Twee keer achter elkaar verhuizen | Eneco Community
beantwoord

Twee keer achter elkaar verhuizen


Beste Eneco,

Binnenkort ga ik samen met mijn vriendin een huis kopen.
Mooi vooruitzicht, maar praktisch gezien nog niet altijd even handig.
Ik wil graag mijn huidige energiecontract verhuizen naar haar adres (betere voorwaarden dan de concurrent) en daarna meenemen naar ons nieuwe huis.
De periode dat we in haar huis zitten zal maar anderhalve maand (of twee maanden) zijn.
Ook zullen we daarna tijdelijk op twee adressen gas en stroom nodig zijn.

Mijn twee vragen:
1) Is het mogelijk om zo vlot achter elkaar te verhuizen?
2) Kan ik bij de verhuizingen hetzelfde product meenemen en tegen dezelfde tarieven?

Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door VincentN 10 januari 2019, 08:42

Goedemorgen Leo,

In dit geval hoeft je vriendin geen actie te ondernemen.

Door jouw aanvraag op haar adres is haar leverancier gedwongen om de overeenkomsten stop te zetten.

Groet, Vincent

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Leo van Gaal,

Bedankt voor jouw bericht en welkom op het forum, dat is een mooi vooruitzicht inderdaad! Van harte! 😉

Fijn dat je ervoor kiest jouw contract mee te nemen. Op beide vragen is het antwoord ja.

Belangrijk om op te letten/door te geven zijn de datums van sleuteloverdracht op de adressen. Aan de hand daarvan verwerken wij de start- en einddatum van je levering.

Daarnaast is handig om te weten dat jouw huidige overeenkomsten binnen enkele maanden aflopen en de vraag of je op het nieuwe adres ook gebruik wil maken van Toon.

Laat het gerust weten zodat we je verder kunnen adviseren.
Dank je wel voor je snelle reactie @Rodney
Mijn contract loopt inderdaad per april af. Op het nieuwe adres (koophuis) willen we ook zonnepanelen plaatsen en dan dus ook graag weer Toon gebruiken.
Kan ik via deze thread de data te zijner tijd tijd doorgeven?
Reputatie 5
Badge +3
@Leo van Gaal,

Bedankt voor jouw reactie, een 'doorverhuizing' is via deze weg inderdaad een optie. De datums van sleuteloverdracht zijn hierbij voldoende dus dat kun je eventueel langs deze weg doorgeven.

Met het oog op de wens voor nieuwe overeenkomsten én ook Toon op jouw nieuwe adres (wat ook een nieuwe overeenkomst betekent), raad ik je echter aan hierover contact op te nemen met onze adviseurs. Via het forum kunnen we je namelijk geen aanbod doen maar slechts de verhuizing met je huidige contracten voor energie regelen.

Mijn collega's zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8:00 uur en 21:00 uur via 088 - 89 55 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Vragen? Stel ze gerust!
@Rodney Ik heb nu de verhuizing naar het adres van mijn vriendin doorgegeven via mijn Eneco.
Ik neem aan dat zij het lopende contract op haar adres op moet zeggen? Of doet Eneco dat?
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen Leo,

In dit geval hoeft je vriendin geen actie te ondernemen.

Door jouw aanvraag op haar adres is haar leverancier gedwongen om de overeenkomsten stop te zetten.

Groet, Vincent
Dank je wel voor je reactie! Komt dus allemaal goed!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen