidelijk en "to the point" ik zeg versturen die brief.

Stansat🆒
Ik ga ook voor optie B.
Kort en bondig een opsomming is perfect. Ik vind alleen de intro van optie A beter c.q. beleefder.

Voor beide brieven geldt:
- Vreemd dat er heer of mevrouw staat. Ze hebben mij toch gesproken en weten wie ik ben?
- Wat is eigenlijk die gratis Eneco VerhuisService?

Mocht er toch nog gekozen worden voor Optie A dan zouden 2 punten misschien aangepast kunnen worden:
- Vlak voor uw verhuizing ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven van uw oude adres.
- U ontvangt binnen enkele weken na ….. (verhuizing/dit schrijven/invullen meterstanden?) een bericht met uw nieuwe termijnbedrag.
Misschien een tip om de bepaling over Stedin en het transportbeheer contract ook te vermelden in brief B. Zorgt ervoor dat het helder blijft voor de klant. Transportbeheer van energie via contract Stedin is iets wat echt niet voor iedere klant helder in beeld is.

Bedankt voor je reactie Ingrid! In brief B staat wel een verwijzing naar de bijlage van netbeheerder Stedin: "Namens uw netbeheerder Stedin vindt u als bijlage bij deze brief de aansluit- en transportovereenkomst en voorwaarden." Is dit voldoende of zie je liever de gehele uitleg over deze bijlage zoals in Brief A?

Dank alvast voor je toelichting.

Prima om dit als bijlage mee te sturen, wat wel een punt kan zijn dat mensen de bijlage niet lezen. In een tijd van verhuizing, is er al veel te doen en als er dan een nog een bijlage is toegevoegd dan is mijn werkervaring dat deze niet gelezen gaat worden. Indien het kort benoemd gaat worden in brief B (persoonlijke voorkeur) hoeft er ook geen bijlage meegestuurd te gaan worden. Alleen dan de meterkaart.
Na het doorlezen ga ik voor brief B. Kort en duidelijk
Brief B is het meest to the point. Iets meer van de empathische brief A kun je wel invoegen direct aan het begin 'U heeft ons laten weten dat u gaat verhuizen'.
De zin 'heeft vast genoeg te regelen' kan gewoon weg. Dit voegt niets toe.
Dan mbt wat gebeurt op het oude adres: de eindnota van de Kerklaan komt natuurlijk op het nieuwe adres. Dat maakt het onderscheid tussen wat waar gebeurt ietwat gewrongen.
De opsomming als onder A. kan best zo blijven, met als kanttekeningen: bij eerste stip 'de' levering gaat in en bij de vijfde stip 'opgave van de meterstanden op 'uw'(!) oude adres.
Als je dan brief A begint met de aangepaste intro van brief B, komt er ruime om tussen de aandachtstippen witregels te maken. Ook de stippen vervangen door open 'afvinkblokjes' maakt de gang van zaken inzichtelijk. Dan kan de klant zelf bijhouden wat al is gedaan.
De klant aanspreken met U vind ook ik erg prettig en correct. In de aanhef daarom dan wel overgaan op Geachte.
Reputatie 6
Badge +1
ik ook duidelijk voor brief B. Lees rustiger en heeft alle benodigde info.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor alle reacties! Jullie voorkeur was overduidelijk: optie B is de meest duidelijke en complete brief. We hebben voor de opzet van brief B gekozen en deze aangescherpt op basis van jullie feedback. Uiteraard leggen we het resultaat nog eens aan je voor, met twee extra vragen deze keer.

Denk weer met ons mee in het nieuwe topic, zo verbeteren we samen de communicatie van Eneco:
https://forum.eneco.nl/denk-mee-eneco-122/verhuizen-23-beoordeel-de-aangepaste-brief-8376

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen