Opzeggen abonnement | Eneco Community
vraag

Opzeggen abonnement

Beste moderators,
Ik begrijp dat ik via deze weg mijn abonnement kan op zeggen voor gas en stroom bij jullie. Ik woon in een studentenhuis en ik verlaat deze. Mijn huidige huisgenoot moet (als ik het goed begrijp) een nieuw contract bij jullie aanvragen, en ik mijn contract opzeggen. Bij deze dus.
Zouden jullie mij kunnen ondersteunen deze overgang naar betalingen vanuit mijn huisgenoot zo soepel mogelijk te laten verlopen (per 1-1-2019 of 1-2-2019)

Mvg,

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@R.Vandebriel

Welkom op de community. Uiteraard ondersteunen wij jou met het afmelden van het energiecontract. Per welke datum verlaat je exact de woning? Je ontvangt dan een opnameverzoek via de e-mail om de eindmeterstanden door te geven. Jouw huisgenoot kan zich online of telefonisch aanmelden via telefoonnummer 088 - 8955 955.

Groet,

Tina
Ik verlaat de woning per 1/1/2019, ik zie de mail graag tegemoet.
Mvg
Reputatie 5
Badge +1
@R.Vandebriel

Het energiecontract is beëindigd per 1-1-2019. De e-mail ontvang je op het bij ons bekende e-mailadres. Veel succes met dfe verhuizing.

Groet,

Tina
Beste,
Ik heb zojuist een voorschotnota ontvangen over januari, terwijl hierboven aangegeven staat dat mijn contract per 1-1-2019 beëindigd is. Ik ben benieuwd wat hier de reden van is, en wil bij deze controleren of alle stappen juist zijn doorgelopen aangaande mijn contractbeëindiging. Ook een verzoek voor terugboeking, als dat via deze wijze mogelijk is, aangezien ik niet meer in die woning woon.

Met vriendelijke groeten,

Roos
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @R. Vandebriel,

Bedankt voor jouw reactie, goed dat je het navraagt. Jouw opzegging is bij ons verwerkt per 1 januari 2019. Na deze afmelding kun je de eindnota binnen uiterlijk zes weken verwachten.

Op deze eindafrekening verrekenen we jouw betaalde voorschotten met het energieverbruik tot 1/1/'19. Hierop wordt dus duidelijk of ook het betreffende voorschot (januari) en alle voorgaande termijnbedragen vanaf de jaarnota (april 2018) voldoende zijn om je energieverbruik tot de genoemde einddatum te dekken.

Ik raad je dan ook niet aan de (geplande) incasso te storneren in afwachting van de eindnota.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen